وضعیت سفره های زیر زمینی دشت اردبیل بسیار اسفناک بوده و احیاء و نجات آن نیازمند تلاش همه جانبه است.
کد خبر: ۴۴۳۳۲۸
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۴ 18 June 2017

به گزارش تابناک اردبیل، نبی الله پاسبان معاون شرکت آب منطقه ای اردبیل در جلسه کارگروه فرهنگ سازی و اطلاع رسانی طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب زیر زمینی، طرح احیا و تعادل بخشی را یکی از طرح های مهم و اساسی در این زمینه دانست.
او گفت: اطلاع رسانی و آگاه سازی مردم در این زمینه جز ضروریات است و نهادهای مرتبط باید در این زمینه اقدامات اساسی انجام دهند.
وی از راه اندازی سامانه تلفنی 3171 خبر داد و افزود: این سامانه راه اندازی شده تا مردم بطور مستقیم بتوانند مشکل و دیدگاه و شکایات خود را به صورت شبانه روزی به گوش مسوولان برسانند.
وی در ادامه به دیوار نویسی محافل بویژه در روستاها اشاره کرد و گفت: شعارهای مهم و کلیدی را در قالب جملات کوتاه در دیوارهایی که در ملاء عام هستند با تزیین های خاص طوری که به چشم بیاید، طراحی می شود.
دشت اردبیل از سال ۱۳۵۰ تاکنون به طور متوسط ۱۱ متر پایین رفته و سالانه ۱۵ سانتیمتر سفره های زیرزمینی پایین می رود ، این دشت جز دشت های ممنوعه بوده و اگر به همین منوال پیش رود در آینده جزو دشت های ممنوعه بحرانی خواهد شد.
با وجود تلاش و اقدام های مختلف برای ساماندهی و بهبود وضعیت دشت اردبیل، هنوز در این زمینه نارسایی های وجود دارد و در صورت تداوم وضعیت موجود کارگروه خشکسالی باید فعال و برای مقابله با تنش احتمالی آب برنامه ریزی شود.
کارشناسان وجود چاه های غیر مجاز را در برداشت های بی رویه از آب دخیل می دانند و معتقدند 509 چاه غیر مجاز در استان اردبیل وجود دارد که اغلب آنها در حوزه بالها رود ودره رود مورد استفاده مردم است و برای جلوگیری از این معضل تلاش می شود

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار