امام جمعه شهرستان پارس‌آباد گفت: دولت موظف است به هر ترفندی برای جوانان شغل ایجاد کند چه با احداث کارخانه و چه فعال کردن پروژه‌های خصوصی، نه اینکه با برخی اقدامات موجب بیکاری جوانان کشور شود.
کد خبر: ۳۵۹۸۱۶
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۲ 13 January 2017

به گزارش تابناک اردبیل، حجت‌الاسلام سید سعید رشادی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرستان پارس‌آباد با اشاره به بحران بیکاری در کشور اظهار کرد: وظیفه دولت ایجاد اشتغال برای جوانان به هر روشی و برنامه‌ها هست که با ایجاد کارخانه‌ها و فعال کردن پروژه‌های خصوصی به مهمترین وظیفه خود عمل کند.

وی بیان کرد: متاسفانه برخی قراردادهای میلیاردی و تفاهمنامه‌های نامعقول از سوی دولت نه تنها برای اشتغال کمک نمی‌کند بلکه موجب بیکاری جوانان کشور می‌شود.

امام جمعه شهرستان پارس‌آباد افزود: چه لزومی دارد با ترکیه قرارداد خرید اتوبوس امضاء شود در حالی که کشور دارای کارخانه اتوبوس‌سازی است مگر اینکار جز بیکاری صدها جوان و شاغل را به دنبال نخواهد داشت چه لزومی داری با وجود چندین کارخانه کشتی‌سازی در جنوب و خلیج فارس با کشور کره جنوبی تفاهمنامه و قرارداد خرید کشتی امضاء شود و موجب تعطیلی کارخانه‌های کشور و بیکاری جوانان فراهم شود.

 

رشادی به پیشرفت کارخانه هواپیما سازی کشور اشاره کرد و افزود: در کشور 70 درصد هواپیما ساخته می‌شود و این صنعت در سال‌های اخیر به اوج خود رسیده و دولت به جای حمایت برای تکمیل این 30 درصد باقیمانده با توجه داشتن نیروهای متخصص و متعهد و جوان  پشت درب کارخانه‌های غربی و یهودی همچون ایرباس و بوئینگ می‌نشیند و آبروی هرچه ایرانی و کشور را می‌برد.

وی در خصوص توافق و تفاهمنامه احداث راه آهن مسیر پارس‌آباد – جلفا در سفر اخیر استاندار اردبیل به کشور آذربایجان اشاره کرد و گفت: این تفاهمنامه وضعیت اقتصادی منطقه مغان و استان را متحول می‌کند  مغان با وجود امکانات و مهیا بودن شرایط لازم برای سرمایه‌گذاری و احداث کارخانه‌های صنایع تبدیلی بهترین شرایط را دارا است و این هم به نفع استان است و هم به نفع کشور آذربایجان که در این تفاهمنامه برای ریل‌گذاری کشور آذربایجان نیز همکاری خواهند داشت.

امام جمعه شهرستان پارس‌آباد  ادامه داد: در صورت احداث این خط ریلی ، مسلماً جاده مواصلاتی نیز اصلاح و بازسازی می‌شود چراکه یکی از مشکلاتی که سرمایه‌گذاران بدان اشاره می‌کنند و جرات هزینه کردن و سرمایه‌گذاری ندارند همین جاده مواصلاتی مغان به اردبیل و دیگر نقاط کشور است.

رشادی از وضعیت فنس‌کشی و امنیت مرزهای منطقه مغان گلایه کرد و گفت: برخی نقاط از مرز کشور با آذربایجان بدون فنس است و برخی جاها کشاورزان تا نقطه صفر مرزی محصولات کشاورزی کاشته‌اند با این وضعیت چطور انتظار داریم با ورود مواد مخدر، مشروبات الکلی و کالای قاچاق به کشور مبارزه کنیم دولت باید امکاناتی در اختیار این مرزبانان که شبانه‌روز تلاش می‌کنند و رشادت‌ها نشان می‌دهند قرار دهد تا شاهد مشکلات قاچاق در منطقه نباشیم.

وی از عدم وجود زندان در شهرستان نیز گلایه کرد و افزود: در حالی که برخی مراجعان به دادگستری شهرستان به زندان محکوم می‌شوند این شهرستان زندان برای نگهداشتن محکومان ندارد و این از وظایف دادگستری و دادستانی شهرستان است که در این مورد تلاش کنند یا به زندان محکوم نکنند و یا در پارس‌آباد با احداث زندان موجبات راحتی خانواده‌های زندانیان را فراهم آورند تا هزینه‌ها برای خانواده‌های زندانیان چند برابر نشود.   


منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار