کارگران ذوب آهن پیام استاندار اردبیل را شنیدند!
فراموش نکنیم 29 اردیبهشت، قرار است مردم در صندوق های رای در کنار سایر رقبا درباره کارآمدی برنامه و عملکرد دولت مستقر تصمیم بگیرند.
کد خبر: ۳۸۴۹۴۹
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۵ 26 February 2017

به گزارش تابناک اردبیل، کارگران کارخانه ذوب‌آهن اردبیل به دنبال پرداخت نشدن حق و حقوق خود چندین بار تجمع‌ اعتراض‌آمیز در مقابل استانداری اردبیل برگزار و از مسئولان استانداری به ویژه شخص استاندار خواستار حل مشکلات خود و بهبود وضعیت معیشتی شدند که در ادامه این تجمع ها و با مطرح شدن مشکل این افراد، این بار کارگران تجمع خود را در مقابل اداره کل کار استان برگزار کردند.

یکی از کارگران معترض که امروز در تجمع اعترا‌ض‌آمیز در مقابل اداره کل تعاون و کار استان اردبیل شرکت کرده بود گفت: کارگران این کارخانه 14 ماه است که حتی یک ریال حقوق دریافت نکرده‌اند و در آستانه فرا رسیدن سال جدید این کارگران با مشکلات معیشتی بسیاری مواجه هستند.

وی بیان کرد: ما از مسئولان استانی، استاندار و مدیرکل تعاون و کار اردبیل تقاضا داریم به حق و حقوق ضایع‌شده کارگران این کارخانه توجه داشته باشند چرا که ما شرمنده خانواده خود شدیم و پس از پرداخت نشدن 14 ماه حقوق خود در حال حاضر با مشکلات بسیار زیادی در زمینه مالی مواجه هستیم.

به گزارش تابناک اردبیل، 27 بهمن ماه جاری بود که مجید خدابخش استاندار اردبیل در واکنش به خواسته کارگران معترض ذوب آهن در مقابل ساختمان استانداری، در اظهارنظری عجیب با بیان اینکه کارخانه ذوب‌آهن اردبیل یک شرکت خصوصی بوده خواستار مراجعه کارگران به اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی و شکایت از کارفرما برای احقاق حقوقشان  شد!

 او گفته بود که استانداری در این خصوص نمی‌تواند کاری برای کارگران کند و لازم است این کارگران برای گرفتن حق خود شکایت کرده تا این موضوع توسط شورای کار پیگیری شود.

 

چندی پیش بود که به دنبال این سخنان یک منبع آگاه به تابناک اردبیل گفت که هر چند طبق مقررات، مراحل قانونی احقاق حقوق کارگران از طریق طرح شکایت در مراجع هیئت های تشخیص و یا حل اختلاف در ادارات کار است اما این زیبنده استاندار نبود و انتظار نمی رفت که عالی ترین مرجع اجرایی استان در برابر خواسته به حق کارگران که با مشکلات زیادی درگیر هستند،به اصطلاح فرافکنی کرده و بدون پذیرش مسئولیت های خود به عنوان نماینده عالی دولت در استان، کارگران را به اداره کار ارجاع دهد.

 

وی افزود: آقای خدابخش نباید اشتباهی که عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در واکنش ناشیانه به برخورد دوقطار مسافری در محور سمنان و کشته شدن حدود 40 نفر از هموطنان مرتکب شد و به جای ابراز همدردی،سخن از تضمین تادیه خون بهای قربانیان مطرح کرد، تکرار کند و بجاست که در بیان مواضع و ادبیات خود همواره جانب احتیاط را داشته باشد تا برای خود و استان هزینه ایجاد نشود.هر چند به نظر می رسد که در این شرایط شایسته باشد آقای خدابخش به خاطر این ادبیات از جامعه کارگران عذرخواهی کند.

شایان گفتن است که 30 بهمن، ناصر نصیری معاون سیاسی اجتماعی استاندار اردبیل در اقدامی هماهنگ در مصاحبه با خبرگزاری دولتی ایرنا که گفته می شود برای اصلاح و ترمیم تعابیر ناراحت کننده در اظهارات استاندار به کارگران معترض صورت گرفت، گفت: استاندار اردبیل تمام هم و غم خود را به طور جدی برای برطرف کردن مشکلات کارخانه ذوب آهن به کار بسته و در این باره مصمم است.

اکنون باید منتظر ماند و دید که آیا کارگران معترض ذوب آهن که پیام استاندار اردبیل را شنیده و مکان تجمع خود را تغییر داده اند خواهند توانست در ایستگاه اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان به حقوق قانونی خود دست یابند؟ یا این که مجبور خواهند شد ساختمان وزارت تعاون، کار ورفاه اجتماعی در خیابان آزادی تهران را همانند دیگر کارگران معترض شهرهای دیگر به دلیل بی پاسخ ماندن خواسته اشان به عنوان مقصد بعدی تجمع برگزینند؟

دولت فراموش نکند که 29 اردیبهشت، در انتخابات ریاست جمهوری قرار است مردم در صندوق های رای در کنار سایر رقبا درباره کارآمدی برنامه و عملکرد او تصمیم بگیرند.  

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۸
این معضل ، هرگز بادست استاندار فعلی قابل حل نخواهد شد استانداری در دوره فعلی در حل مشکلات کوچکتر از این هم مانده چه رسد این کلاف بهم گره خورده را بتواند بازکند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۲
کاملا روشن است استاندار اردبیل توان مذاکره با مقامات ملی را که اعتبارات کلان ونجومی در اختیار دارند ندارد. مسوولان ملی از پولهای بسیار فراوانی که دراختیار دارند به عنوان حقوق نجومی برای خودشان تعریف قانونی! می کنند و اگرچیزی باقی ماند تنها به استانهایی میدهند که استاندارشان توان وبرش پیگیری داشته باشد...
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار