رئیس مرکز تحقیقات آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل گفت: طرح نوین نظام ترویج کشاورزی در استان اردبیل با جدیت اجرا و نظام‌مند می‌شود.
کد خبر: ۴۶۰۰۱۳
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۹ 15 July 2017
به گزارش تابناک : حسین کربلائی خیاوی بعد از ظهر امروز در یک‌صد و هشتاد و هشتمین جلسه شورای تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی استان اردبیل اظهار داشت: نوسازی، تقویت، شبکه‌سازی و حفاظت از ذخایر ژنتیکی و زیستی کشاورزی، ارائه آموزش‌های عمومی کشاورزان خرد از طریق رسانه‌های جمعی، پیاده‌سازی نظام نوین ترویج و توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان جزو سیاست‌های سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی است که خوشبختانه هم‌اکنون با روند مناسبی پیش می‌رود.

وی افزود: در حال حاضر اجرای سه پروژه پایه‌ای با محوریت اقتصاد مقاومتی در حوزه تولید و اشتغال در دستور کار قرار داده شده که به طور حتم اجرای این پروژه‌ها می‌تواند ما را در رسیدن به اهداف مورد نظر رهنمون شود و طرح نوین نظام ترویج کشاورزی در استان اردبیل با جدیت اجرا و نظام‌مند می‌شود.

رئیس مرکز تحقیقات آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل گفت: برون داده نهایی طرح‌ها باید یافته قابل ترویج، مقاله مرز علم و یا یافته‌های قابل تجاری‌سازی باشد که در این صورت پیامد آن افزایش درآمد، بهبود امنیت غذایی و پایداری اکوسیستم خواهد بود.

کربلائی خیاوی بیان کرد: تمرکز بر ارتقاء بهره‌وری عوامل تولید به ویژه آب، حفاظت از منابع پایه، توجه به کشاورزی حفاظتی در راستای پایداری تولید و توسعه پایدار، توسعه تحقیقات کشاورزی و آموزش کشاورزی، ایجاد نظام نوین ترویج و توسعه مشارکت‌های مردمی به منظور انتقال دانش نوین و پشتیبانی سازمان از تولیدکننده از عناصر مهم توسعه پایدار بخش کشاورزی محسوب می‌شوند.

وی اظهار کرد: در ارائه طرح‌های تحقیقاتی برون‌دادهای مؤثر و ارتقای معیشت کشاورزان جزو اولویت‌ها و ضروریات است و بر ارتباط مؤثر با دانشگاه‌ها و مراکز علمی و تحقیقاتی و سبب افزایش ضریب نفوذ دانش در بین تولیدکنندگان و برقراری ارتباط بین محققان و کشاورزان می‌شود.

رئیس مرکز تحقیقات آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل افزود: بخش کشاورزی از اصلی‌ترین ارکان مقاوم‌سازی اقتصاد کشور محسوب می‌شود و در اقتصاد مقاومتی، تحقق خودکفایی محصولات کشاورزی و مواد غذایی، بایستی در اولویت برنامه‌ریزی‌های کشور قرار گیرد و برای حصول این اهداف توجه به تحقیقات و نوآوری‌های علمی در بخش کشاورزی ضروری است.





منبع : تسنیم 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار