استاندار اردبیل گفت: متاسفانه برخی نیروهای خودی بدلیل عدم تصدی پست ها و مسئولیت های کلیدی زبان به انتقاد وطعنه گشوده اند.
کد خبر: ۴۵۷۸۲۷
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۱ 11 July 2017
 به گزارش تابناک اردبیل، مجید خدابخش در سمینار بخشداران استان گفت: اعتبارات عمرانی استان در سال جاری ۲۶۰ میلیارد تومان است که بین شهرستان ها توزیع شده است و ۲۵ درصد از این اعتبارات به اجرای پروژه های اقتصادمقاومتی به مبلغ ۶۵ میلیارد تومان اختصاص و هزینه می شود که بخشداران استان سهم بخش های تابعه خود را پیگیری و جهت حمایت از تولید واشتغال جذب نمایند.

استاندار اردبیل با تاکید بر اینکه برنامه توسعه بخش ها بر اساس مزیت و استعداد آن تهیه و تدوین شود ، اظهار کرد: هر بخش و منطقه استان مزیت های خاصی برای توسعه دارد که باید بر روی آن مزیت های منطقه ای متمرکز شد و برخی مزیت های جدید را نیز باید ایجاد کرد .

وی گفت: پروژه راهسازی ماسوله ماجولان یکی از این اقدامی است که مزیت جدید برای توسعه گردشگری و اقتصادی منطقه را ایجاد می کند.

او گفت: فرش از جمله مزیت و پتانسیل های سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال شهرستان های گرمی و خلخال است که باید زیر ساخت های لازم توسط دولت ایجاد شود.

دکتر خدابخش تاکید کرد: پروژه های گردشگری برای هر بخش تعریف و معرفی شود و پروژه های دانش بنیان نیز مورد حمایت و توجه قرار گیرد.

او با بیان اینکه باید تمهیدات لازم جهت ترغیب سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در مناطق محروم از قبیل پرداخت تسهیلات کم بهره بانکی و اعطای امتیازات ویژه اندیشیده شود تصریح کرد: طرح جدید دولت با عنوان" مناطق محروم از اشتغال" با هدف جبران عقب ماندگی برخی مناطق از اشتغال و توسعه ، که بر اساس نرخ بیکاری ومتوسط اشتغال کشور ، ایجاد اشتنغال پایدار در مناطق محروم را در اولویت قرار می دهد ، فرصتی برای ایجاد اشتغال ، افزایش تولید و توسعه اقتصادی  شهرستان های کم برخوردار استان اردبیل است .

نماینده عالی دولت در استان تاکید کرد: بخشداران با بررسی دقیق و نظر سنجی مناسب ، موانع سرمایه گذاری و توسعه بخش ها را احصاء و اعلام نمایند تا با پیگیری لازم در جهت حل آن اقدام شود.

دکتر خدابخش گفت: کمک های فنی و اعتباری در اختیار بخشداران قرار می گیرد تا در جهت حمایت از سرمایه گذاران و فعالان بخش تولید و اشتغال و تامین زیرساخت سرمایه گذاری هزینه شود و هزینه 4 میلیارد تومانی جهت تامین گاز وآب شیرآلات قهرمان گرمی از مواردی است که دولت با هدف حمایت از سرمایه گذاران و  تامین زیر ساخت سرمایه گذاری هزینه کرده است.

استاندار اردبیل خاطر نشان کرد:صندوق حمایت از کشاورزان ، حمایت های مالی از بخش کشاورزی انجام می دهد و امسال سرمایه این صندوق را افزایش داده ایم. او گفت:99/5 درصد تسهیلات حمایتی پرداختی این صندوق توسط وام گیرندگان بازپرداخت شده است.

دکتر خدابخش بیان کرد:نارسائی هایی در نظام پولی و بانکی کشور وجود دارد که باعث افزایش نرخ تورم می شود  و یکی از شاهکارهای دولت دکتر روحانی کنترل و کاهش نرخ تورم است..

وی تصریح کرد: بخشداران ، اقتصاد مقاومتی و اشتغال را در اولویت قرار دهند و اگر در هر بخش تنها 200 شغل پایدار بر اساس مزیت های آن  بخش ایجاد شود 5800 شغل در 29 بخش استان به وجود خواهد آمد که قابل مقایسه با هیچ واحد تولیدی بزرگ صنعتی نیست.

استاندار اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود اطلاع رسانی مناسب از عملکرد دولت را خواستار شد و  فضای مجازی و شبکه های اجتماعی و پیام رسان را بستری مناسب برای فعالیت رسانه ای روابط عمومی های بخشداری ، فرمانداری و دستگاه ها دانست .

وی اظهار داشت: دولت خدمات ارزنده و مهمی را در طول 4 سال گذشته انجام داده است و تصویب منطقه آزاد ، پایاب سد خدا آفرین ، بندر خشک اصلاندوز ، مطالعه پهنه های معدنی استان ، ایجاد پارک علم وفن آوری ، فعال سازی واحد های راکد و نیمه فعال ، تسریع و آغاز پروژه های سد سازی ، کشاورزی وباغی و دهها مورد دیگر ، حداقل اقدامی است که با تلاش طاقت فرسا انجام گرفته است که باید ضمن دفاع از عملکرد دولت ، پاسخ شبهات و مطالب غیر  واقع ، بخصوص مطالبی که از تریبون های رسمی بیان می شود را داد و وظیفه بخشداران تبیین وتشریح عملکرد دولت و پاسخگوئی به سیاه نمائی ها است.

وی گفت: نقد با اتهام متفاوت است و با آنهائی که اتهام مالی به دولت می زنند برخورد قانونی وقضائی انجام گیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری اردبیل، استاندار اردبیل بیان داشت : متاسفانه برخی نیروهای خودی نیز بدلیل عدم تصدی پست ها ومسئولیت های کلیدی زبان به انتقاد وطعنه گشوده اند.

وی افزود: البته برخی نارسائی ومشکلاتی هم وجود دارد که تلاش می کنیم در حد وسع و توان دولت مرتفع شود.
به گزارش تابناک اردبیل، اگر چه در ماههای نخست تصدی پست استانداری اردبیل توسط خدابخش، گروههای مختلف سیاسی منجمله اصلاح طلبان و طرفداران دولت  از انتصابات او در سطح فرمانداران و دیگر پست های سیاسی در استانداری و نیز دستگاههای اداری استان گلایه مند بوده و خواهان سهم بودند اما این انتقادات حداقل در ماههای اخیر در رسانه ها انعکاسی نداشته و فروکش کرده بود و رسانه ای شدن این مسئله از سوی استاندار بیانگر این است که پشت پرده او همچنان از سوی این گروهها تحت فشار بوده و باید منتظر ماند و دید که در هفته های پایانی دولت یازدهم، این مقام دولتی با چه هدفی این موضوع را علنی کرده است.  
 
انتهای پیام


اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
منصور
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۰
با سلام به نظر بند در دولت جهت باید تمامی فرمانداران وحتی استاندار تغییرکند. چون اکثرآنها حتی توان دفاع از عمل کرده دولت روحانی در روستاهای در مقابل رقیب رانداشتن و ودولت روحانی به علل ضعف آین آقایان در روستاهای که عمل کرده موفق داشت به خصوص در بخش سلامت وطرح هادی دولت روحانی مظلوم واقع شده
اردبیلی اصیل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۱
آقا منصور ما که چند بار خواندیم چیزی نفهمیدیم ، شما چند کلاس سواد دارید؟؟؟؟؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار