مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ ای اردبیل گفت: چاه های غیرمجاز وضعیت سفره های زیر زمینی را به خطر انداخته و اقدام برای مسدود کردن آنها جدی است.
کد خبر: ۴۱۴۴۵۷
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۲ 27 April 2017
به گزارش تابناک اردبیل، اصغر سلیمان زاده افزود: در استان اردبیل بیش از پنج هزار و 504 حلقه چاه وجود دارد که چهار هزار و 684 حلقه از این چاه ‌ها دارای پروانه و 570 چاه هم بدون پروانه می باشد.
 
وی اضافه کرد: 412 حلقه از این چاه‌ها در حاشیه رودخانه ‌های منطقه مغان واقع شده که آب سطحی از آنها بصورت غیرمجاز برداشت می‌شود و برای جلوگیری از آنها برنامه ریزی می شود.
سلیمان‌ زاده از نصب کنتورهای هوشمند با هدف جلوگیری و کنترل اضافه برداشت منابع آبی خبر داد و گفت: تاکنون یک‌ هزار و 17 کنتور هوشمند در چاه ‌های استان اردبیل نصب شده که 22 مورد آن در بخش صنعت و بقیه در بخش کشاورزی نصب شده است.
 
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ ای اردبیل همچنین با اشاره به احیای دشت اردبیل و جلوگیری از اضافه برداشت چاه های غیرمجاز افزود: در این رابطه 15 طرح تعادل بخشی در دشت اردبیل اجرا می شود.
 
وی بیان کرد: دشت اردبیل بزرگترین دشت استان است که در سال های اخیر متاسفانه آب این دشت به دلیل برداشت های غیرمجاز و اضافی با افت شدید روبرو شده و در کنار آن کم شدن روان آب ها ضرورت احیای دشت اردبیل را با جبران کسری مخزن بیشتر نمایان کرده است.
 
وی در زمینه ساماندهی حریم رودخانه ها در استان اردبیل افزود: 137 رودخانه به طول سه هزار و 400 کیلومتر در این استان وجود دارد که بستر حریم 320 کیلومتر از این رودخانه ‌ها مشخص شده و مطالعات بستر حریم سایر مسیرهای رودخانه‌ ای در برنامه است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار