در حاشیه گزارش معاون سیاسی استاندار درباره مبارزه با قاچاق کالا
حال باید پرسید که دلیل تعلل و احیاناً مقاومت در تهیه و نصب دستگاه ایکس ری در گمرکات استان بخصوص گمرک بیله سوار چیست و چه کسانی از فقدان این دستگاه سود می برند؟!
کد خبر: ۴۵۶۹۶۹
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۰ 10 July 2017

به گزارش تابناک اردبیل، ناصرنصیری در جمع خبرنگاران و در گرامیداشت هفته مبارزه با قاچاق کالا و ارز در اردبیل اظهار کرد: هر چند استان اردبیل یکی از استان‌های مرزی کشور است اما میزان قاچاق در این استان بسیار پایین است  و آمارها همچنان نشان از روند کاهشی در این زمینه دارد.

وی به آثار و تبعات امر قاچاق در کشور در ضربه زدن به اقتصاد، تولید داخلی و اشتغال اشاره کرد و گفت: دولت تدبیر و امید مصصم به مبارزه با قاچاق کالا و ارز است به طوری که در استان اردبیل ما در بحث قاچاق کالا و ارز با مشکل حادی روبه‌رو نیستیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل با بیان اینکه به رغم تلاش عده‌ای سودجو وضعیت قاچاق در استان اردبیل در سال‌های اخیر همواره روبه کاهش بوده است، افزود: ما با تلاش دستگاه قضایی و نیروی انتظامی و همچنین با تبلیغاتی که ازطریق صدا و سیما و رسانه‌ها انجام می‌شود سعی‌مان بر این است تا روند قاچاق را کاهش داده و سود نامتعارف از این مسئله را به حداقل برسانیم تا میل به قاچاق کمتر شود.

نصیری با بیان اینکه با ایجاد ناامنی برای قاچاقچیان و مبارزه جدی با این افراد تلاش بر این است تا وضعیت تولید و اشتغال رونق بگیرد، گفت: عمده قاچاقی که در استان اردبیل انجام می‌شود در حوزه پوشاک است که متاسفانه این امر سبب شده است تا کارخانه‌های نساجی ما نظیر سبلان پارچه در رکود باشد.

وی عنوان کرد: سبلان پارچه در حال حاضر با کمترین ظرفیت اشتغال فعالیت می‌کند و هزار و ۵۰۰ چرخه خیاطی آن بلااستفاده و مستهلک مانده در حالی که با فعال کردن این دستگاه‌ها می‌توان برای یک شیفت کاری برای هزار و ۵۰۰ نفر اشتغال ایجاد کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل یادآور شد: نباید اجازه دهیم تا با تولید محصول داخلی‌مان در خارج از کشور محصولات واسطه‌ای و تکمیلی  تولید و به چرخه برابر قیمت دوباره به ما فروخته شود در حالی که با تکمیل زنجیره تولید می‌توان در این زمینه  اقدام مناسبی را انجام داد.

نصیری ضرورت ایجاد بانک اطلاعاتی قوی‌تر در حوزه مبارزه قاچاق کالا و ارز را یادآور شد و گفت: به دور از قاچاق مواد مخدر و مشروبات که برخود جدی و حساس با آنها انجام می‌شود ما در سایر حوزه‌ها با کمترین ورودی قاچاق روبه‌رو هستیم به طوری که عمده قاچاق در استان اردبیل لوازم آرایشی، پوشاک، سوخت به شکل محدود، لوزام یدکی خودرو و دارو است.

وی به حاد نبودن مسئله قاچاق در همه حوزه‌ها در استان اردبیل اشاره کرد و گفت: کل پرونده‌های سه ماهه اول امسال تا ۱۲ درصد کاهش روند نزولی به خود گرفته به طوری که اکثر این پرونده‌ها زیر ۱۰۰ میلیون تومان ارزش کالایی دارند.

وی گفت: در همین مدت تعداد متهمان دستگیر شده نیز ۲۲ درصد کاهش یافته و در همه حوزه‌ها از جمله تجهیزات ماهواره‌ای، کود شیمیایی و لوزام خانگی با کاهش قاچاق روبه‌رو هستیم.

 نصیری بهبود روابط و افزایش قدرت دیپلماسی با کشورهای همسایه را در مهار قاچاق یادآور شد و گفت: خود مسؤولان کشور آذربایجان معترف هستند که با مبارزه جدی ایران در بحث مواد مخدر امنیت ما نیز در این حوزه تضمین شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل به کاهش کشفیات مشروبات الکلی شیشه‌ای به میزان ۴۳ درصد در سه ماهه اول اشاره کر د و گفت: با خرید دستگاه اکس‌ری در 3 ماه آینده برای گمرک بیله‌سوار سعی می‌کنیم تا روند مبارزه را جدی‌تر ادامه دهیم.

به گزارش تابناک اردبیل، معاون سیاسی استاندار اردبیل در شرایطی خرید و نصب دستگاه ایکس ری در گمرک بیله سوار را طی ماههای آینده وعده می دهد که در سالهای اخیر مسئولان مختلف استان وعده مشابهی را مطرح کرده اند اما هیچ وقت تحقق نیافته است.

حال باید پرسید که دلیل تعلل و احیاناً مقاومت در تهیه و نصب دستگاه ایکس ری در گمرکات استان بخصوص گمرک بیله سوار چیست و چه کسانی از فقدان این دستگاه سود می برند؟!
انتهای پیام/
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار