در روزنامه شهرداری مشهد چه می‌گذرد؟! ( 1 )
پس از طرح ادعای اختلاس در روزنامه شهرداری مشهد در هفتاد و هشتمین جلسه علنی شورای شهر مشهد، انتخاب مدیر بعدی بخش آگهی‌های شهرآرا هم سود چندانی عاید این نشریه نکرد به‌طوریکه طبق اسناد حسابرسی این موسسه برای جبران کسری مبالغ تعرفه تبلیغات، تخفیف 45 درصدی برای این آگهی‌ها منظور شده و مبلغ 345 میلیون تومان بن غیرنقدی فقط در یک مرحله از پیمانکار دریافت شده است.
کد خبر: ۳۷۶۱۴۰
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۳ 12 February 2017
به گزارش تابناک رضوی، تصویب بودجه 10 تا 12 میلیارد تومانی روزنامه شهرآرا زیر نظر شهرداری مشهد در چند سال اخیر در شورای اسلامی شهر مشهد همواره مورد بحث و موضعگیری‌های بسیاری بوده که در بیشتر مواقع با برخی کلی‌گویی ها و شعار و وعده و وعیدهایی مانند درآمدزایی و به خودکفایی رسیدن این نشریه همراه شده است اما بواقع آیا این موضوع تاکنون محقق شده است؟! یا همچنان این رسانه شهری به طور مستقیم با بودجه بیت‌المال و رانت مدیریت شهری مشهد و به نام مردم، منتشر می‌شود؟!
 
از اختلاس تا تخفیف 45 درصدی به مسئول آگهی‌های روزنامه شهرداری مشهد 
 
حسابرسی مستقل و بازرسی قانونی از این نشریه شهری مشهد در دوره اخیر توسط مجموعه ای رسمی از اقدامات ارزشمندی بود که به اصرار شورای اصولگرا و شهرداری که خود سابقه رسانه ای دارد، محقق شد اما با تصویب تخفیف 45 درصدی برای فروش کالا و خدمات تهاتری به اشخاص در هیئت مدیره موسسه فرهنگی شهرآرا این موضوع به نوعی جمع‌بندی شد تا حتی گزارش عدم وصول مبالغ اگهی‌ها در شورای شهر هم مطرح نشود!
 
در این جلسه‌ هیئت مدیره که مستندات آن در تابناک خراسان رضوی موجود است، درغیاب معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری که خود از فعالان و اساتید رسانه‌ای می‌باشد، برگزار شد سایر اعضا حضور داشته و کلیت این مورد را تایید کردند هرچند که شاید آن روز نمی دانستند که این مصوبه منجر به این می شود که پیمانکار مسئول آگهی های روزنامه شهرارا به جای پرداخت 10 هزار میلیون ریال وجه نقد به عنوان بهای خدمات ارائه شده در سال مالی 94 ، مبالغ هنگفتی را به عنوان « بن » تخفیف و خرید و تهاتر و ... به شرکت تعاونی شهرآرا داده و در آینده نیز خواهد داد!  
 
بنابراین با تخفیف 45 درصدی برای این آگهی‌ها ، مبلغ  3 هزار و 454 میلیون ریال «بن» غیرنقدی فقط در یک مرحله از پیمانکار دریافت شده که عمده آنها مربوط به برخی فروشگاه‌ها و شهربازی و حتی مراکز آموزشی و مواردی از این دست بوده است.
 
در ماده 6 این گزارش حسابرسی درباره مطالبات از پیمانکار مسئول آگهی‌های اسبق شهرآرا نیز که منصوب مدیریت فعلی این روزنامه بوده نیز آمده است : « سرفصل دریافتنیهای تجاری شامل 16 هزار و 700 میلیون ریال ذخیره مطالبات مشکوک الوصول می باشد که مبلغ 13 هزار و 721 میلیون ریال آن مربوط به طلب از اقای (خ) و شرکت (ص) است که در حال پیگیری است.»
 
در این قسمت همچنین به گزارش طلبکاری روزنامه شهرداری از مشتریانی مانند پردیسبان و پدیده و پروژه مجد هم اشاره شده است.
 
همچنین در بند 9 این گزارش آمده است؛ به استناد نبصره 1 ماده 19 اساسنامه شهرآرا مبنی بر ضرورت تشکیل جلسات هیئت مدیره حداقل هفته ای یک بار و همچنین مصوبه هیئت مدیره در خصوص برگزاری جلسات مزبور هر 2 هفته یکبار ، این موضوع رعایت نشده است.  
 


اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۳
اعضای شورای شهر مشهد چیکار میکنند پس؟!
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار