صدیف بدری از قول نوبخت اعلام کرد که بدلیل تاخیر اجرای پروژه راه آهن اردبلی، این طرح در اولویت اول برنامه کاری دولت قرار گرفته است.
کد خبر: ۴۵۳۴۳۷
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۵ 04 July 2017

به گزارش تابناک اردبیل، صدیف بدری گفت: در جریان دیدار روز گذشته نمایندگان استان و استاندار اردبیل با محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه مقرر شد مشکلات موجود راه آهن برطرف و این طرح بعنوان طرح اولویت اول دولت در کشور با تخصیص اعتبارات لازم سریعتر تکمیل شود .

وی اضافه کرد: با توجه به تعهد کمیسیون عمران مجلس در سفر قبلی به استان اردبیل در باره اختصاص اعتباری به میزان سه هزار میلیارد ریال قرار شد مبلغ مذکور از اعتبارات 96 تخصیص داده شود.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از سفر محمدباقر نوبخت به همراه رئیس کمیسیون عمران به اردبیل خبر داد و گفت: در این جلسه همچنین مقرر شد رئیس سازمان برنامه و بودجه به همراه مسئولان وزرات راه و شهرسازی و رئیس کمیسیون عمران مجلس از طرح راه آهن اردبیل - میانه بازدید کنند.

بدری اظهار کرد: این بازدید به احتمال قوی در 15 مهر ماه به منظور بررسی مشکلات موجود انجام و نواقص آن برطرف می شود.

نماینده اردبیل ، نیر ، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی درباره پرداخت مطالبات پیمانکاران این طرح افزود: دولت پرداخت مطالبه پیمانکاران را متقبل کرده بود که خوشبختانه از سال 95 تا خرداد ماه سال جاری 430 میلیارد ریال به پیمانکاران طرح پرداخت شده است .

وی در خصوص اختصاص یک هزار و 500 میلیار ریال اعتبار از بازار سرمایه به طرح راه آهن گفت: در این خصوص هم با رئیس سازمان برنامه و بودجه مذاکره شد و مقرر گردید بزودی این مبلغ هم اختصاص یابد .

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفتگو با ایرنا از صدور مجوز احداث بیمارستان یک هزار تختخوابی در اردبیل خبر داد و گفت: وزارت بهداشت و درمان احداث این بیمارستان را در اردبیل پیگیر است و در این جلسه رئیس سازمان برنامه و بودجه دستور صدور مجوز احداث این بیمارستان را صادر کرد.

وی با بیان اینکه تنها مشکل راه آهن اردبیل کمبود اعتبار است گفت: هم اکنون این طرح 43 درصد پیشرفت فیزیکی دارد متاسفانه در سالهای گذشته در روند پیشرفت آن اهمال شده و امید است با تزریق فایناس خارجی و اعتبارات دولتی بتوانیم این مطالبه اصلی مردم را محقق سازیم.

طرح راه آهن اردبیل - میانه به طول 175 کیلومتر از سال 1383 کلنگ زنی و مدت زمان اجرای آن پنج سال تعیین شده بود که بدلیل نبود اعتبارت تکمیل آن تاکنون به تعویق افتاده است.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۶
http://www.azarsalam.ir/news/15002
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار