هنگامی که به منطقه حصارک تهران میروید؛ در ابتدا به ساختمانی بر می خورید که به گفته محلیان در گذشته رستوران بوده است اما حکم قلع و قمع گرفته است. سرنوشت این زمین پس از قلع و قمع ناگوارتر از قبل از آن است. وجود نخاله های ساختمانی این محل را به زمینی برای ریختن زباله ی بیشتر تبدیل کرده است.
کد خبر: ۴۶۰۷۱۱
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۹ 16 July 2017
به گزارش تابناک : هنگامی که به منطقه حصارک  تهران میروید؛ در ابتدا به ساختمانی بر می خورید که به گفته محلیان در گذشته رستوران بوده است اما حکم قلع و قمع گرفته و تخریب شده است.  سرنوشت این زمین پس از قلع و قمع ناگوارتر از قبل از آن است. وجود نخاله های ساختمانی این محل را به زمینی برای ریختن زباله ی بیشتر تبدیل کرده است. 

عموما صاحبانی که ساخت و ساز خود را در زمین های غیر مجاز انجام می دهند و یا تخلفی در امر ساختمان انجام داده اند حکم قلع و قمع توسط کمیسیون ماده صد نصیبشان می شود که البته اگر روابط خوبی داشته باشند به پرداخت جریمه اکنفا می شود.

تخلف ساختمانی به معنی نقض قوانین و ضوابط شهرسازی، فنی، ایمنی و بهداشتی در احداث ساختمان است و ابهام در قوانین و مقررات ناظر بر ساخت و ساز از جمله علل تخلف ساختمانی است و مبنا و مستند رسیدگی به تخلفات ساختمانی در محدوده قانونی و حریم مصوب شهرها ماده صد قانون شهرداریها و تبصره های یازده گانه آن است. از این رو بسیاری از این تخلفات در محدوده شهر تهران به بررسی کیمیسیون ماده صد می رسد و سرنوشت خیلی از این ساختمان ها در این کمیسیون حکم قلع و قمع است.

در حالی که در گذشته مجتبی شاکری، عضو شورای شهر تهران نسبت به احکام قلع و قمع واکنش نشان داده بود و به تبدیل حکم قلع و قمع به جریمه اعتراض کرده بود. وی معتقد است که متاسفانه دوستان کمیسیون ماده 100 اذعان دارند 90 درصد احکام قلع و قمع ماده صد اجرا نمی شود و تبدیل به توافق می شود که این رقم بسیار بزرگ است. باید بیانیه صادر کنند؛ مثلث دولت، قوه قضاییه و شورا باید نسبت به برون رفت از این چرخه معیوب واکنش نشان دهند اما متاسفانه دوستان تا کنون حتی بیانیه ای هم ننوشتند. 

محمد حقانی عضو دیگر شورای شهر تهران اعتقاد دارد که چنان چه در کمیسیون ماده 100  مشکل اساسی تشخیص داده شود باید حکم به تخریب داده شود به طوریکه  جنبه عمومی پیدا نکند و به حقوق دیگران لطمه نزند. اگر که سازه ای احداث شود که به نوعی منافع دیگران را تحت تاثیر قرار بدهد باید حکم به تخریب بدهد.  

اعتقاد به تخریب و قلع و قمع ساختمان هایی که تخلف در آن رخ داده است در شورای شهر چهارم دیده می شود لذا اگر چه این اعتقاد کاملا منطقی و درست است و از تخلف های ساختمانی در آینده جلوگیری می کند اما متولیان امر باید به بعد از این قلع و قمع توجه نشان دهند. 
متولیان امر به این مسئله توجه داشته باشند در صورتی که حکم قلع و قمع داده می شود سرنوشت آن زمین باید به ماقبل از ساخت و ساز تبدیل شود. در غیر این صورت قلع و قمع خود آثاری به مراتب بدتر از قبل آن برای محیط زیست دارد.





منبع : تیترشهر 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار