کد خبر: ۴۲۱۰۴۶
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۴ 09 May 2017

ناصر عتباتی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اردبیل اظهار داشت:‌ با توجه به اینکه کمتر از دو هفته برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا باقی مانده نظارت‌ها بر عملکرد ستادهای تبلیغاتی و فعالیت‌های نامزدها تشدید شده تا از بروز تخلفات و برخی مشکلات در فضاهای انتخاباتی و تبلیغاتی استان جلوگیری شود.

وی با اشاره به اینکه برگزاری انتخابات سالم و با حضور گسترده مردمی اولویت اصلی در انتخابات است، تصریح کرد: انتظار می‌رود نامزدها به ویژه داوطلبان شوراهای اسلامی شهر و روستا در اردبیل به منظور جلب اعتماد عمومی از وعده و وعیدهای نشدنی و غیرقابل تحقق خودداری کرده و با ایجاد فضایی سالم و رقابتی زمینه را برای انتخاباتی امن و سالم فراهم آورند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل از تشکیل شعبه ویژه رسیدگی به تخلفات و جرائم انتخاباتی در اردبیل خبر داد و گفت: در این شعبه تمامی تخلفات و جرائم نامزدها و ستادهای تبلیغاتی بدون نوبت رسیدگی می‌شود که تاکنون در این حوزه پرونده‌ای تشکیل نشده و برخی رفتارهای خارج از چارچوب قانونی نامزدها نیز حل و فصل شده است.

عتباتی در مورد فعالیتهای تبلیغاتی پیش از موعد کاندیداهای شورای شهر در اردبیل افزود: با برگزاری همایشی و نیز ابلاغ نامه‌ای به این کاندیداها تذکرات لازم مبنی بر جمع‌آوری اقلام تبلیغاتی ستادهای این نامزدها به آنها ارائه شد که در صورت بی‌توجهی، ستاد امحای اقلام تبلیغاتی نسبت به این امر اقدام کرده و در صورت عدم تمکین و توجه برای کاندیداهای متخلف تشکیل پرونده خواهد شد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل بیان کرد: با حضور مسئولان استانی، ستادهای انتخاباتی ریاست جمهوری و مسئولان اجرا و نظارت انتخابات در استان نیز جلسه‌ای تشکیل و موارد تخلف برای آنها توضیح داده شد تا از بروز تخلفات در حیطه خود جلوگیری کنند.

وی اظهار کرد: تمامی مواردی که در راستای رعایت مقررات قانونی بوده توجیه شده تا انتخاباتی امن و رقابت سالم و دوستانه و در نهایت مشارکت حداکثری را شاهد بوده و همچون دوره گذشته بتوانیم انتخاباتی به دور از هرگونه حاشیه‌پردازی و تخلفات را برگزار کنیم.

عتباتی پرهیز از فعالیتهای مخرب و اقداماتی که منجر به حرف و حدیث شود، خودداری از توهین و تخریب به نامزدهای دیگر، عدم بکارگیری امکانات دولتی برای تبلیغات بر له یه علیه نامزدی خاص و سوء استفاده نکردن از برخی امکانات را از جمله مواردی دانست که باید نامزدها به آن توجه لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار