به علت برودت هوا و یخبندان؛
برودت دما مدارس اکثر شهرهای اردبیل را در اولین روز زمستان به تعطیلی کشاند.
کد خبر: ۳۸۰۲۸۱
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۷ 19 February 2017

به گزارش تابناک اردبیل، به دنبال بارش سنگین برف در دو روز گذشته، مدارس اکثر مقاطع و شهرهای استان اردبیل در اولین روز از آخرین فصل زمستان برای دومین روز متوالی تعطیل شد.

هم اکنون دمای هوا در کل شهرهای استان اردبیل زیر صفر است و در مردم خلخال با دمای  23 درجه زیر صفر  صبح را سر می کنند.

تعطیلی مدارس اردبیل در روز یک اسفند 95

 اداره‌ کل آموزش و پرورش استان اردبیل  اعلام کرد: در روز یکشنبه، یک اسفندماه مدارس  سری صبح  مقطع پیش دبستانی و ابتدایی و تمامی مقاطع روستایی در اردبیل، نمین تعطیل است.

 در سرعین و نیر دانش آموزان مقطع  پیش دبستانی و ابتدایی به مدرسه نرفتند.

 در هیر،خلخال و ارشق مدارس پیش دبستانی، ابتدایی و متوسطه دوره اول، در کوثر مدارس پیش دبستانی، ابتدایی روستایی تعطیل است.

 در روستاهای اردبیل و نمین تمامی مقاطع تحصیلی تعطیل، در روستاهای کوثر ابتدایی تعطیل است.

 در ارشق و خلخال متوسطه دوره اول و دوم ساعت 9 صبح آغاز و در مشگین شهر و لاهرود نیز به جز پیش دبستانی که تعطیل بوده سایر مقاطع تحصیلی ساعت 9 صبح شروع  می شود.

بهمن و کولاک درگردنه حیران

به گزارش تابناک اردبیل، طبق اعلام اداره کل هواشناسی استان اردبیل، در دو روز گذشته بیشترین بارش برف از شهرستان نیر با 42 سانتیمتر و بعد از آن سرعین با 31 و اردبیل با 26 سانتیمتر به ثبت رسیده به طوری که ارتفاع کل برف موجود اعم از هفته گذشته و برف دو روز اخیر در شهر نیر به 82 سانتیمتر رسید.

علی یوسف زاده معاون راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان گفت: از شب گذشته کولاک شدید در این جاده دید رانندگان را به شدت کاهش داده و در تردد خودروها اختلال به وجود آمده است.

وی افزود: از نیمه‌های شب راهداران به هزار دستگاه خودرو امدادرسانی کرده‌اند تا بتوانند از کولاک رهایی یافته و به مسیر خود باز گردند اما کولاک همچنان ادامه دارد.

معاون راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان متذکر شد: علاوه بر این طی ساعات گذشته بهمن در حدفاصل تله‌کابین و تونل حیران به وقوع پیوست که خوشبختانه تلفات جانی نداشت.

یوسف زاده تصریح کرد: در حال حاضر تردد خودروها هر چند در این مسیر انجام می‌شود اما دید رانندگان به دلیل کولاک شدید کاهش یافته و انتظار داریم مسافران تا حد امکان از این مسیر تردد نکنند.

وی افزود: تمامی تجهیزات و امکانات راهداری نمین در جاده به کار گرفته شده و نزدیک به ۱۰ دستگاه ماشین‌آلات راهداری با ۳۰ راهدار مشغول امدادرسانی هستند.

معاون راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان تأکید کرد: مسیر سرچم – اردبیل بازگشایی شده و در صورت اضطرار سفر از اردبیل به تهران، شهروندان می‌توانند از این مسیر مسافرت کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار