با تجمع اعتراض آمیز مقابل استانداری
کارگران ذوب‌آهن اردبیل با مراجعه به استانداری اردبیل از مسئولان استان برای احقاق معوقه ۱۴ ماه حقوقشان یاری جستند.
کد خبر: ۳۶۹۷۲۱
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۹ 30 January 2017

به گزارش تابناک اردبیل، ظهر دوشنبه تعدادی از کارگران ذوب‌آهن اردبیل برای چندمین بار به استانداری اردبیل مراجعه کرده و خواستار پرداخت مطالبات ۱۴ ماهه خود شدند.

 

یکی از کارگران ذوب‌آهن اردبیل  گفت: به مدت سه سال است مشکلات این واحد تولیدی مطرح می‌شود اما هنوز که هنوز است کارگران از کارخانه بابت حقوق و دریافتی خود طلب دارند.

وی افزود: با وجود اینکه سال گذشته این واحد تولیدی اجاره داده شد و مدتی با هر ماه حقوق یک ماه معوقه کارگران پرداخت شد، اما به دلیل حجم قابل‌توجه معوقه ها در حال حاضر ۲۳۰ کارگر این واحد تولیدی به اندازه چندین ماه حقوق دریافت نکردند.

این کارگر با بیان اینکه اغلب کارگران با مشکلات مالی جدی مواجه بوده و در آستانه تعطیلات نوروزی از خانواده خود شرمنده هستند، اضافه کرد: انتظار داریم مسئولان فکری به حال این واحد تولیدی کرده و راهکار اساسی اجرا کنند.

یکی دیگر از کارگران ذوب‌آهن به مهر گفت: این چندمین بار است که کارگران به استانداری اردبیل مراجعه کرده و پیگیری آنها بی‌نتیجه می‌ماند و در صورتی که مسئولان باز به صحبت‌های ما توجهی نکنند به مراجع بالاتر مراجعه خواهیم کرد.

  با وجود اینکه تلاش مهر برای جویا شدن نظرات رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بی نتیجه ماند ولی استاندار اردبیل در این جلسه قبل از آغاز گزارش‌های خود از اقدامات دولت تدبیر و امید به مشکل کارخانه ذوب‌آهن پرداخت.

مجید خدابخش تصریح کرد: مشکلات کارخانه ذوب‌آهن از زمانی که بنده در استانداری اردبیل فعالیت خود را آغاز کردم مطرح شده و ما در جلسات متعدد تلاش کردیم مشکلات این واحد تولیدی رفع شود.

وی افزود: زمانی اجاره دادن این واحد تولیدی به عنوان راهکار  رفع مشکلات مدیریتی مطرح شد و نتیجه بخش نیز بود تا جایی که بخشی از معوقات کارگران پرداخت شد.

به گفته استاندار اردبیل در حال حاضر بین مستأجر و ذوب‌آهن بار دیگر مشکلات و اختلافاتی به وجود آمده و موجب شده است تا بار دیگر روند فعالیت کارخانه دچار مشکل شود.

خدابخش افزود: قرار است روز پنج‌شنبه در دادستانی جلسه‌ای در خصوص مشکلات این واحد تولیدی برگزار شده و نسبت به راهکار اساسی حل مشکلات آن تصمیم‌گیری شود.

وی همچنین در خصوص شکل اعتراض کارگران اضافه کرد: متأسفانه هر واحد تولیدی دچار مشکل می‌شود و حتی اختلافات کارگر و کارفرما با مراجعه به استانداری مطرح می‌شود که ما جهت رفع مشکلات مردم  صحبت‌های نمایندگان معترضین را شنیده و نسبت به اقداماتی که در حیطه اختیارات است اقدام می‌کنیم.

رفع مشکلات واحدهای تولیدی یکی از مهم‌ترین وعده‌های طرح شده در دولت تدبیر و امید است. بر اساس اعلام استاندار اردبیل در سال جاری مشکلات ۲۶۴ واحد تولیدی با دریافت تسهیلات ۲۱۸ میلیارد تومانی رفع شده و اشتغال سه هزار نفر به واسطه آن تثبیت شده است.

بااین‌وجود هنوز برخی واحدهای تولیدی در استان اردبیل وضعیت مطلوبی ندارند و انتظار می‌رود فرجام جلسات پشت سرهمی مسئولان استان بتواند گوشه‌ای از این مشکلات را حل و فصل کند.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۲
سلام اقای استاندار شماکه هرروز از حل مشکلات کارخانه ها حرف میزنید معلوم شد که همگی غیرواقعیست پس باغ سبزی که سه سال است نشان میدهید کو...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۳
وعده های اقای دکتر ... وگرنه کو حرکت؟ یک اشتباه تاریخی برخی نمایندگان دوره قبل در انتخاب استاندار بازنشسته حالا حالاها برای استان عوارض خواهد داشت که انسویش ناپیدا
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۶
خیلی جالب است ، در این کشور عده ای حقوقهای نجومی میگیرند وعده ای مانند کارگران شریف ذوب آهن که صبح تا شب در مقابل کوره های آتش زحمت میکشند و بادستهای پینه بسته به خانه برمیگردند 14 ماه است حقوق نگرفته اند این هم از برکات دولت تدبیر و امید!!!!!!!!!!!!!
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار