یک عضو فراکسیون امید با تاکید بر اینکه «انتقادات درون جبهه اصلاحات چهره به چهره و در بین تشکیلات مطرح شود» در عین حال گفت که اگر این انتقادات در عرصه رسانه‌ها منجر به تقویت و ارتقای سطح اندیشه و تفکر جوانان شود مطرح کردن آن دارای اشکال نیست.
کد خبر: ۴۶۰۲۶۵
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۱ 16 July 2017
به گزارش تابناک : حجت‌الاسلام و المسلمین احمد مازنی در واکنش به گسترش انتقادات درون جبهه اصلاحات و مطرح کردن آن در رسانه‌ها گفت:‌ اگر بیان انتقادات موجب سوءاستفاده دشمنان خارجی و رقیب داخلی شود بهتر است این انتقادات به صورت حضوری و در جلسات چهره به چهره مطرح شود. این رویکرد را شاید بتوان ادامه همان طرح گفت‌وگوی تمدن‌ها و حتی گفت‌وگوی ملی تعبیر کرد تا اصلاح‌طلبان به جای گفت‌وگوهای تریبونی و رسانه ای به سمت گفت‌وگوی چهره به چهره بروند.

وی در عین حال با تاکید بر لزوم طرح انتقادات منصفانه به جای تخریب گفت: بهتر است این انتقادات منصفانه به صورت چهره به چهره و در درون جریانان اصلاحات مطرح شود تا به رهبر اصلاحات و خود این جبهه آسیبی وارد نشود. البته اگر طرح انتقادات در محافل عمومی و بین افکار عمومی به خصوص نسل جوان منجر به تقویت و ارتقای سطح اندیشه و تفکر آن‌ها شود نه تنها می‌تواند باعث تقویت شده بلکه آسیبی نیز وارد نمی کند.

این نماینده اصلاح طلب مجلس توضیح داد: با توجه به اینکه در کشور ما حزب وجود ندارد جریان های سیاسی به صورت جبهه ای فعالیت می‌کنند که معنای کار جبهه ای نزدیک شدن سلایق با یکدیگر برای رسیدن به یک ائتلاف در یک چارچوب مشخص است. پس در چنین شرایطی بروز زمینه اختلاف بین اعضا چه اصلاح طلب و چه اصول گرا طبیعی است.

مازنی با بیان اینکه «پویایی و نقد از ویژگی های اصلاح‌طلبی است» گفت:‌ اگر اصلاح‌طلبان به صورت دگم و متحجر همچنان بر موضع و رفتارهای خود اصرار داشته باشند و نقدپذیر نباشند عملکردشان با ذات اصلاح طلبی مغایرت دارد.

وی ادامه داد: با توجه به پایان دوران رقابت اصلاح‌طلبان با اصولگرایان اکنون فرصتی است که اصلاح‌طلبان درباره انتخاب شهردار و ادامه کار در مجلس، دولت و شورای شهر به بحث و تبادل نظر بپردازند. پس طبیعی است در چنین فضایی نقدهایی نیز مطرح شود. جامعه هم ظرفیت شنیدن این نقدها و تصمیم‌گیری ها را دارد.

نماینده تهران در واکنش به بیان انتقادات به عملکرد محمد خاتمی در تائید لیست شورای شهر تهران گفت:‌ به طور کلی طرح انتقادات بر یک شخصیت موثر و تاثیرگذار منجر به سلب اعتماد عمومی نمی شود چه اینکه بزرگان ما معصوم نیستند و وجود اشکال و معایب در کارشان امری طبیعی است. حتی شاید این انتقادات باعث تقویت این بزرگان نیز شود.

مازنی ادامه داد: خداوند به پیامبر اسلام که ما در دنیا بالاتر از او نداریم، دستور مشورت می‌دهد و خودشان نیز می فرمایند به من مشورت دهید که این یعنی پیامبر (ص) را نقد کنید. پیامبر(ص) که نیاز به نقد ندارد ولی می خواهند این رویکرد را به ما آموزش دهند. بر این اساس نقد بزرگان و شخصیت ها اشکالی ندارد. لذا نقد منصفانه آقای خاتمی در جهت ارتقای جایگاه ایشان و اصلاحات است.





منبع : ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار