دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل گفت: 15 هزار و 500 معتاد در مراکز ترک اعتیاد این استان تحت درمان و مراقبت های ویژه ترک اعتیاد هستند.
کد خبر: ۴۵۹۷۹۹
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۰ 15 July 2017
به گزارش تابناک : بهنام بهشتی روز شنبه در سومین همایش استانی صیانت و گفتمان سازی و اجتماعی شدن پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر خلخال افزود: دولت در کنار افزایش شدت مبارزه با مواد مخدر از طریق تنگ کردن عرصه فعالیت قاچاقچیان مواد مخدر و سوداگران مرگ اجتماعی کردن راهکار پیشگیری و درمان را با حمایت از تشکل های مردم نهاد غیردولتی در دستور کار قرار داده است.
وی با اشاره به پیامدهای وخیم اعتیاد به مواد مخدر برای جامعه و افزایش آسیب های اجتماعی خانواده های معتادین به مواد مخدر گفت: با راه اندازی و گسترش مراکز غیردولتی ترک اعتیاد ضمن درمان معتادان زمینه برای بازگشت افراد معتاد به آغوش خانواده و پیشگیری از هم پاشیدگی کانون خانواده فراهم می شود.
فریدون بابایی ، فرماندار خلخال نیز در این همایش با بیان اینکه دولت به تنهایی قادر به ریشه کنی معضل بزرگ مواد مخدر از جامعه نیست گفت: تجربه نشان داده که راهکارهای گذشته مبارزه با مواد مخدر در کشور چندان کار ساز نبوده و بنظر می رسد استفاده از نیروی کمکی مردم در این زمینه بتواند این گره اجتماعی کهنه جامعه را از هم گشوده و راه را برای ریشه کنی مواد افیونی از جامعه فراهم کند.
او اظهار کرد: برخلاف بسیاری از اظهارنظرها بیکاری تنها عامل اعتیاد به مواد مخدر نمی تواند باشد چرا که بسیاری از افراد متمکن هستند که در دام اعتیاد به مواد مخدر گرفتار هستند.
وی با تاکید بر لزوم برگزاری همایش های مختلف برای آگاه سازی آحاد مختلف جامعه از آسیب های اجتماعی مواد مخدر گفت: ناآگاهی مردم از مضرات و آسیب های مواد افیونی عامل اصلی گرایش افراد به مواد مخدر است که می توان با اجتماعی کردن کار پیشگیری و مبارزه از گسترش این آسیب اجتماعی در بین افراد جامعه جلوگیری کرد.
سه درصد از جمعیت 1.2 میلیون نفری استان اردبیل را معتادان تشکیل می دهد ، این استان یکی از مناطق پاک در کشور بشمار می رود.





منبع : ایرنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار