کد خبر: ۴۱۲۰۷۹
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۳ 22 April 2017
به گزارش ایرنا ، مجید خدابخش روز شنبه در دومین نشست خود در سال جاری با فارغ التحصیلان دانشگاهی با اعلام اظهار کرد: این طرح با هدف تحقق شعار سال و اجرای منویات مقام معظم رهبری در بحث حمایت از تولیدات داخلی اجرا می شود.
وی بر لزوم حمایت از ایده های کارآفرینی جوانان و سرمایه گذاران در امر تولید در استان تاکید کرد و گفت: شهرستان خلخال به عنوان پایلوت اجرای طرح کارآفرینی و اشتغال جوانان این استان در سال 96 انتخاب شده است
او اظهار کرد: در شرایط فعلی وظیفه مسوولان بستر سازی اشتغال با ایجاد زیرساخت های لازم برای ایجاد فرصت های شغلی در بخش های مختلف کشاوزی ، صنعت و خدمات است.
او گفت: در کنار تلاش برای جلب نظر سرمایه گذاران بخش خصوصی برای راه اندازی واحدهای تولیدی برای اشتغال بخشی از بیکاران استان در نظر داریم با ادامه سلسله بحث های مربوط به اشتغال جوانان و بهبود فضای کسب و کار زمینه را برای خود اشتغالی جوانان و کارآفرینی جوانان جویای کار فراهم کنیم.
استاندار اردبیل همچنین در این همایش که با موضوع کارآفرینی و روش های ورود به فضای کسب و کار در خلخال برگزار شد، افزود: تا حصول نتیجه نهایی نشست با جوانان جویای کار خلخال روزهای شنبه هر هفته در فرمانداری این شهرستان برگزار شده و ادامه خواهد یافت.
وی هدف از برگزاری نشست با جوانان جویای کار در خلخال را آشنایی مدیران اجرایی استان با مسائل و مشکلات مربوط با اشتغال منطقه ، معرفی زمینه و فرصت های شغلی موجود در شهرستان به جوانان جویای کار ، کمک به توانمند سازی و کارآفرینی جوانان و استفاده از فکر ، نظر و ایده های جوانان کارآفرین منطقه برای دستیابی به فرهنگ خود باوری در بین جوانان جویای کار ذکر کرد.
گفت: همچنین با توجه به شرایط جوی موجود در خلخال برای کشت و پرورش گل محمدی و بادام زمینی شرایط برای واگذاری یک هزار و 500 هکتار از اراضی ملی تحت مدیریت منابع طبیعی استان به متقاضیان فارغ التحصیل رشته کشاورزی خلخال برای کشت این محصولات و محصولات کشاورزی ارگانیک بصورت مکانیزه و دیربازده فراهم شده و متقاضیان با مراجعه به اداره منابع طبیعی می توانند نسبت به این امر اقدام کنند.
خدابخش با اشاره به درخواست جوانان روستای منامن برای رفع مزاحمت از حیوانان زیانکار همچون گرازهای وحشی از سطح مزارع زیر کشت بادام زمینی نسبت به تامین اعتبار مورد نیاز برای فنس کشی 55 هکتار از اراضی کشاورزی زیر کشت بادام زمینی این روستا قول مساعد داد.
در این جلسه سوالات مربوط به موانع و مشکلات اشتغال از سوی جوانان جویای کار خلخال طرح و پاسخ لازم از سوی مدیران اجرایی استان داده شد.
بازدید از کارگاه های تولید و اشتغال جوانان خلخال از دیگر برنامه های امروز استاندار اردبیل در سفر به این شهرستان بود.
شهرستان خلخال با 95 هزار نفر جمعیت در 115 کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.
اردبیل با نرخ بیکاری 12 درصد از جمله استان های سطح اشتغال پایین و بیکاری بالا محسوب می شود و کارشناسان اجرای طرح های کسب و کار در بخش های توریسم ، صنایع دستی ، صنایع لبنی و صنایع پلاستیک و فلزی در کاهش بیکاری در استان را موثر می دانند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار