کد خبر: ۴۲۱۴۴۱
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۳ 09 May 2017

به گزارش خبرنگار مهر، مجید خدابخش بعدازظهر سه‌شنبه در نشست وزیر ورزش با سازمان‌های مردم‌نهاد تصریح کرد: اردبیل ظرفیت‌های قابل‌توجهی در گردشگری ورزشی دارد.

وی افزود: این استان در حوزه ورزش قهرمان خیز است و لازم است از ظرفیت‌های موجود برای نقش‌آفرینی در توسعه اقتصادی استان استفاده کرد.

رئیس شورای عالی ورزش استان با بیان اینکه اردبیل میزبان یکی از رویدادهای مهم ورزشی آسیایی بوده است، ادامه داد: این استان می‌تواند در ادامه نیز مسابقات توپی و سالنی از جمله بسکتبال، والیبال، فوتسال و دو میدانی را در سطح آسیایی و جهانی میزبانی کند.

استاندار اردبیل خواستار اعطای میزبانی مسابقات انتخابی جهانی والیبال در مرداد ماه امسال شد و گفت: برگزاری مسابقات والیبال امیدهای آسیا تأثیرات قابل‌توجهی در اقتصاد استان داشته است.

به گفته خدابخش علاوه بر این زیرساخت‌های ورزشی استانداردی در استان فراهم شده و فدراسیون والیبال به میزان ۸۰۰ میلیون تومان تجهیزات به اردبیل اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه در این مسابقات ظرفیت شش‌هزارنفری سالن رضازاده تکمیل شده و حتی دو هزار نفر مازاد بر ظرفیت سالن، حضور می‌یافتند، اضافه کرد: برگزاری این مسابقات شورونشاط ویژه‌ای در بین جوانان ایجاد کرده است.

استاندار اردبیل تأکید کرد: برای پاسخ به تقاضای تماشاگران پخش زنده بازی‌ها از شبکه سبلان و همچنین پخش بازی‌ها در پارک معلم اردبیل را اجرا کردیم.

خدابخش بخشی از سیاست‌های دولت را توسعه اقتصادی استان دانست و افزود: بیشتر از فعالیت عمرانی بر فعالیت‌های اقتصادی متمرکز بودیم.

وی به اجرای پنج هزار میلیارد تومان پروژه در استان اشاره کرد و گفت: انتظار می‌رود امر ورزش نیز به کمک توسعه اقتصادی استان و ایجاد اشتغال برای جوانان به کار گرفته شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار