امام جمعه نطنز گفت: نماز عید فطر در حقیقت پاداش یک ماه روزه ‌داری و عبودیت، همچنین نمایش وحدت مسلمانان و اقتدار امت اسلام است.
کد خبر: ۴۴۸۵۸۲
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۶ 26 June 2017
به گزارش تابناک : حجت ‌الاسلام‌ روح الله امینی روز دوشنبه در خطبه های نماز عید سعید فطر نطنز، اظهار کرد: روزه‌ داران در ماه مبارک رمضان دشواری ‌های زیادی را قبول کرده و در مسیر اسلام ناب محمدی (ص) قدم گذاشتند و عید فطر در حقیقت پاداش یک ماه روزه‌ داری و عبودیت آن ‌ها است.
امام جمعه نطنز اظهار کرد: امروز نیز همه مردم ایران به میعاد گاه ‌های برپایی نماز عید سعید فطر آمدند تا بار دیگر اتحاد مسلمانان را پس از یک ماه عبادت، روزه ‌داری و بندگی در ماه ضیافت الله به نمایش بگذارند و شاهد خلق صحنه‌های زیبایی هستیم.
وی ادامه داد: انسان‌های مومن، خداجوی و مقید به اصول و آداب اسلامی همواره تلاش می‌ کنند بهترین‌ها را خلق کنند و امروز نیز نماز عید سعید فطر با شکوه هر چه تمام ‌تر در سراسر ایران اسلامی برگزار شد.
وی تصریح کرد: عید فطر در تعالیم دینی و اسلامی ما یکی از بزرگ‌ ترین عیدهایی است که خداوند متعال به انسان ‌ها عنایت کرده است و باید از این فرصت برای نزدیکی بیشتر به درگاه احدیت و صله ‌رحم استفاده کرد.
امام جمعه نطنز با بیان اینکه مردم مسلمان در عید سعید فطر به مستمندان و نیازمندان کمک می‌ کنند و این یاری ‌ها باید در تمام سال ادامه داشته باشد، گفت: صحنه‌ هایی که امروز خلق شد، نشان داد فقیر و غنی در اسلام تفاوتی ندارند و همه در برابر درگاه احدیت یکسان هستند و آنچه سبب برتری انسان‌ها می‌ شود، تقوای الهی و پرهیزگاری افراد است.
وی عید سعید فطر را در حقیقت جشن موفقیت در امتحان الهی در یک ماه روزه‌ داری و دوری از گناهان دانست و گفت: آثار و برکت های این ماه عزیز باید همواره حفظ شود.





منبع : ایرنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار