امسال آزمون سراسری در ۵ گروه آزمایشی در روزهای پنجشنبه وجمعه برگزار می‌شود. این در حالی است که ۵۸۰ هزار نفر در گروه آزمایشی علوم تجربی بیشترین آمار شرکت کنندگان را به خود اختصاص داده است. گفتنی است ۱۸۴ هزار نفر در گروه آزمایشی علوم انسانی، ۱۸۴ هزار نفر در گروه آزمایشی علوم ریاضی، ۶۱ هزار نفر در گروه آزمایشی هنر و ۱۱۹ هزار نفر در گروه آزمایشی زبان‌های خارجی نیز شرکت کرده اند.
کد خبر: ۴۵۴۹۸۸
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۷ 07 July 2017
به گزارش تابناک اردبیل، ابراهیم خدایی در بازدید از محل برگزاری کنکور ۹۶ در آموزشکده فنی و حرفه‌ای دختران تهران ولیعصر (ع) گفت: بر اساس آمار سازمان سنجش بیش از ۹۳۰ هزار داوطلب در این آزمون شرکت کرده اند که ۴۱ درصد آن‌ها را مردان و ۵۹ درصد آن را زنان تشکیل می‌دهند.
 
وی افزود: امسال آزمون سراسری در ۵ گروه آزمایشی در روزهای پنجشنبه وجمعه برگزار می‌شود. این در حالی است که ۵۸۰ هزار نفر در گروه آزمایشی علوم تجربی بیشترین آمار شرکت کنندگان را به خود اختصاص داده است. گفتنی است ۱۸۴ هزار نفر در گروه آزمایشی علوم انسانی، ۱۸۴ هزار نفر در گروه آزمایشی علوم ریاضی، ۶۱ هزار نفر در گروه آزمایشی هنر و ۱۱۹ هزار نفر در گروه آزمایشی زبان‌های خارجی نیز شرکت کرده اند.
 
رئیس سازمان سنجش خاطر نشان کرد: آخرین جلسه تعیین رشته‌های کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد در شب گذشته تشکیل و محور رشته‌ها تعیین شد.
 
ابراهیم خدایی عنوان کرد: ۳ محور برای رشته‌های کارشناسی ارشد در مجلس شورای اسلامی در نظر گرفته شده است.
 
وی یادآور شد: آخرین مهلت انتخاب رشته داوطلبان دانشگاه آزاد، روز شنبه اعلام شده و موضوع رشته‌های این دانشگاه امروز نهای و اعلام می‌شود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار