مدیرکل استاندارد اردبیل گفت: با توجه به اهمیت و ارتباط مستقیم تجهیزات شهرهای بازی و زمین های بازی در سلامت و ایمنی کودکان و سایر استفاده کنندگان از این دستگاه ها ، استانداردسازی تجهیزات تفریحی در این اماکن ضروری است.
کد خبر: ۲۶۲۸۵۳
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۲ 19 July 2016

هاشم علایی روز سه شنبه در جلسه کارگروه تخصصی استاندارد سازی و ارتقای کیفیت کالا و خدمات با قدردانی از تعامل شهرداری، با اشاره به اجباری بودن استاندارد سازی زمین های بازی افزود: استاندارد سازی تجهیزات بازی استان نیازمند تعامل با شهرداری ها است و انتظار می رود شهرداری ها قبل از انعقاد هر گونه قرارداد با مالکان و بهره برداران تجهیزات شهربازی و زمین های بازی حق هیچگونه بهره برداری از تجهیزات شهرهای بازی را بدون ارائه گواهی ایمنی استاندارد به مالکان ندهند.
وی اظهار کرد: بازرسان و کارشناسان اداره کل استاندارد استان به صورت ادواری از شهرهای بازی و تجهیزات آنها بازرسی و در صورت مشاهده هرگونه تخلف با همکاری شهرداری اقدام به پلمپ این و سایل می کنند.
وی افزود: در این زمینه 280 بازرسی فنی در استان انجام شده است.
او در ادامه استاندارد سازی جایگاه های سوخت را جزو اولویت های مهم استانی دانست و گفت: 62 جایگاه سی ان جی در استان وجود دارد و انتظار می رود شهرداری های استان نسبت به استاندارد سازی این جایگاه ها اقدام کنند تا از عواقب ناگوار آن جلوگیری شود.
او همچنین به اجباری بودن استاندارد آسانسورها اشاره کرد و افزود: به دلیل استفاده عموم شهروندان از آسانسورها لزوم همکاری و پیگیری دستگاه های اجرایی مرتبط برای استاندارد سازی و بازرسی های ادواری لازم است.
او گفت: گواهی ایمنی آسانسورها توسط شرکت های بازرسی فنی صادر و اعتبار این شرکت ها نیز توسط اداره کل استاندارد استان تایید می شود ، صدور پایان کار در شهرداری ها منوط به گواهی ایمنی آسانسور به ویژه نامه اداره کل استاندارد استان است.
علایی افزود: در ادارات نباید از آسانسورهای غیراستاندارد استفاده شود و مجری سازنده باید دقت لازم را داشته باشد و مدیران دستگاه های اجرایی هم نظارت لازم در زمینه استاندارد بودن آسانسور اعمال کند.
به گزارش ایرنا از روابط عمومی اداره کل استاندارد اردبیل ، معاون امور عمرانی استانداری اردبیل نیز در این جلسه با قدردانی از جدیت و اهتمام اداره استاندارد در زمینه استاندارد سازی و ارتقای کیفیت کالا و خدمات گفت: استانداردها در تمام شئونات زندگی وارد شده و تاثیری مطلوب در زندگی مردم برجای گذاشته اند.
علی آذرنژاد افزود: وظیفه تمام دستگاههای عضو کارگروه است که با توان مضاعف در زمینه استقرار استانداردها برای توسعه ای پایدار و نظام مند همکاری و همراهی کرده و با ارتقای فرهنگ استاندارد در رفع چالش های موجود همکاری لازم را داشته باشند.
او گفت: شهرداری ها باید همکاری لازم را با اداره استاندارد در زمینه استاندارد سازی تجهیزات شهرهای بازی و آسانسورها داشته باشند و بدون گواهی ایمنی از اداره استاندارد حق هیچ گونه بهره برداری و استفاده از این تجهیزات و امکانات را به مالکان ندهند و در صورت مشاهده هر گونه تخلف نیز بدون هیچ اغماض اقدام به پلمپ وسیله مورد نظر کنند.
او خواستار پیگیری مستمر وضعیت وسایل و تجهیزات مستقر در شهرهای بازی و انطباق آنها با استاندارد شد و اظهار کرد: با توجه به گردشگر پذیر بودن استان و استفاده بخش قابل توجهی از مردم از تفرجگاهها و شهرهای بازی ، وسایل و تجهیزات نصب شده در این مکان ها باید از ایمنی لازم و استاندارد برخوردار باشند.
وی گفت: دستگاه های اجرایی باید در استانداردسازی آسانسورها پیشقدم شده و نسبت به رفع نواقص و مشکل ایمنی آسانسورهای خود اقدام کنند.
آذرنژاد به حساسیت جایگاه های سی ان جی اشاره کرد و استاندارد بودن آنها را جزو ضرورت های استفاده از این
جایگاه ها دانست و خواستار اقدام لازم و همکاری مناسب شهرداری ها و ارگان های مربوطه در زمینه موارد ذکر شده با اداره استاندارد شد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار