برآورد اولیه خسارت 500 میلیونی
زمین لرزه ای به بزرگی 5 ریشتر شهرستان های بیله سوار و پارس مغان در استان اردبیل را لرزاند.
کد خبر: ۴۲۲۲۵۲
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۷ 11 May 2017
به گزارش تابناک اردبیل، مرکز زلزله نگاری کشوری وابسته به دانشگاه تهران زمان وقوع زمین لرزه را ساعت 7.54.15 صبح روز پنجشنبه و کانون آن را در خاک جمهوری آذربایجان اعلام کرد.
 
آرام حلیم فرماندار بیله سوار مغان گفت: این زمین لرزه که کانون آن در جمهوری آذربایجان است صبح امروز شهرستان بیله سوار مغان را لرزاند.
 
وی افزود: اکیپ های امداد و نجات برای بررسی تلفات و خسارات احتمالی به روستاهای مرزی اعزام شدند و هنوز از تلفات و خسارت های احتمالی گزارشی نشده است.
 
امامی یگانه مدیرکل مدیریت بحران استانداری اردبیل گفت:صبح روز پنج‌شنبه زلزله‌ای به قدرت پنج ریشتر در شهر ستلی آذربایجان درست در ۵۰۰ کیلومتری بیله سوار به وقوع پیوست.

وی افزود: به محض اطلاع از این رویداد، گروه‌های ارزیاب خسارت زلزله به محل اعزام شدند که بررسی‌ها نشان می‌دهد این زلزله به ساختمان پنج اداره در پارس‌آباد و همچنین ۵۰ خانه روستایی از ۱۰ تا ۳۰ درصد در این شهرستان خسارت وارد ساخته است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اردبیل با بیان اینکه عمده خسارت به بناها ترک دیوارهای فرسوده است، تأکید کرد: بعد از وقوع زلزله تعدادی از شهروندان به دلیل شدت آن قصد پناه گیری داشته‌اند که متأسفانه در ادامه ۱۶ نفر مصدوم شده و به مراکز درمانی پارس‌آباد انتقال یافته‌اند.

امامی یگانه متذکر شد: پنج نفر از شهروندان پارس‌آبادی به صورت سرپایی درمان شده‌اند و ۱۱ نفر در بیمارستان بستری و تحت مراقبت هستند.

وی با بیان اینکه در این حادثه کشته‌ای گزارش نشده است، اضافه کرد: از مناطق روستایی نیز مصدومیت فردی گزارش نشده  و مصدومیت صرفاً در شهر پارس‌آباد به ثبت رسیده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اردبیل به اعزام اکیپ‌های امداد و نجات به شهرستان پارس‌آباد اشاره کرد و افزود: تاکنون از کشور جمهوری آذربایجان برای اعزام اکیپ‌های امدادی درخواستی طرح نشده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار