مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: بارندگی های سال زراعی جاری استان در مقایسه با پارسال 25 درصد کاهش دارد.
کد خبر: ۳۶۱۶۹۵
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۷ 16 January 2017
 به گزارش تابناک اردبیل، علی دولتی مهر در نشستی با فرماندار خلخال افزود: با این حال میزان بارندگی در سال زراعی جاری در استان اردبیل 10 درصد بیش از نرمال بوده و نسبت به سایر استان های کشور در وضعیت مطلوبی قرار دارد.
 
او اظهار کرد: در سه ماه پاییز امسال 185 میلی متر بارندگی در استان به ثبت رسیده که نسبت به 242 میلی متر بارش پاییز پارسال کاهش یافته ضمن اینکه میانگین هوای آذر نیز در مقایسه با سال قبل سه درجه سردتر شده است.
 
وی افزایش ایستگاه های هواشناسی خودکار در مناطق مختلف استان از جمله بخش شاهرود خلخال را از جمله برنامه های اداره کل هواشناسی استان برای افزایش پیش آگاهی مردم از وضعیت و شرایط جوی برشمرد و بیان کرد: یک ایستگاه خودکار هواشناسی در گردنه الماس واقع در جاده خلخال به اسالم و یک ایستگاه سینوپتیک نیز با 25 سال سابقه سال در شهر خلخال فعالیت دارد که بیشتر تجهیزات آن به دلیل عمر زیاد نیاز اساسی به تعمیر و یا جایگزینی دارد.
 
دولتی مهر از ارائه سه نوع پیش بینی هواشناسی از جمله پیش آگاهی کوتاه مدت ، میان مدت و بلند مدت به مردم خبرداد و گفت: صحت پیش آگاهی 24 ساعته در استان بیش از90 درصد ، میان مدت 10 روزه 80 درصد و بلند مدت 20 روزه و بالاتر 60 درصد است.
 
مدیرکل هواشناسی استان اردبیل همچنین به سرمای هوا در خلخال اشاره کرد و افزود: بررسی های هواشناسی حاکی از حاکمیت هوای سرد و زیر صفر در 10 ماه از سال در مناطق مختلف شهرستان خلخال است.
 
وی تشریح کرد: در حالی که دمای هوای مناطق شمالی استان با دمای هوای مناطق نیمه گرمسیری کشور مطابقت می کند ، میانگین دمای هوا در جنوب استان سرد بوده و دمای هوای خلخال حتی در بهار و تابستان نیز شاهد روزهایی با دمای زیر صفر درجه نیز می باشد.
 
فریدون بابایی ، فرماندارخلخال نیز در این نشست با قول مساعد برای تامین اعتبار مورد نیاز جهت تعمیرات اساسی و تجهیز ایستگاه هواشناسی شهر خلخال خواستار راه اندازی ایستگاه های جدید هواشناسی در چند منطقه از این شهرستان شد.
 
وی با بیان اینکه در سال های گذشته 6 ماه از سال به عنوان ماه های سرد سال برای خلخال محسوب و گاز بهای مشترکین نیز بر این اساس از مردم دریافت می شد افزود: امسال این میزان به چهار ماه کاهش یافته و این امر موجب وارد شدن بار مالی به مردم شده که هواشناسی استان با ارائه گزارش های واقعی سردی هوا می تواند در تجدید نظر مسوولان تاثیرگذار باشد.
 
خلخال در جنوب اردبیل و در همسایگی استان گیلان قرار دارد ، این شهرستان از سردترین مناطق استان اردبیل می باشد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار