آقایان مسئولان! لطفاً فرافکنی نکنید
تیم فوتبال شهرداری اردبیل به دلیل اختلافات دستگاههای متولی و مسئول به دسته سه سقوط کرد و آنان می بایست پاسخگو و مسببان مجازات شوند.
کد خبر: ۳۷۸۸۹۶
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۳ 16 February 2017

به گزارش تابناک اردبیل، ‌صدیف بدری نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: بعد از ۱۴ سال در سایه حمایت مردم و همکاری شورا و شهرداری اردبیل تیم فوتبال به دسته یک رفت.

وی افزود: به واسطه این رویداد نام استان اردبیل از رسانه‌ها بارها طرح می‌شد و ۱۹ تیم دیگر دسته یک به استان سفرکرده و با حضور خود موجب رونق بسیاری از کسب‌وکارها از جمله خدمات و حمل‌ونقل شده بودند.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: علاوه بر این استعدادهای ورزشی فوتبال استان خود را نشان می‌داد و بازیکنان استان به تیم‌های مختلف معرفی می‌شدند.

بدری تأکید کرد: نباید از تأثیر این رویداد در ایجاد شورونشاط بین جوانان غافل شد بطوریکه در برخی بازی‌ها تا ۱۵ هزار هوادار و علاقه‌مند به ورزشگاه‌ها می‌آمدند و می‌توانستند شادی و انرژی خود را تخلیه کنند.

وی با اذعان به اینکه نیاز جوانان اردبیلی شورونشاط است، متذکر شد: تیم فوتبال شهرداری اردبیل توانسته بود به این نیاز پاسخ گوید و در آستانه صعود به لیگ برتر بود.

عضو فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی با تأکید به اینکه امروز شاهد سقوط تیم به دسته سه هستیم، اضافه کرد: مسئولان باید پاسخگو باشند و شورای شهر، شهرداری، ورزش و جوانان و استانداری باید برای این سقوط جوابگو باشند.

به گفته بدری اصحاب رسانه نیز باید از مسئولان دلیل این سقوط را جویا شوند که برای فوتبال چه کرده و اگر به آنها ارتباطی نداشته نیز به صراحت اعلام کنند.

وی با بیان اینکه شورا و شهرداری می‌توانستند این تیم را به ارزش پنج میلیارد تومان به فروش برسانند اما به رایگان واگذار کردند، اضافه کرد: هر دو این نهاد می‌بایست پاسخگو باشند.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یک پروژه کوچک عمرانی به پیمانکار صلاحیت‌دار واگذار می‌شود اما تلاشی برای واگذاری تیم به فرد با صلاحیت نشد، اضافه کرد: لازم بود آگهی منتشر شده و صلاحیت افراد بررسی شود.

بدری در پاسخ به این ادعا که زمان شورا و شهرداری برای واگذاری محدود بوده، اضافه کرد: این اظهارات بهانه‌ای بیش نیست و هیچ محدودیت زمانی وجود نداشت بلکه شورا و شهرداری از مدت‌ها قبل می‌دانست که واگذاری می‌بایست صورت گیرد و این بهانه‌ها پذیرفتنی نیست.

بدری در عین حال به ادعای ممنوعیت بخش دولتی از تیم داری حرفه‌ای و شهرداری ادامه داد: چطور در استان‌های دیگر شهرداری‌ها نسبت به تیم داری حرفه‌ای اقدام می‌کنند اما در خود اردبیل ممانعت قانونی طرح می‌شود و آیا قوانین فقط برای این شهر نوشته شده است.

وی افزود: تنها لازم بود شهرداری و شورای شهر با دستگاه‌های نظارتی جلسه برگزار کرده و مصلحت شهر و شرایط خاص تیم را انعکاس دهند و از سویی باید تأکید کنم که شهرداری از تیم داری حرفه‌ای منع نیست بلکه ورزش همگانی در اولویت این مجموعه است.

عضو فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی با اشاره به استناد عده‌ای در خصوص بخشنامه وزیر برای ممانعت از تیم داری حرفه‌ای اضافه کرد: بخشنامه قانون نیست و تفسیر قانون را مجلس انجام می‌دهد؛ انتظار داشتیم وقتی ابهامی در قانون است مسئولان استان از نمایندگان مجلس استعلام کنند.

بدری تصریح کرد: بر فرض اینکه بخشنامه به عنوان قانون پذیرفته شود آیا بهتر نبود برای مصلحت شهر نسبت به نحوه اجرا بازنگری می‌کردند؟

 وی افزود: بنده به مدت پنج ماه است به استاندار، فرماندار، مدیرکل ورزش و جوانان و معاون استاندار در خصوص احتمال سقوط تیم اخطار می‌دهم و حتی درخواست کردم در جلسه‌ای که خود بنده هم حضور نداشته باشم به طریقی مشکل تیم حل شود.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی متذکر شد: از سویی اختلافات هیئت فوتبال و اداره کل ورزش و جوانان استان چندین سال است ادامه یافته و هر دو دستگاه به ورزش استان ظلم کرده‌اند.

بدری با ابراز تأسف از اینکه اختلافات این دو دستگاه از سوی حداقل استاندار اردبیل حل نشده است، اضافه کرد: دستگاه دولتی اگر نمی‌تواند برای تیم داری حرفه‌ای هزینه کند اما می‌تواند اختلافات را حل کرده و حداقل سیاست‌گذاری کند.

وی افزود: انتظار داریم مسئولان به صراحت عملکرد خود برای تیم را بیان کنند و اگر به واقع وظیفه قانونی در این خصوص برای خود قائل نیستند به مردم اعلام کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار