کد خبر: ۴۳۱۶۸۴
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۱ 28 May 2017
آقای خدابخش استاندار محترم اردبیل در آئین گرامیداشت هفته ارتباطات و روابط عمومی سخنانی یکسویه و یکطرفه از وظایف بخش های اطلاع رسانی دستگاههای اداری مطرح کرد که گمان می رود این مواضع ، بیانگر دیدگاه و نگرش واقعی نه چندان شایسته ایشان به این حوزه مهم باشد.
 
اسناندار اردبیل در کسوت رئیس شورای هماهنگی روابط عمومی های استان بدون اشاره به وظایف، تکالیف و مسئولیت های خطیر بخش های اطلاع رسانی دستگاههای اداری برای پاسخگویی به مردم از عملکرد کارگزاران، صرفاً از روابط عمومی ها خواست ضمن تقویت خود، همه همت و تلاش را برای ارائه گزارش از عملکرد سازمان متبوعشان- بخوانید رپرتاژ- به مردم و رسانه ها به کار بندند.
 
استاندار اردبیل دیدگاه خاص و گزینشی خود را درباره صداوسیما و دیگر رسانه ها پنهان نکرد و مدیران دستگاهها را به همکاری با رسانه ملی به منظور گزارش عملکرد به مردم مکلف کرد و همانند گذشته نامی از رسانه های دیگر به میان نیاورد.
 
این اظهارات استاندار اردبیل مغایر و منافی با سیاست های اعلامی دولت یازدهم و شخص ایشان است که در سالهای اخیر همواره از لزوم حمایت و توجه به رسانه های بخش خصوصی(نشریات و سایتهای خبری محلی) سخن به میان آورده و رسانه های غیردولتی را نقش آفرین خوانده اند!
 
از طرفی چنین اظهاراتی نه حاکی از احساس "نیاز" به رسانه ها به منزله حلقه مطمئن دولت و مردم بلکه بیانگر نگاه "یکسویه" برای ارائه گزارش است، دیدگاهی که موجب شده تا رسانه های بخش خصوصی(نشریات محلی) همانند بخش تولید به رکود و تعطیلی کشیده شده و نحیف تر شود.
 
امیدواریم که بیان ناقص آقای استاندار درباره کارکرد روابط عمومی ها، موجب نادیده انگاشتن وظیفه اساسی کارگزاران برای پاسخگویی به مردم از طریق تعامل دوسویه و تنگاتنگ با رسانه‌ها و تداوم رفتارهای بعضاً تبعیض آمیر از جهات گوناگون نباشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار