قصور و تشخیص نادرست برخی پزشکان در اردبیل امروزه نگرانی هایی را برای خانواده ها و بیماران مراجعه کننده ایجاد کرده است.
کد خبر: ۳۵۹۸۲۱
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۰ 13 January 2017
به گزارش تابناک اردبیل به نقل از پایگاه خبری تحلیلی سبلان ما، با اینکه خطا و قصور پزشکی ماهیتی عمدی ندارد اما این روزها برخی پزشکان اردبیلی که اتفاقاً متخصص هم هستند! با تشخیص اشتباه پزشکی، شهروندان این استان را دچار زحمت و رنج سفر برای مداوا در نقاط دوردست می‌کنند که علاوه بر تحمیل سنگین هزینه سفر درمان، نگرانی و استرس، درد بیمار و خانواده ها را مضاعف می‌کند.

صرفنظر از این که دقت و مهارت پزشکان اردبیل در مقایسه با سایر نقاط کشور تا چه حد است، اما شواهد و قراین و گزارش‌های مردمی نشان می دهد قصور و تشخیص نادرست پزشکی در اردبیل قابل توجه بوده و نگرانی هایی را برای خانواده ها و بیماران مراجعه کننده ایجاد کرده است.

در همین رابطه یکی از شهروندان اردبیلی در مراجعه حضوری به سبلان‌ما می‎گوید: هفته پیش مادرم را که حدود 60 سال سن دارد، برای معاینه به مطب یک چشم پزشک متخصص در اردبیل بردم که تشخیص این پزشک، جراجی فوری با تشخیص وجود آب مروارید در دو چشمش بود.

وی افزود: برای اطمینان از این تشخیص، مادرم را نزد یک چشم پزشک متخصص دیگر در اردبیل بردم که تشخیص وی نیز مشابه پزشک قبلی بود.

این شهروند اردبیل گفت: از آنجا که احساس می کردیم احیاناً اشتباهی در تشخیص این پزشکان وجود دارد، مادرم را به تهران و بیمارستان تخصصی چشم(فارابی) بردیم که در نهایت بهت و حیرت، تشخیص پزشکان نه تنها آب مروارید، بلکه عفونت چشمی بود که به هیچ عنوان نیازمند جراحی و عمل نبود!

وی که دو هفته است از کار و زندگی افتاده می‌گوید: چرا کسی رسیدگی نمی‌کند حتما باید کسی بمیرد و سند مرگش را پیش مسئولین ببرد تا به پزشکان بگویند با جان و زندگی آنها بازی نکنند.

به گزارش سبلان ما، مشکل به اینجا ختم نمی‌شود، ویزیت فله‌ای بیماران در اردبیل و برخورد غیراصولی برخی پزشکان با بیماران و تجویز اشتباه دارو و ... ضمن انحراف مسیر درمان، جان شهروندان اردبیلی را تهدید میکند.

مشکلات ویزیت فله ای و دقیقه ای بیماران در مطب های اردبیل و بازی با روح و روان بیماران، چندین سال است از طریق رسانه ها و مردم گزارش می شود اما اقدام موثر و پیشگیرانه ای از سوی دستگاههای ناظر و مسئول صورت نگرفته است.

آبان ماه امسال بود که جوان 27 ساله به خاطر قصور پزشکی در بیمارستان امام خمینی (ره) اردبیل جان خود را از دست داد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار