کد خبر: ۴۲۵۸۰۲
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۵ 17 May 2017

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسن روحانی نامزد دوازدهمین دوره ریاست جمهوری ایران که از دیشب به استان اردبیل سفر کرده بود، صبح امروز چهارشنبه در آخرین روز تبلیغات قانونی نامزدها در سالن تازه بازسازی شده شهید آسمانی سخنرانی کرد.

ورود به این سالن که با تدابیر امنیتی همراه شده بود، به سختی انجام می شد و بسیاری از طرفداران او پشت درهای بسته صف کشیده بودند تا نفر به نفر وارد ورزشگاه شوند.

در این میان برخی اشیا شهروندان بنا به دلایلی از سوی ماموران انتظامی و امنیتی در زمان ورود گرفته شد که البته بعد از اتمام جلسه به دلیل عدم حضور همان نیروها این اشیا پس داده نشد تا موجب ناراحتی تعدادی از مراجعان و هواداران شود.

سالن شهید آسمانی اردبیل که قرار بود میزبان مسابقات والیبال امیدهای آسیا شود، در اولین افتتاحیه خود یک رویداد سیاسی را میزبانی کرد و تمامی صندلی های این سالن چهار هزار نفری به همراه محوطه میانی آن مملو از جمعیت شده بود.

روبان ها و پرچم های بنفش که با آهنگ های وطنی و حتی آذری همراه می شد، در فضای سالن به حرکت درآمده و حضور در این مراسم جوانان چشمگیر بود.

در سخنرانی روحانی جوانان سنگ تمام گذاشته و شعارهایی از جمله «مرز باید بشکنه، پیام ما روشنه» و «آذربایچان اویاخدی، روحانیه دایاخدی» را سر می دادند.

علاوه بر این با هر جنبش ترانه های وطنی صداها اوج گرفته و نبض بنفش به رنگ های سبز نیز گره می خورد.

در این میان به غیر از دو خبرگزاری ایرنا و ایسنا مابقی اصحاب رسانه که از دریافت کارت تردد و حضور در جایگاه ویژه محروم شده بودند، در میان جمعیت حضور یافته و سخنان رئیس جمهور کشور و نامزد ریاست جمهوری را انعکاس دادند.

تهییج جوانان به ویژه زمانی مشاهده شد که گروهی از منتقدان مقواهایی به دست گرفتند که روی آن نوشته شده بود: سال ۹۱ راه آهن نداریم، سال ۹۶ همچنان راه آهن نداریم.

این مطالبه که در سکوت از سوی منتقدان طرح می شد، واکنش هایی به همراه داشت بطوریکه رئیس جمهور در سخنان خود ملزم شد به این مطالبه پاسخ گفته و وعده تکمیل و راه اندازی راه آهن اردبیل را تا پایان دولت دوازدهم ایراد کند.

روحانی پس از تصدی ریاست جمهوری تنها یک بار در سال ۱۳۹۳ به اردبیل سفر کرده بود و در آن سفر نیز موضوع راه آهن اردبیل را مطرح کرده و راه اندازی آن را تا دولت یازدهم وعده داده بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار