نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل با بیان اینکه آیت الله هاشمی رفسنجانی شخصیتی گرانسنگ درنظام اسلامی بود، گفت: هاشمی فدایی انقلاب بود واز انقلاب ذره ای اندوخته برای خود اختصاص نداد.
کد خبر: ۳۵۹۸۱۹
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۶ 13 January 2017
به گزارش تابناک اردبیل، آیت الله سید حسن عاملی در خطبه های نماز جمعه اردبیل افزود: وی زجر کشیده و عذاب دیده دوران سخت انقلاب در زمان طاغوت بود و به تغبیر مقام معظم رهبری بارها تا مرز شهادت پیش رفته بود.

وی با بیان اینکه آیت الله هاشمی رفسنجانی با داشتن مسئولیت های خطیر ثروت اندوزی نکرد، اظهار کرد: به تعبیر مقام معظم رهبری در طول این مدت موردی را سراغ نداریم که ایشان برای خودش از انقلاب یک اندوخته ای درست کرده باشد.

عاملی اضافه کرد: مرحوم هاشمی رفسنجانی مدیری پر توان و سیاستمداری بزرگ بود ودر زمان دفاع مقدس نیز نماینده امام در شورای عالی دفاع بوده و عملا فرماندهی نیروهای مسلح را بر عهده داشت.

خطیب جمعه اردبیل با اشاره به اینکه هاشمی مورد مشورت رهبر معظم انقلاب بود، افزود: وی در پست مهم ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام بازوی مشورتی رهبر معظم انقلاب بود و سیاست های کلان کشوری با مدیریت ایشان، تدوین و جهت تصویب به مقام معظم رهبری ارائه می گردید.

آیت الله عاملی تشریح کرد: مقدم داشتن نظام و رهبری بر مصالح شخصی از خصایص وی بود و دشمنان هرگزنتوانستند او را از انقلاب ورهبری جدا کنند.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل اظهار داشت: یکی از ویژگی های آیت الله هاشمی رفسنجانی عشق او به رهبر معظم انقلاب بود، وی نقش اساسی در رای مجلس خبرگان برای رهبری مقام معظم رهبری داشت و به همین جهت ممکن نیست کسی به آقای هاشمی ارادت داشته باشد ولی با رهبری مشکل داشته باشد، او حتما هاشمی را هم نمی خواهد و او را ابزار منویات دیگر خود کرده است.

عاملی بیان کرد: آقای هاشمی اعتقاد داشت که همه باید حول محور رهبری جمع شوند تا در این روزگار متلاطم خطرات از کشور دفع شود و بزرگترین پیام و توصیه او نیز برای حفظ و پیشرفت کشور همین است.

امام جمعه اردبیل به حمایت آیت الله هاشمی رفسنجانی از ملت فلسطین و مقاومت و دشمنی سر سختانه صهیونسیم اشاره کرد و گفت : وی در حساس ترین و خطرناک ترین دوران که نمی شد اسم اسرائیل را برد کتاب سرنوشت فلسطین را تالیف کرده و در سطح وسیعی پخش کرد و لذا ممکن نیست کسی حمایت از فلسطین، غزه و لبنان را زیر سوال ببرد ودوستدار آقای هاشمی رفسنجانی باشد.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری فرمودند که ' من البته در موارد متعددی با آقای هاشمی اختلاف نظر داریم که طبیعی است ولی مردم نباید دچار توهم شوند و چیز دیگری فکرکنند' گفت: این امر یک نکته بسیار مهمی دارد و آن اینکه نظام به درجه ای از اقتدار و استحکام رسیده که قدرت هضم و جذب تمامی اختلافات، تفاوت ها و نگرش ها را در اداره حاکمیت دارد.

او ادامه داد: در اینجا باید متوجه این نکته باشیم که نظام اسلامی، نظام تک صدایی نیست اما در اختلافات، همه تابع نظر رهبری خواهیم بود؛ نه صرفا به عنوان یک شخصیت سیاسی بلکه به عنوان یک شخصیت دینی و تبعیت از او هم به عنوان یک وظیفه و تکلیف دینی مثل سایر واجبات دینی است و لذا زاویه عملی با نظر رهبری را خطا و مخل وحدت و انسجام می دانیم.

نماینده مردم استان اردبیل در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به تشییع جنازه پرشکوه آن مرحوم گفت: در طول تاریخ کشور ما رتبه اول هم در استقبال و هم در تشییع مخصوص روحانیت است.،استقبال و تشییع 10 میلیونی حضرت امام(ره) را هیچ وقت فراموش نخواهیم کرد، اجتماع عظیم در تشییع جنازه آیت الله هاشمی نشان می دهد که روحانیت اولا در دل مردم جای دارد و با تمام تبلیغات بسیار منفی و سمی، روحانیت هنوز در رتبه اول محبوبیت است.

به گزارش ایرنا ، امام جمعه اردبیل در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه به موضوع نرخ گاز و فشار آن بر اهالی استان اشاره کرد واز مکاتبه خود با آقای نوبخت معاون رئیس جمهوری و نیز وزیر نفت در خصوص نرخ گاز مصرف خانگی خبر داد و از نمایندگان و مسؤولین استانی خواست این موضع را با جدیت تمام پی گیری نمایند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار