اگر شما فکر می کنید یک لپ تاپ فقط به دلیل اینکه دوستانتان از آن تعریف می کنند یا در رسانه ها از آن به عنوان یک لپ تاپ خوب یاد می کنند برای شما مناسب است مطمئن باشید خرید آن برای شما اشتباه است.
کد خبر: ۴۴۹۱۹۱
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۹ 28 June 2017
به گزارش تابناک : خرید لپ تاپ یک فرایند بسیار دلهره آور و البته هیجان انگیز است. هنگام خرید لبخندی دائمی روی لبانتان نشسته و قند هم در دلتان آب می شود! لپ تاپ های زیادی برای انتخاب وجود دارد و به زودی یکی از آنها مال شما خواهد شد. هیجان همیشه بد نیست اما ممکن است در قضاوت درست، مانع ایجاد کند. برخی اوقات افرادی که به درستی تحقیق  و نتیجه گیری کرده اند تا لحظه ای که از کارتشان پول می کشند ممکن است دچار اشتباهاتی شوند. شاید این اشتباهات همیشه هم نتیجه بدی نداشته باشد اما اغلب سبب می شود فرد لپ تاپ نامناسبی بخرد که چندان به کارش هم نمی آید . امروز قصد داریم به تعدادی از متداول ترین اشتباهات خریداران لپ تاپ بپردازیم که با رعایت آن ها، می توانید لپ تاپی بسیار عالی متناسب با نیازتان و بدون صرف هزینه اضافی تهیه کنید.        
خرید رایانه ای که با نیاز های شما سازگار نیست
شما ابتدا باید خودتان درک کنید که از لپ تاپ خود چه انتظاری دارید.به عنوان مثال وقتی که شما از لپ تاپ فقط برای فیلم دیدن یا گشت و گذار در اینترنت استفاده می کنید، نیازی به رم 16 گیگابایت پردازنده 8 هسته ای و یا 25 عدد پورت USB 3.0  ندارید.عقل سالم می گوید که شما باید بابت چیزی که از آن استفاده می کنید پول پرداخت کنید و نه چیزی که هرگز از آن استفاده نخواهید کرد. در برخی موارد حتی امکان دارد شما نیازی به لپ تاپ نداشته باشید. مثلا برای انجام تکالیف مدرسه یا استفاده به جای دفترچه یادداشت می توانید یک فبلت تهیه کنید .
هر چه اعداد بالاتر باشند بهتر است؟!
همانطور که از عنوان مشخص است یکی از باورهای غلط مردم این است که هر چقدر اعداد بزرگتر باشد رایانه ما قوی تر است. مثلا  برخی به اشتباه فکر می کنند که همیشه پردازنده های Intel Core i7 بهتر از پردازنده های Intel Core i5 هستند چون عدد 7 بیشتر از 5 است!!! اما واقعیت این است که پردازنده های Core i5  سرعت آن ها به مراتب بیشتر ازCore i7 می باشد. سرعت پردازنده به عوامل متعددی نظیر تعداد هسته های پردازنده، سرعت پردازنده ،
حافظه کش و عوامل دیگری بستگی دارد. در مورد گرافیک هم این باور اشتباه وجود دارد که مثلا یک گرافیک با حافظه 2 گیگابایت از یک گرافیک با حافظه 4 گیگابایت ضعیف تر است در حالی که سرعت گرافیک بستگی به چیپست آن دارد و ممکن است حتی گرافیکی با حافظه یک گیگابایت از گرافیکی با حافظه 4 گیگابایت قوی تر باشد.
  عدم اهمیت به اندازه و وزن لپ تاپ
خریداران معمولا تسلیم جذبه لپ تاپ هایی می شوند که برای نیازهایشان بیش از حد بزرگ – یا بیش از حد کوچک- اند. این لپ تاپ ها همانند همتایانشان عادی نبوده و معمولا در نگاه اول جذاب تر به نظر می رسند. اما لپ تاپ هایی که صفحه نمایشگرشان بزرگتر از 15.6 اینچ باشد بسیار سنگین و حرکت دادن آن دشوار است. در مقابل مدل های فوق لپ تاپ های 13.3 اینچ نیز خیلی کوچک و کار کردن با آنها ناراحت کننده است. اگر قابل حمل بودن لپ تاپ برایتان مهم است، به سراغ سیستم هایی بروید که نمایشگرشان بین 13.3 تا 14 اینچ باشد. لپ تاپ های بزرگتر از 15.6 و کوچک تر از 13.3 برای کاربران خاص طراحی شده اند. بعضی افراد واقعا به لپ تاپ های کوچک نیاز دارند و برخی هم به جای لپ تاپ دنبال یک ماشین بازی عظیم الجثه می گردند. اما معمولا خریداران عادی جزو این دو دسته نیستند. سایز و وزن لپ تاپ بسیار   اهمیت  دارد و خریداران عادی که لپ تاپ های غیر عادی را خریداری می کنند، معمولا پس از مدتی پشیمان می شوند.
خرید ارزان ترین لپ تاپ
همانطور که در قسمت اول نیز بیان شد اول می بایست هدف از داشتن لپ تاپ مشخص شود. خرید لپ تاپ ارزان شاید برای شما و جیبتان راحت تر باشد ولی معایبی نیز دارد یکی از آن معایب عدم پاسخگویی آن دستگاه به شما پس از مدت زمانی کوتاه است. اگر لپ تاپ نیازهای شما را پس از مدتی برآورده نکند شما مجبور به انجام هزینه ای مجدد جهت خرید یک لپ تاپ دیگر هستید. پس با کمی هزینه بیشتر فکر چند سال آینده خود را نیز بکنید...
با چشمان خود فکر نکنید
لپ‌تاپ‌ها سال‌هاست که دارای تاچ‌پد و صفحه کلید هستند و به تازگی نیز فناوری‌های دیگری مانند صفحه نمایش لمسی برای ورود اطلاعات به آنها اضافه شده است. رابط کاربری لپ‌تاپ‌ها تمام مواردی هستند که کاربران از طریق آنها اطلاعات را وارد دستگاه می‌کنند اما ورودی اطلاعات به ندرت هنگام خرید مورد توجه قرار می‌گیرند. یک صفحه کلید با دکمه‌های کوچک که اشتباهات زیادی هنگام تایپ ایجاد می‌کند نمی‌تواند گزینه خوبی برای افرادی باشد که از صفحه کلید زیاد استفاده می‌کنند. اگر در حال حرکت از دستگاه استفاده می‌کنید به این معنی است که نمی‌توانید یک ماوس همراه خود داشته باشید و تاچ‌پد باید به اندازه کافی برای حرکت انگشتان بزرگ‌ باشد. در مورد صفحه نمایش‌های لمسی نیز این موضوع مطرح است. این نمایشگرها برای تایپ مناسب نیستند. اگر این نکات را هنگام خرید نادیده بگیرید همچنان می‌توانید از آن دستگاه به خوبی استفاده کنید ولی دشواری‌های این انتخاب همیشه با شما همراه خواهد بود.
  نمایشگرهای براق
جای واقعی یک لپ‌تاپ روی میز و زیر دستان شماست. اگر در یک محیط پر نور فعالیت می‌کنید وجود نورهای محیطی باعث ایجاد انعکاس از صفحه نمایش می‌شوند و همین مسئله جلوی دید شما را خواهد گرفت. هنگام خرید توجه کنید که برخی از لپ‌‌تاپ‌ها دارای صفحه نمایش براق هستند و نور را به راحتی منعکس می‌کنند. این نمایشگرها نور و رنگ را با کیفیت بهتری نمایش می‌دهند اما در نور زیاد مخصوصا زمانی که پشت به پنجره نشسته‌اید کارایی مناسبی نخواهند داشت. در مقابل صفحه‌نمایش‌هایی وجود دارند که به روکش ضدنور مجهز هستند و البته کمی صفحه را تیره می‌کنند. این حساسیت در مورد بدنه دستگاه نیز با شدت کمتری وجود دارد. یک لپ‌تاپ با بدنه براق ممکن است ظاهر اغوا کننده‌ای پشت ویترین فروشگاه داشته باشد اما اگر هر روز آن را تمیز نکنید ظاهر کثیف دستگاه اصلا خوشایند نیست.
غرق شدن در یک مشخصه خاص
بعضی از تولیدکنندگان دوست دارند برخی مشخصه ها مثل رم را زیاد کنند تا کاربران را به خرید یک لپ تاپ ترغیب کنند. به عنوان مثال رم زیادی روی یک سیستم قرار می دهند در صورتی که برای اکثر کاربران رم 8 گیگابایت پاسخگوی تمام نیازهاست و کاربران به بیشتر از آن نیاز ندارند مگر این که یک گیمر باشند یا از نرم افزارهای خیلی سنگین استفاده کنند یا این که طول عمر باتری را بزرگنمایی می کنند در صورتی که عمر باتری با نوع کار مثلا وبگردی یا بازی، سرعت پردازنده و سایر ویژگی ها ارتباط مستقیم دارد.
 سخن آخر  :
خرید لپ تاپ آسان نیست. اما می توانید راه هایی را بیابید که به شما در این زمینه کمک کند. قبل از خرید حتماً مدل‌های مختلف لپ‌تاپ را بررسی و مشخصات فنی آن‌ها را به‌دقت وارسی کنید و فقط برای خرید یک دستگاه خاص پا به مغازه بگذارید. 





منبع : خراسان 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار