از بعد از ظهر فردا به ویژه حوالی ظهر روز جمعه وزش باد شدید با سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت اردبیل را در می‌نوردد.
کد خبر: ۴۰۶۴۹۲
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۳ 12 April 2017

به گزارش تابناک اردبیل، علی دولتی‌مهر اظهار کرد: براساس نقشه‌های پیشیابی هواشناسی با کاهش محسوس فشار هوا در سطح زمین در روزهای آینده وزش باد شدید گاهی همراه با گرد و خاک در استان رخ خواهد داد و این سامانه استان اردبیل را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وی با بیان اینکه وزش باد از آغاز هفته جاری در استان اردبیل حاکم بوده و به ویژه در شهرستان مشگین‌شهر با سرعت 108 کیلومتر بر ساعت شاهد بیشترین شدت وزش‌ها بودیم، تصریح کرد: پدیده وزش بادهای جنوبی تا غربی از اواخر روز پنجشنبه در استان آغاز و اوج شدت وزش‌ها روز جمعه به ویژه در حوالی ظهر خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل با اشاره به سرعت وزش باد بیان کرد: سرعت وزش باد اغلب 36 تا 70 کیلومتر بر ساعت خواهد بود اما در برخی مواقع حتی وزش باد با سرعت 100 کیلومتر بر ساعت و بیشتر هم انتظار می‌رود.

دولتی‌مهر گفت: این سامانه و وزش باد اغلب مناطق استان به ویژه در شهرستانهای اردبیل، مشگین‌شهر، گرمی، نیر، نمین و سرعین رخ می‌دهد اما در شهرستانهای بیله‌سوار، پارس‌آباد، خلخال و کوثر با شدت کمتر این وزشها انتظار می‌رود.

وی افزود: با توجه به شدت وزش باد در استان احتمال وقوع خسارات جزئی به تاسیسات برون‌شهری و روستایی در برخی مناطق که سرعت وزش باد در آنها بالا خواهد بود وجود داشته و ضروری است تا مسئولان مربوطه و مردم در این زمینه آمادگی لازم را داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار