شش روستا در مناطق مختلف این استان به روستاهای هدف گردشگری تبدیل می‌شوند.
کد خبر: ۴۱۰۹۷۸
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۹ 20 April 2017

به گزارش تابناک اردبیل، فرهاد سبحانی در بازدید از روستاهای هدف گردشگری شهرستان خلخال گفت: در برنامه ششم توسعه دو روستای کنچوبه در مشگین شهر و روستای اوماسلان در گرمی به عنوان روستاهای دارای بافت با ارزش تصویب شدند.

وی افزود: علاوه بر این روستای موئیل در مشگین شهر، خمس، اسبو و شال در خلخال نیز به عنوان روستاهای هدف گردشگری انتخاب شده اند.

مدیرکل بنیاد مسکن استان متذکر شد: بنیاد مسکن اجرای طرح های هادی روستایی را با هدف توسعه گردشگری روستاها مدنظر قرار داده و به صورت ویژه برنامه هایی برای روستاهای هدف گردشگری اجرا می شود.

سبحانی افزو: از جمله در روستای ازناو سنگفرش روستا انجام شده و تا پایان سال جاری آبشار آن با هدف توسعه گردشگری روستا اجرا می شود.

وی تاکید کرد: در روستای اسبو نیز طی دو سال گذشته ۲۰۰ میلیون تومان هزینه شده است که با اخذ مجوز تبدیل روستا به هدف گردشگری توسعه روستا ادامه دارد.

مدیرکل بنیاد مسکن استان همچنین در بازدید خبرنگاران از روستای ترازوج با یادآوری رانش زمین در این روستا و ویرانی اغلب خانه های مسکونی اضافه کرد: عملیات ساخت مجدد خانه های مسکونی با پیشرفت ۸۰ درصد همراه است.

به گفته سبحانی تمامی متقاضیان تسهیلات بانکی و کمک های بلاعوض خود را دریافت کرده اند و تا سه ماه دیگر واحدهای مسکونی روستا با حضور مسئولان کشوری به بهره برداری می رسد.

وی افزود: در روستای ترازوج نیز به دلیل ظرفیت های طبیعی و وجود نوروزنمای خورشیدی توسعه گردشگری روستا در دستور کار است.

انتهای پیام
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار