معاون امور اقتصادی و برنامه‌ریزی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: خسارت وارده به مرغداری‌ها به دنبال بارش سنگین برف و برودت هوا که در دو مرغداری این خسارت عمده بوده است جبران خواهد شد.
کد خبر: ۳۱۹۶۵۵
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۴ 29 October 2016

به گزارش تابناک اردبیل، اصغر پرتوی که به همراه معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی، مدیر جهاد کشاورزی نیر و مدیر روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از دو واحد مرغداری در اردبیل و نیر بازدید می‌کرد، اظهار کرد: این دو مرغداری به دنبال بارش سنگین برف با خسارت‌ها و برخی مشکلاتی روبه‌رو شدند که در حل آنها گام‌های اساسی برای جبران خسارت وارده برخواهیم داشت.

وی بیان کرد: اولین مرغداری در 5 کیلومتری اردبیل – نیر قرار دارد که 2 هزار قطعه جوجه یک روزه این مرغداری تلف شده و یک سالن آن بیش از 60 درصد خسارت دیده است.

معاون امور اقتصادی و برنامه‌ریزی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: خسارت وارده به مرغداری‌ها به دنبال بارش سنگین برف و برودت هوا که در دو مرغداری این خسارت عمده بوده است جبران خواهد شد.

پرتوی بیان کرد: دومین مرغداری که ما از آن بازدید کردیم به ظرفیت 20 هزار قطعه در شهرستان نیر است که یکی از سالن‌های آن به طور کلی خسارت دیده و 5 هزار قطعه مرغ یک روزه نیز تلف شده است.

وی با بیان اینکه در این مرغداری‌ها بیش از 500 میلیون تومان خسارت وارده شده است، یادآور شد: ما با همکاری دستگاه‌ها، نهادها و بانک‌های عامل تلاش خواهیم کرد تا بخشی از این خسارت‌ها را جبران و از طریق پرداخت تسهیلات کم بهره در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهیم.

معاون امور اقتصادی و برنامه‌ریزی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل افزود: ما در این بازدید با گوش دادن به اظهارات مسئولان دو واحد مرغداری در اردبیل و نیر نسبت به جبران خسارت وارده قول دادیم تا از طریق مدیریت بحران استان اعطای تسهیلات کم بهره به این واحدها در اولویت قرار گیرد.

پرتوی در مورد خسارت وارده به برخی از باغات در زرج‌آباد کوثر گفت: حدود 30 اصله درخت که محصولات آنها به پیمانکاران فروخته شده بود به دلیل تاخیر و تعلل در برداشت محصول زیر برف مانده است در حالی که این پیمانکاران می‌توانستند زودتر اقدام به چیدن محصول کنند که به دلیل شکسته شدن شاخه‌های درختان و همچنین بی‌توجهی‌ها این باغات دچار خسارت شدند.

وی افزود: با برآورد نهایی از خسارت وارده براثر بارش سنگین برف در روزهای اخیر تلاش می‌کنیم تا نسبت به جبران این خسارت اقدام کنیم.

در ادامه قائم مقام سازمان جهاد کشاورزی به همراه مدیران و معاونان از مرکز پرورش اسب در اردبیل بازدید کرد و نسبت به احداث و توسعه مرکز پیشرفته اسب در اردبیل با مساعدت دیگر مسؤولان و پرداخت تسهیلات مورد نظر قول مساعد داد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار