مرگ هزاران ماهی در «بالغلی چای»
سازمان‌های مردم‌نهاد و دوستداران محیط‌زیست نیز در خصوص علت مرگ ماهیان تاکنون واکنشی نداشته اند.
کد خبر: ۴۵۸۱۵۶
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۸ 12 July 2017
به گزارش تابناک اردببل،بالغلی چای نام رودخانه واقع در شهر اردبیل است که طول شهر را می‌پیماید و به عنوان بخش مهمی از اکوسیستم آن محسوب می‌شود.

در گذشته که آب رودخانه بیشتر بود گونه‌های مختلفی از ماهیان رودخانه‌ای در آن حیات داشت بطوریکه ماهیگیری در پیرامون رودخانه یکی از تفریحات اردبیلی‌ها محسوب می‌شد.

با این وجود با تغییر مسیر آب رودخانه به زمین‌های کشاورزی و ساخت‌وسازها از میزان آب آن کاسته شده و در ماه‌هایی از زمستان و تابستان بخش‌هایی از رودخانه خشک می‌شود.

از سویی احداث پل قدس به عنوان تقاطع غیر هم سطح به دلیل قرارگیری پایه‌های پل در بستر رودخانه چندی است که حیات آن را متأثر ساخته است.

با وجود اینکه شهرداری اردبیل تلاش کرده با حفظ جریان آب اکوسیستم رودخانه را به واسطه پل‌سازی مختل نسازد اما اخیراً تصاویری از مرگ هزاران ماهی در رودخانه در شبکه‌های مجازی با شدت گرفتن عملیات عمرانی پل قدس منتشر شده است.

در این خصوص تلاش برای جویا شدن علت مرگ ماهیان بی‌نتیجه ماند و محیط‌زیست استان با وجود تأکید به اعلام نتیجه، فعلاً اعلام نظر نکرده است.

از سویی سکوت سازمان‌های مردم‌نهاد نیز محل سؤال است. دوستداران محیط‌زیست نیز در خصوص علت مرگ ماهیان تاکنون ابراز عقیده نکرده‌اند.

به نوشته مهر و به عقیده کارشناسان بالغلی چای بخشی از محیط‌زیست شهر اردبیل است که اختلال در حیات آن عواقب جبران‌ناپذیری به همراه خواهد داشت اما تغییرات این رودخانه در سال‌های اخیر با سکوت همراه بوده و حتی دانشگاهیان و دوستداران محیط‌زیست نیز چندان مایل به ابراز عقیده نبوده‌اند.

انتهای پیام
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار