معاون فنی و عمرانی شهردار اردبیل گفت: پل بزرگ غیرهمسطح قدس با طی مراحل قانونی وارد فاز اجرایی شد و الحق‌ و الانصاف شهردار اردبیل در تمام تصویب، آغاز به کار و اجرای آن با جسارت تمام ریسک بزرگی را پذیرفت.
کد خبر: ۴۲۵۹۴۸
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۹ 17 May 2017

به گزارش تابناک اردبیل، معاون فنی و عمرانی شهردار اردبیل گفت: خردادماه امسال با تلاش پیمانکار پروژه فاز اول پل قدس که یک پروژه ملی محسوب می‌شود، به بهره‌برداری می‌رسد.

رضا شمس در نشست با خبرنگاران در جریان بازدید از اجرای پل بزرگ غیرهمسطح قدس اظهار کرد: اجرای این پروژه که در طرح جامع ترافیک آن مطالعات اجرایی انجام شده بود، با همت و جسارت بزرگ شهرداری اردبیل عملیاتی شده و در کنار آن با همت و تلاش مضاعف پیمانکار این پل، ما شاهد روند رو به رشد احداث پروژه ملی پل قدس هستیم.

وی با اشاره به اینکه در طرح جامع ترافیک شهری لزوم اجرایی پل قدس مشهود بود، تصریح کرد: از سال 91 مطالعات این طرح اجرایی شده بود که در نهایت در سال 94 با تصویب از سوی ارگان‌های مختلف به ویژه شورای شهر، اقدام به اجرای آن کردیم.

معاون فنی و عمرانی شهردار اردبیل با اشاره به اینکه ضروری بود تا کار براساس مطالعات طرح جامع ترافیک شهر اردبیل اجرایی شود، گفت: طی سه سال و با انتخاب مشاور مطالعات این پروژه انجام شد و بعد از تصویب کلی از سوی مراجع ذیصلاح در کمیته فنی شهرداری، گزینه‌های مختلف مورد بررسی و در شورای عالی ترافیک استان و شهرستان کمیسیون ماده پنج، کمیسیون زیبا منظر شهری و شورای شهر مورد تصویب قرار گرفت.

شمس افزود: پل بزرگ غیرهمسطح قدس با طی مراحل قانونی وارد فاز اجرایی شد و الحق‌ و الانصاف شهردار اردبیل در تمام تصویب، آغاز به کار و اجرای آن با جسارت تمام ریسک بزرگی را پذیرفت.

وی به مراحل عقد قرارداد و آماده شدن اسناد و مدارک برای انتخاب پیمانکار اشاره کرد و ادامه داد: شرکت بزرگ هولدینگ هنزا که سابقه اجرای پروژه‌های بسیار بزرگ و مهم را در کشور دارد، از طریق واحد پیمان و مناقصه مسؤولیت اجرای این پل را بر عهده گرفتند که شهرداری اردبیل در این ارتباط با استنباط از تجربیات کلانشهرها و ظرفیت بانک شهر در اجرای پروژه‌های عمرانی وارد عمل شد.

بانک شهر 25 درصد تسهیلات پل قدس را تقبل کرده است

معاون فنی و عمرانی شهردار اردبیل در ادامه سخنان خود با یادآوری اینکه در سال 95 همکاری شهرداری با بانک شهر به صورت عملی جامه عمل پوشید، اضافه کرد: ما در سال گذشته ما با این بانک وارد عمل شدیم و بانک شهر با صرفه‌ نظر از بسیاری از موارد قرارداد که در واقع بازوی توانمندی برای اجرای این پل بود، تقبل کرده است تا 25 درصد تسهیلات مورد نیاز برای اجرای این پل را متقبل شود و با عقد قرارداد توانستیم این کار را شروع کنیم.

شمس همچنین بیان کرد: علاوه بر 25 درصد تسهیلات مساعدت شده از سوی بانک شهر، 50 درصد اعتبار اجرای این پروژه نیز از طریق واگذاری املاک به پیمانکار و 25 درصد نیز از محل اعتبار داخلی شهرداری تأمین و پرداخت می‌شود.

پل قدس

وی زمانبندی اجرای این پروژه را شامل دو سال فصل کاری اعلام کرد و گفت: این پروژه در دو فاز در حال اجراست و علی‌رغم اینکه قول داده شده بود در عرض یک سال فاز اول آن اجرایی شود، 30 درصد پیشرفت پروژه را شاهد هستیم و طبق زمانبندی، 10 درصد از برنامه‌های مصوب اجرایی آن پل عقب می‌باشیم.

شمس به فعالیت‌های شبانه‌روزی انجام گرفته در این پل اشاره کرد و افزود: با این روند کار می‌توانیم در خردادماه امسال فاز اول پل بزرگ غیر همسطح قدس را به پایان برسانیم.

وی تصریح کرد: البته این را نیز در نظر بگیریم که قرارداد پروژه در سال 94 عقد شده اما ابلاغ به پیمانکار در اردیبهشت 95 اتفاق افتاده که با یک سال گذشته از اجرای آن، طبق برنامه زمانبندی 10 درصد عقب هستیم.

شمس در ادامه سخنان خود بیان کرد: پیمانکار قول داده با خیز بزرگی که در این پروژه انجام می‌دهد، این عقب‌ماندگی را جبران کند و با فعالیت شبانه‌روزی کارگاه پیش‌بینی می‌شود خردادماه شاهد افتتاح فاز یک پروژه باشیم.

وی با اشاره به اینکه 30 هزار متر مربع عرشه این پل است، اضافه کرد: پل بزرگ قدس جز 20 پل برتر اجرا شده در ایران است که می‌توان گفت از نظر اهمیت اجرا و عظمت کار بزرگترین پروژه عمرانی شهرداری و از نظر اجرایی یک پروژه ملی محسوب می‌شود.

شمس اولین سرفصل در بخش عمران شهری را بهبود عبور و مرور اعلام کرد و ادامه داد: ما در راستای حل مشکل ترافیک، روان‌سازی حمل و نقل، آسایش شهروندان و رانندگان اقدام به اجرای این پروژه ملی عمرانی کردیم و علاوه بر آن می‌تواند یک المان بزرگ شهری در راستای زیباسازی شهر قلمداد شود.

وی پروژه پل غیرهمسطح قدس را یک ابر پروژه اعلام کرد و گفت: نقش شهرداری در اجرای این پروژه بسیار مهم و پررنگ است و در کنار آن همه عوامل شهرداری از جمله شورای شهر در اجرای آن سنگ تمام گذاشته‌اند تا شاهد آسایش و راحتی همشهریان باشیم.

شمس اظهار کرد: شرکت هولدینگ هنزا در اجرای این پروژه به عنوان مجری و پیمانکار که سابقه اجرای کارهای فولادی و بتنی دارد، بیشترین همت را به کار برده که در بحث فنی و عمرانی کاری بسیار فوق‌العاده است.

وی با اشاره به اینکه در شورای عالی ترافیک استان و شهر کمیته زیبا منظرسازی شهری و از طریق شورای شهر این پروژه مورد تصویب قرار گرفته است، تصریح کرد: هیچ فعالیتی خارج از برنامه، مصوبه و بودجه در آن اجرایی نشده و هرگونه حرف گزافی که در مورد این پروژه زده می‌شود، صحت ندارد.

شمس در ادامه افزود: مجموعه عوامل شهرداری بدون حب و بغض و در نظر گرفتن بسیاری از موانع تنها در راستای صرفه و صلاح شهری وارد عمل شدند و ما در حال حاضر به صورت شبانه‌روزی شاهد فعالیت کارگرانی هستیم که به طور قاطع می‌توان گفت 95 درصد این نیروها بومی بوده و در حال حاضر 150 نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم در این پل در حال فعالیت هستند.

به گفته معاون فنی و عمرانی شهردار اردبیل تمامی مراحل تصویب پروژه بزرگ پل قدس به صورت قانونی از طریق مراجع قانونی با تصویب نهایی به مرحله اجرا درآمده است.

وی بیان کرد: بدون شک هرگونه تعویق در اجرای این پروژه به ضرر شهر اردبیل بوده و با پیگیری‌های شهردار اردبیل اجرای این پروژه با جدیت دنبال می‌شود.

در این بازدید که از سوی شهرداری ترتیب داده شده بود، خبرنگاران از قسمت‌های مختلف پروژه بزرگ و ملی پل غیرهمسطح قدس بازدید کرده و از نزدیک در جریان روند پیشرفت آن قرار گرفتند.پل بزرگ قدس با 30 درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجراست که به نظر می‌رسد با این روند در نزدیک به دو سال آینده ما شاهد افتتاح این پروژه بزرگ در استان خواهیم بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار