استاندار در راهکاری عجیب به کارگران معترض ذوب آهن گفت که آنان برای گرفتن حق خود در اداره کار طرح شکایت کنند و موضوع ارتباطی به استانداری ندارد!
کد خبر: ۳۷۸۳۹۵
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۲ 15 February 2017

به گزارش تابناک اردبیل، کارگران ذوب‌آهن اردبیل صبح  امروز با هدف اعتراض به پرداخت نشدن حقوق خود از سوی کارفرمای کارخانه ذوب‌آهن اردبیل مقابل استانداری تجمع کردند.

این کارگران  با اشاره به پرداخت نشدن حقوق خود به مدت 13 ماه توسط این کارخانه خواستار رسیدگی مسؤولان ارشد استانی به این موضوع شدند.

استاندار اردبیل نیز در این باره با بیان اینکه کارخانه ذوب‌آهن اردبیل یک شرکت خصوصی بوده خواستار مراجعه کارگران به اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی و شکایت از کارفرما شد.

 مجید خدابخش بیان کرد: استانداری در این خصوص نمی‌تواند کاری برای کارگران کند و لازم است این کارگران برای گرفتن حق خود شکایت کرده تا این موضوع توسط شورای کار پیگیری شود.

به گزارش فارس، کارگران کارخانه ذوب‌آهن بیان کردند: 13 ماه است مطالبات ما پرداخت نشده و افرادی که به دلیل اعتراض برای دریافت حق وحقوق خود اقدام کرده بودند از جانب کارفرما اخراج شدند.

400  نفر از نیروهای این کارخانه بومی بودند که طی چند ماه به نصف کاهش یافته و همگی اخراج شدند.

سال قبل این کارخانه را به شخص دیگری به اجاره واگذار کردند که این شخص نتوانست مشکل کارخانه را حل کنند.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷
جواد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
اردبیل با وجود مسئولین ناتوان جای سرمایه گذاری نیست
بی نام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۸
نخبه های کشوری در اردبیل مسئولند!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۹
مگر کارخانه محصولاتش را نمی فروشد و پولی دریافت نمی کند> چرا حقوق را نمی دهد؟ استانادار مسول عالی رتبه استان است و باید به تمام مشکلات ایجاد شده پاسخ بگوید. سوال این است چرا کارگران تا کنون اقدامی نمردند؟ سوال دیگر اینکه کارگران نیز مقصرند چون وقتی در سرکارندذ کار خوب نمی کنند و کارفرما ورشگست می شود و باید به زندان برود. لذا وقتی کار انجام نشود پول ینسیت مگر کارفرما اینکه باید با مدیریت قوی مدیریت کند و از کارگر کار بکشد و اگر کارگری کار نکند باید اخطار و بعد اخراج شود ولی اداره کار مانع این مدیریت می شود لذا کارخانه بی منفعت می شود و کارفرما ورشکست می شود و دود این تنبلی به چشم خود کارگر می رود. من خودم روزی 20 کار
ر داشتم وقتی کارگر کار نمی کرد نمی توانستم اخراجش مکندم چون سریع به اداره کار مراجعه می کرد و مجبور شدم موسسه را تعطیل کنم با دهها میلیون توان ضرر و از نحوه کمدیریت اداه کار ایران متنفرم و قانون کار باید اصلاح شود چون هم به ضرر کارفرماست و هم به ضرر کارگر.
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۳۰
رفیق تو انگار تو این مملکت زندگی نمیکنی!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۱
اوضاع بهزیستی اردبیل به هم ریخته و کارکنان مایوس... هر وقت به آقای استاندار اعتراض کردیم لوح تقدیر برای رئیس بهزیستی فرستاد!؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۲
اسم شما استاندار است. و ذوب آهن هم در استان اردبیل واقع شده است . پس دقیقا وظیفه استاندار چیست؟ حقوق سرماه و به موقع خودتان و کنارکشیدن خود از مسایل و مشکلات استان؟
شما استاندار با این عنوان سنگین نمی توانید مشکل چند کارگر را حل کنید انتظار دارید چند تا کارگر بتونن حلش کنند؟؟؟؟/
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۴
سلام عرض خسته نباشید. دوستان من در این کارخانه کار میکنم اعتراضات ما از قبل بود علنی نمیشد. 2 اون اقای که میگه کارگران خوب کارنمیکنند منظورشان چیست اون اقا کجاست که بیاید ببیند تمام رودهایمان را اکسید پر کرده..وقتی به خانه میرویم سیاه سوخته درحالی که یک وجب اکسید کل تنمان را تصخیر کرده اون اقا حتما نمیداند بخاطر ماهی یک میلیون کمتر کسی خودش را نابود میکند ولی خب مجبوریم...حالا جالب است دم عیدی البته چهار ماه است هر روز دم در استانداری هستیم اما دریغ از یک قرون کاش میدید دم عیدی چطور شرمنده خانواده مان شدهایم . ازمسئولین اسنانی نتوانند کاری کنند مستقیم به دیدار ریس جمهور نشد به محضر شریف رهبری خواهیم رفت.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار