کد خبر: ۳۶۲۵۰۶
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۹ 17 January 2017
هاشمی در بیش از شصت سال مبارزات سیاسی و انقلابی خود بعنوان یک عالم دین همیشه شاگرد اول این آزمون بزرگ و سخت بوده است و ملت بزرگ و قدرشناس ایران به ایشان نمره بیست دادند.

در آزمون های بزرگ که هاشمی در آن شرکت کرد و از آن سربلند بیرون آمد عبارتند از :
1- در مبارزات سیاسی قبل از انقلاب، ایشان بعنوان یک روحانی بیش از دیگر همرزمان خود نقش ایفا کرده است مانند فعالیتهای مختلف سیاسی از قبیل نوشتن کتاب در مورد فلسطین، امیرکبیر، راه اندازی نشریات مختلف سیاسی و انقلابی و مذهبی، ارتباط گسترده با گروههای مختلف سیاسی و انقلابی، کمک مالی به انقلابیون مختلف در داخل و خارج کشور، دستگیری های متعدد توسط ساواک، زندانی شدن متعدد، شکنجه های طاقت فرسا و مقاوم ترین زندانی و مخالف رژیم منحوس پهلوی از دیدگاه شکنجه گران رژیم ستم شاهی، بنابراین اولین آزمون های هاشمی، مبارزات قبل از انقلاب ایشان است که به اذعان دوست و دشمن ایشان شاگرد اول این مکتب بزرگ امام خمینی (ره) لقب می گیرد.

2- دومین آزمونی که هاشمی در آن شاگرد اول است،کسب بالاترین نمره اعتماد حضرت امام خمینی است که درقبل از انقلاب بوده و بعد از انقلاب نیز ادامه داشت تا زمان رحلت حضرت امام (ره)

3- سومین آزمونی که هاشمی در آن شاگرد اول است فرماندهی و اداره کردن جنگ هشت سال دفاع مقدس و مدیریت مدبرانه پایان جنگ بنحوی که هم عزت ایرانی حفظ شد و هم خاک ایران.
4- چهارمین آزمون هاشمی با عملکرد خردمندانه و مقتدرانه در جایگاه ریاست مجلس شورای اسلامی بود که توانست مقام شاگرد اولی را با نمره بیست کسب کند و بنی صدر را از صدر به ذیل کشید، و مجلس واقعا در راس امور بود.

5- پنجمین آزمون هاشمی، امامت نماز جمعه تهران بود، فشارهای سیاسی داخلی و خارجی، معضلات مختلف اداره کشور، تهدیدات دشمنان مستکبر، شایعات مختلف و... هرانسان دلسوز انقلاب و نظام را تحت فشار شدید روحی قرار می داد و همه منتظر می شدند تا ببینند موضع هاشمی در خطبه های نماز جمعه چه خواهد بود؟!
وقتی در خطبه ها آن تحلیل های واقع گرایانه و امید بخش را بیان می کردند همه آن فشارها، ترسها و نگرانیها می ریخت و آرامش و امید به پیروزیهای بیشتر درهر انسان نگران پدیدار می گشت.

6- آزمون دیگر هاشمی در دوره ریاست جمهوری ایشان رقم خورد وآن سازندگی زیرساخت های ایران بود که به اذعان اکثریت انسانهای منصف و خردورز همه کارهای بزرگ عمرانی که بعد از پیروزی انقلاب تا کنون در ایران به سرانجام رسیده یا بتدریج در دولتهای بعدی به نتیجه رسید همه آن در دوران ریاست جمهوری هاشمی شروع شده بود از قبیل بزرگراهها، توسعه راه آهن، توسعه فرودگاهها، سدها، نیروگاههای برق،کارخانجات سیمان و حتی استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ایی و...

از نگاه سیاسی نیز به قاطع می توان گفت که هاشمی از نظر سیاسی و اجتماعی نیز مقتدرترین رییس جمهوری بعد از انقلاب است،که این اقتدار، خود را در عملکرد وزراء، استانداران و فرمانداران در سراسر کشور به وضوح برای همه قابل درک و لمس بود.

7- یکی از ارزشمندترین و ماندگارترین آزمون هاشمی این بود که ایشان اولین عالم دین و یک روحانی است که به این تعداد خود را درمعرض قضاوت و انتخاب مردم در دوره های مختلف انتخاباتها قرار داد و هرگز از مردم نهراسید وبه آنها بی اعتماد نشد ودر کنار مردم ماند و مزد آن را نیز بنحو بسیار شایسته از طرف مردم فهیم ایران دریافت نمود.

8- یکی از شرایط بسیار حساس و حیاتی برای جمهوری اسلامی ایران در این دوران پرفراز و نشیب که هاشمی را به محک زد انتخاب حضرت آیت الله خامنه ای به مقام رهبری جمهوری اسلامی ایران بود. درآن شرایط پراز التهاب که حتی یادآوری آن روز بعد از بیست و چند سال باز هراسناک است که همه فکر می کردیم که خدایا بعد از امام چه خواهد شد؟! فضای حاکم بر جلسات خبرگان رهبری تقریبا انتخاب رهبری بصورت شورا بوده و هاشمی احترام و اعتبار قابل توجه در بین اعضای خبرگان داشت یعنی هم توان آن داشت که موضوع را به سمت شورا ببرد و قطعا یکی از اعضای شورا میشد وهم می توانست به نفع رهبر شدن خودش اقداماتی را انجام دهد.اما هاشمی با استناد به نقل قولی از حضرت امام رحمت الله علیه همه را متقاعد کرد که حضرت آیت الله خامنه ای بهترین گزینه برای رهبری انقلاب هستند و نفس خود را در راه اسلام، ایران،امام و رفاقت و وفاداری به دوست ایثارگرایانه قربانی کرد وتا آخر عمر همچنان از آن تصمیم تاریخی و الهی خود دفاع کرد.

9- آقای هاشمی در صبر و شکیبایی بخاطر اسلام و انقلاب و ایران و رهبری در مقابل توهین ها و تهمت ها نیز نمره بیست گرفت و شاگرد اول مکتب علی شد و گفت این انقلاب فرزند من است و من حاضر نیستم که برای اثبات حقانیت خود، بگذارم تا مدعیان دروغین این فرزند را نصف کنند!

10- مهمترین و سنگین ترین امتحان هاشمی ، اطاعت از رهبری بود که بدون تظاهر و ریاکاری، در عمل از ر
هبری هم حمایت خردمندانه کرد و هم اطاعت متعبدانه نمود و بارها گفتند که انقلاب و آقای خامنه ای خط قرمز من است.و جمله بسیار زیبا و عاشقانه و فتنه خاموش کن که این روزها بیشتر از زبان مبارک ایشان در فیلم های باقی مانده از سخنرانی ایشان می بینید و می شنوید عبارت : " خامنه ای عشق من است." این جمله به وضوح فریاد می زند که خناسان لطفا خاموش!

حضرت علی (ع) فرموده اگر جاهلان و نادانان از اظهار نظر های بی پایه سکوت کنند هیچ اختلافی پیش نمی آید.

11- شما را نمی دانم ولی من به مرگ هاشمی هم بیست می دهم، نه بیماری طولانی،نه درماندگی، نه آلزایمر، نه پارکینسون، نه از دست دادن عقل و هوشیاری، نه سرطان و تصادف، بلکه در اوج اقتدار، سلامت عقل، انجام وظایف سنگین حکومتی در اوج عزت و احترام در نزد افکار عمومی، یک دفعه گفت خداحافظ شما. در تاریخ پرافتخار ایران تا ابد نام نیک هاشمی زنده خواهد ماند.چونکه :
سعدیا مرد نکونام نمیرد هرگز / مرده آن است که نامش به نکویی نبرند



اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۲۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۶
از لاهرود م جالب بود
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار