معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب شهری استان اردبیل گفت: هشت شهر استان اردبیل دارای تنش آبی است به طوری که میزان مصرف با تولید برابری می‌کند.
کد خبر: ۲۹۰۶۵۵
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۳ 04 September 2016

به گزارش تابناک اردبیل به نقل از فارس، شاهین پاست در نشست اعضای کارگروه‌های تخصصی شورای هماهنگی مدیریت بحران با اصحاب رسانه در اردبیل اظهار کرد: ما در حال حاضر بیش از 930 هزار نفر از جمعیت استان را تحت پوشش آب شرب سالم و بهداشتی قرار داده و هموطنان ساکن در مناطق شهری از این تاسیسات بهره‌مند هستند.

وی با بیان اینکه 843 هزار نفر در مناطق شهری و 80 هزار نفر نیز در مناطق روستایی نزدیک به شهرها از خدمات آب و فاضلاب شهری بهره‌مند هستند، گفت: ما 2 هزار و 300 کیلومتر شبکه و 440 کیلومتر خط انتقال آب اجرا کرده و یا در دست تامین داریم.

معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب شهری استان اردبیل گفت: هشت شهر استان اردبیل دارای تنش آبی است به طوری که میزان مصرف با تولید برابری می‌کند.

پاست با بیان اینکه در قالب پدافند غیرعامل ما سعی کردیم تا از چندین مسیر آب شرب اردبیل را تامین کنیم به طوری که تاسیسات آب و فاضلاب شهری در پنج نقطه استان استقرار یافته‌اند، افزود: ما در این زمینه مطالعات جدی‌تری را نیز آغاز کردیم تا یک شرایط مناسب در تامین آب شرب در قالب سامانه پدافند غیرعامل را انجام دهیم.

وی گفت: در حال حاضر 26 شهر استان از خدمات آب و فاضلاب شهری بهره‌مند هستند به طوری که هشت شهر استان نظیر اردبیل، نمین، عنبران، مشگین‌شهر، کوثر، خلخال، لاهرود و فخرآباد از تنش آبی رنج می‌برند.

معاون بهره‌برداری شرکت  آب و فاضلاب شهری استان اردبیل ادامه داد: ما به گونه‌ای برنامه‌ریزی کردیم که اگر این شهرها در آینده نزدیک یا دور دچار بحران کم آبی شدند بتوانیم به نیازها پاسخ داده و بحران را به نحوی مدیریت کنیم.

پاست ادامه داد: در دو سال گذشته و با اعتباری که از محل سفر رئیس جمهور به استان اردبیل اختصاص یافت در قالب ستاد مدیریت 11 میلیارد تومان منابع اختصاص یافت تا بتوانیم با تهیه و تجهیز اقلام و تجهیزات مناسب تنش‌های آبی را به حداقل رسانده و زمینه یک مدیریت مطلوب را فراهم کنیم.

وی از تهیه دستگاه بسته‌بندی آب برای مواقع بحرانی در اردبیل در اردبیل خبر داد و تصریح کرد: برای تامین آب شرب بهداشتی و سالم هموطنان ما تدابیری را برای روزهای بحرانی در نظر گرفتیم به طوری که با خرید مخزن هوایی و تجهیزات الکترومکانیکی سعی می‌کنیم تا در زمان بحران مدیریت درستی را انجام دهیم.

معاون بهره‌برداری شرکت  آب و فاضلاب شهری استان اردبیل از بازسازی تصفیه‌خانه آب شرب سرعین و بیله‌سوار خبر داد و افزود: ما با تامین اعتبار مورد نیاز 31 دستگاه دیزل ژنراتور را برای تامین برق مورد نیاز مراکز تصفیه و تامین آب خریداری و آماده کردیم که البته به 17 دستگاه دیزل ژنراتور نیاز است تا بتوانیم 3 هزار و 300 کیلووات برق مورد نیاز تصفیه‌خانه‌های آب را به صورت اضطراری تامین کنیم.

پاست اظهار کرد: امسال نیز پیش‌بینی می‌کنیم 10 میلیارد و 900 میلیون تومان اعتبار در بخش مدیریت بحران به ویژه تقویت و راه‌اندازی تاسیسات تله‌ میترینگ تامین کنیم تا همه شهرستان‌های استان را در یک برنامه دو سه ساله بتوانیم به این سیستم مجهز کرده و دغدغه‌ها و نگرانی‌های تامین شرب را به حداقل برسانیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار