در استان اردبیل از ۴۲۴ مورد کودک آزاری در سال گذشته ۲۸۸ مورد پسران و ۱۴۱ مورد کودک آزاری مربوط به دختران بود.
کد خبر: ۴۶۰۶۶۵
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۲ 16 July 2017

به گزارش تابناک اردبیل، خسرو امیدوار معاون امور اجتماعی بهزیستی استان اردبیل اظهار کرد: در سال گذشته از این تعداد کودک‌آزاری هشت مورد مشکوک به آزار جنسی بوده و مابقی مربوط به کودک‌آزاری از نوع مسامحه و غفلت و همچنین جسمی بوده است.

وی با اشاره به فعالیت خط ۱۲۳ و فوریت‌های اجتماعی در بحث رسیدگی به کودک‌آزاری در استان اردبیل گفت: سال گذشته ۴۲۴ کودک‌آزاری در قالب ابعاد جسمی، جنسی ، غفلت و مسامحه و جسمی و جنسی توام اتفاق افتاده است، گفت: متاسفانه به گونه‌ای القا می‌شود که کودکان دختر بیشتر در معرض آسیب هستند اما در استان اردبیل اتفاق عکسی رخ داده است.

امیدوار بیان کرد: در استان اردبیل از ۴۲۴ مورد کودک آزاری در سال گذشته ۲۸۸ مورد کودک آزاری پسران و  ۱۴۱ مورد کودک آزاری مربوط به دختران بودکه خود جای تامل دارد.

وی با بیان اینکه در حوزه اجتماعی ۳۷ پرونده در دفتر زنان تشکیل شده است، گفت: این پرونده شامل زنان در معرض آسیب ناشی از فوت همسر، طلاق همسر و کارافتادگی بوده است.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان اردبیل با بیان اینکه خدمات متنوع بیمه اجتماعی برای زنان تحت پوشش این دفتر ارائه شده است،‌افزود: از بابت شهریه دانشجویان این خانواده‌ها برای ۲۱۷ نفر از فرزندانشان پرداختی انجام شده است.

امیدوار در مورد طلاق رخداده در یک سال گذشته گفت: بیش از ۲ هزار طلاق در استان اردبیل به ثبت رسیده است که با کمک مراکز مشاوره بهزیستی ۵۶۲ مورد از این تقاضای طلاق به سازش منجر شده است.

وی تصریح کرد: در سه ماهه اول امسال نیز از ۶۴۰ مورد مراجعه به بهزیستی برای طلاق ۱۲۱ مورد به سازش منجر شده است.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان اردبیل در گفتگو با ساوالان خبر از شناسایی ۱۹۹ مورد کودک خیابانی خبر داد و گفت: پرونده‌ای برای این کودکان تشکیل شده و درصدد صدور شناسنامه برای این کودکان هستیم.

امیدوار به فعالیت سازمان بهزیستی در دریافت گزارش‌ها از خط ۱۲۳ گفت: سال گذشته بیش از ۴ هزار و ۶۸۹ مورد تماس با خط فوریت‌های اجتماعی انجام شده است که در یک هزار و ۷۲۸ مورد از این تماس‌ها همکاران ما در محل آسیب حضور پیدا کردند.

وی با اشاره به فعالیت مرکز مداخله در بحران و گزارش ۶۰۲ موردی در این زمینه گفت این گزارش‌ها اغلب مربوط به مناطق آسیب‌پذیر بوده که ما در قالب پایگاه‌های اجتماعی خدماتی را به آنها ارائه کردیم.

انتهای پیام
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار