واکنش سربازرس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات؛
فرماندار اردبیل نتیجه غیررسمی بازشماری پنج درصد صندوق های اخذ رای انتخابات شواری شهر را اعلام کرد.
کد خبر: ۴۳۱۶۴۹
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۹ 28 May 2017

به گزارش تابناک اردبیل، جواد زنجانی گفت: این بازشماری با حضور ناظران صندوق‌ها و اعضای هیات بازرسی استان انجام و تطبیق شد تا شائبه های مطرح شده روشن وشفاف شود.

وی افزود: انتخاب صندوق‌های بازشماری شده در شعب شهر اردبیل به صورت قرعه‌کشی بوده و آرای صندوق‌های منتخب براساس قوانین و مقررات در این حوزه شمارش شده و پس از بازشماری آرای نامزدهای منتخب تغییر قابل توجهی نداشته است.

زنجانی به خبرگزاری دولتی ایرنا یادآور شد که نتیجه بررسی ها بزودی به صورت رسمی اعلام خواهد شد.

پنجمین دوره انتخابات شوراهای شهر وروستا 29 اردیبهشت همزمان با دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در سراسر کشور برگزار شد که به دنبال اعلام نتیجه انتخابات در دو مرحله و تغییر در ترکیب اعضای اصلی راه یافته و اعتراض تعدادی از کاندیداها به روند شماری، تجمیع و تطبیق آرای صندوق ها، مسئولان ستاد انتخابات مکلف به بازشماری آرا شدند.

 سربازرس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستای استان اول خردادماه جاری با تأکید به اینکه اعلام نتایج زودهنگام انتخابات منطقی نبود، متذکر شد: نباید نتایج قبل از اتمام روند تطبیق اعلام می‌شد چرا کهبرخی تغییرات در لیست نهایی اعلام شده موجب شده شائبه‌هایی به وجود آید؛ این در حالی است که در سلامت انتخابات تردیدی وجود ندارد.
 
در این دوره از انتخابات 11 نفر  به نام های زهرا قدیمی،علیرضا غریبی،علیرضا پوستی،رویا کنعانی،حسین افسانه،یعقوب عزیززاده،حبیب‌اله فتحی شیخ‌احمد،یعقوب هاشمی،یونس رونقی،جواد انصاری و رحیم آقازاده  به عضویت شورای شهر اردبیل درآمدند.

با احتساب 6 عضو اخیر به عنوان نامزدهای مستقل، پیش بینی می شود اکثریت آرای شورای شهر اردبیل را در تعیین هیئت رئیسه و انتخاب شهردار این طیف در دست خواهند داشت.

اعلام غیررسمی نتیجه بازشماری آرای صندوق های رای اردبیل از زبان فرماندار اردبیل در حالی صورت می گیرد که تاکنون واکنشی از سوی صدیف بدری، سربازرس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شورای شهر و روستا در استان مطرح نشده است.
انتهای پیام
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار