چندی است زیبایی گردنه حیران با رواج ویلاسازی در این منطقه مورد تهدید قرار گرفته است و به جای طبیعت بکر، شیروانی های رنگارنگ ویلاها در ذوق گردشگران این منطقه می زند. رواج ساخت و ساز در این منطقه به حدی افزایش یافته است که می توان گفت اگر کوه های جنگلی کشور همسایه در این منطقه نبود، چیزی از زیبایی این گردنه باقی نمانده بود.
کد خبر: ۴۳۹۹۰
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۲ 06 June 2015

گردنه حیران جزو زیباترین جاده های دنیا محسوب می شود که نگاه هر گردشگر داخلی و خادجی را مبهوت زیبایی بی نظیرش می کند.

به گزارش تابناک، چندی است این زیبایی با رواج ویلاسازی در این منطقه مورد تهدید قرار گرفته است و به جای طبیعت بکر، رنگ شیروانی های رنگارنگ ویلاها در ذوق گردشگران این منطقه می زند.

رواج ساخت و ساز در این منطقه به حدی افزایش یافته است که می توان گفت اگر کوه های جنگلی کشور همسایه در این منطقه نبود، چیزی از زیبایی این گردنه باقی نمانده بود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل در نشست خود با خبرنگاران از ساخت و سازهای غیرقانونی در گردنه حیران اظهار تاسف کرد و افزود: ما بارها هشدارهای لازم و راهکارهای پیشگیرانه در جلوگیری از تخریب طبیعت را گوشزد کرده‌ایم اما متاسفانه برخی ارزش های زیست محیطی را به سادگی زیر پا می گذارند.

سیدرضا موسوی در گرامیداشت هفته حفاظت محیط زیست با شعار «هفت میلیارد رویا یک سیاره با احتیاط مصرف کنیم» اظهار کرد: در گذر از گردنه حیران هم در حوزه استان اردبیل و تأسف‌بارتر از آن در حوزه استحفاظی گیلان شاهد تخریب و نابودی جنگل و بیشه‌زارهای ناب حیران هستیم که جز تأسف و تأثر در این مورد نمی‌توان چیزی بیان کرد.

وی ویلاسازی‌ها و ساخت و سازهای نابجا، برداشت نامناسب معادن و همچنین ویرانی جنگل‌ها و محیط های طبیعی را از جلوه‌های نگران‌کننده محیط زیست در حوزه گردشگری محور اردبیل به سمت آستارا و گردنه حیران توصیف کرد و افزود: باید همه با احساس مسئولیت در مقابله با این تهدید واقعی بلند شده و اجازه ندهیم عده‌ای سوء استفاده‌کننده از این محیط بهره‌برداری لازم را داشته باشند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل با بیان اینکه تخریب محیط زیست امروز به یک چالش جدی برای بشریت تبدیل شده است، گفت: قطعاً به یک جنبش حفاظتی از محیط زیست نیازمندیم.

موسوی ضرورت آشنایی مردم با طبیعت و رفتار مهربانانه را در این زمینه یادآور شد و بیان کرد: جای تأسف است که امروز بشریت اصلی‌ترین موضوع را رها کرده و به دنبال فرعیات در تلاش برای انجام کارهای غیرضروری و غیرمعمول است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
رضا موذنی اردبیل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۸
دراوایل اردیبهشت امسال یک آگهی مناقصه درروزنامه سراسری جهان صنعت چاپ شده بودبرای انتقال آب آق چای به تسویه خانه آستارا که اگراین امرعملی شودعلناًجنگلهای پایین دست این رودخانه بتدریج خشک وگردنه حیران به تپه ها وکوستان خشک وبی علف تبدیل خواهدشدکمااینکه برداشت بی رویه ازمعادن درقسمتهای بهارستان منتهی به آستاراهم اکوسیستم این طبیعت را تهدیدجدی می کند قابل توجه محیط زیستی ها
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار