ضمن عذرخواهی عالی ترین سطح مدیریت آموزشی استان
مدیر آموزش و پرورش اردبیل به دلیل قصور و بی کفایتی عوامل زیرمجموعه اش که منجر به حادثه برق گرفتگی و فوت دانش آموز 13 ساله در مدرسه امام رضا(ع) شده در صورت عدم استعفا از مسئولیت خود باید عزل شود.
کد خبر: ۳۸۵۵۸۶
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۷ 27 February 2017
به گزارش تابناک اردبیل، چهارشنبه گذشته بود که در محوطه مدرسه امام رضا شهرک سبلان ناحیه یک آموزش پرورش اردبیل حادثه تلخ و دلخراشی اتفاق افتاد  و بار دیگر آموزش و پرورش را در صدر اخبار استان قرار داد.

مسؤولان مدرسه امام رضا(ع) اردبیل با حمل پمپ برقی به محوطه این مدرسه در اردبیل با هدف تخلیه آب حیاط و رها کردن پمپ روشن در محوطه آن هم از سر ندانم کاری، بی احتیاطی و قصور موجب شدند تا دانش آموزان گرد پمپ حلقه زده و به خیال خود با آن سرگرم شوند اما گویا سرنوشت عرفان ۱۳ ساله این بوده که ناگهان دچار برق‌گرفتگی شدید شده و فوت کند.
 
 

اسماعیل ابراهیمی مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک اردبیل در خصوص این اتفاق این گونه اظهارنظر کرد که طی تماسی از سوی مسؤولان مدرسه امام رضا(ع) اردبیل از موضوع  درگذشت دانش‌آموز آگاه شدیم که بلافاصله به محل بیمارستان بوعلی اردبیل رفتیم.

وی ادامه داد: عرفان پناهی دانش‌آموز مقطع اول راهنمایی متاسفانه قبل از رسیدن به محل بیمارستان در محوطه مدرسه دچار ایست قلبی شده بود که پس از حضور 10 دقیقه‌ای اورژانس برای احیای این دانش‌آموز، عرفان 13 ساله فوراً به بیمارستان انتقال داده شد که با تاسف بسیار در راه بیمارستان درگذشت و با توجه به اعلام پزشکی قانونی، علت فوت دانش‌آموز اردبیلی برق گرفتگی بوده است.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک اردبیل تصریح کرد: با توجه به بارش برف و ذوب شدن برف‌های موجود در حیاط مدرسه امام رضا (ع) و ایجاد آبگرفتگی، به خاطر اینکه دانش آموزان بتوانند در حیاط مدرسه ورزش کنند توسط اولیای مدرسه پمپ برقی در محوطه قرار گرفته است تا آب موجود را تخلیه کند.

ابراهیمی به فارس گفت: به جهت لخت بودن سیم پمپ برقی این حادثه دلخراش اتفاق افتاده است و عدم ایمن‌سازی پمپ برقی علت اصلی این حادثه بوده است؛ برق‌گرفتگی و درگذشت دانش‌آموز اردبیلی باعث  تاثر همه اولیای مدرسه و مسؤولان آموزش و پرورش استان شده است.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک اردبیل یادآور شد: آموزش و پرورش استان به جدیت موضوع را پیگیر خواهد بود و پس از اعلام مقصر حادثه توسط مراجع قضایی برخورد با مقصران به صورت جدی انجام خواهد شد و علاوه بر مراجع رسمی آموزش و پرورش نیز با مقصران این حادثه برخورد خواهد کرد تا در آینده شاهد چنین اتفاقات تلخ نباشیم.

وی گفت: دانش‌آموز متوفی شامل بیمه حوادث بوده است و آموزش و پرورش پیگیر موضوع خواهد بود تا حق و حقوق وی به خانواده این دانش‌آموز تعلق بگیرد!

به گزارش تابناک اردبیل، اظهارات این مقام مسئول مبنی بر پیگری مقصران حادثه که در نوع خود جالب است، این پیش بینی را تقویت می کند که به حکم قاعده مرسوم، قرار است برخورد در سطح مسئولان همان مدرسه و احیاناً سرایدار مدرسه محدود شود، حال آن که از باب مسئولیت اجتماعی ضرورت دارد بالاترین مقام مسئول آموزش و پرورش ضمن عذرخواهی از افکار عمومی و خانواده ها به خاطر این حادثه دردناک، مدیر آموزش و پرورش اردبیل را در صورت عدم استعفا که حادثه در زیرمجموعه او رخ داده است عزل و برکنار کند تا بلکه با این اقدام حداقلی از داغ دل خانواده دانش آموز و تاثر و تالم افکار عمومی کاسته و والدین دیگر دانش آموزان را به خاطر احتمال بروز حوادث مشابه ناشی از سوء مدیریت و ضعف مدیریت در این مجموعه از نگرانی برهاند.

از طرفی ناگفته پیداست که حادثه در محوطه مدرسه و به خاطر قصور مسئولان رخ داده و طرح مباحث انحرافی از قبیل اصرار آموزش و پرورش استان برای شناسایی مقصران نوعی فرافکنی بوده و از باب مسئولیت اجتماعی و قبل از تصمیم گیری پرونده در مراجع قضایی، باید عذرخواهی در سطح عالی ترین مرجع آموزشی استان و عزل و برکناری مدیر آموزش و پرورش اردبیل در صورت عدم استعفای او در دستور عاجل قرار بگیرد.
 
یادمان باشد که دانش آموزان امانت والدین نزد معلمان و مسئولان آموزش و پرورش در مدارس و محیط های آموزشی و تربیتی هستند و نباید اجازه داد پاسخ این اعتماد با بی تدبیری و سهل انگاری برخی ها خدشه دار شود.
 
شایان گفتن است که عرفان پناهی دانش‌آموز مقطع تحصیلی راهنمایی مدرسه امام رضا (ع) ناحیه یک اردبیل در روز چهارشنبه هفته گذشته در حیاط مدرسه دچار برق‌گرفتگی شد و جان خود را از دست داد و مراسم ختم مرحوم امروز دوشنبه در مسجد ابوالفضل (ع) شهرک سبلان برگزار شد.

انتهای پیام


اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۲
خیلی خوب نوشتید " برخورد در سطح مسئولان همان مدرسه و احیاناً سرایدار مدرسه محدود شود" قرار است درصدی دانش آموز مقصر اعلام شود و باقی تقصیر بر عهدۀ سریدار خواهد بود که با اخراج وی آنهم حل خواهد شد. سر مسوولان سلامت.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۹
حیاط مدارس تا جایی من 10 سال توشون بودم دارای چاه های متعددی است که آب باران و برف بداخل آن می ریزد. حالا مدرسه بدلیل ندانم کاری چاه هایشان پر شده و بدلیل بی مسولیتی آنها را قبل از فصل بارندگی تمیز نکرده اند و خالی نکرده اند که در زمستان آب در حیاط جمع شده و مجبور به استفاده از پمپ شده اند تا آب را به کوچه پمپاز کنند.
مقصر این وضعیت مدیر مدرسه است نه مدیر آموزش پرورش استان.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار