استاد حوزه‌های علمیه اردبیل گفت: زکات فطریه تعیین‌شده برای اهالی استان اردبیل با توجه به اینکه قوت غالب آنها نان است 6 هزار تومان تعیین شده است.
کد خبر: ۲۵۶۲۲۲
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۳ 05 July 2016

حجت‌الاسلام عبدالله بیدار امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار کرد: اگر فردا اول شوال و روز عید فطر باشد اهالی استان اردبیل بر اساس قوت غالب خود که همان نان مصرفی از گندم است باید به ازای هر فرد 6 هزار تومان فطریه پرداخت کنند.

استاد حوزه‌های علمیه اردبیل گفت: زکات فطریه تعیین شده برای اهالی استان اردبیل با توجه به اینکه قوت غالب آنها نان است 6 هزار تومان تعیین شده است.

بیدار بیان کرد: این فطریه مربوط به همه اعضای خانواده است و در پرداخت آن حتی خانواده‌ها نوزاد یک‌روزه را نیز باید در نظر بگیرند تا ذهنیت غلطی که باید فرد روزه‌دار فطریه پرداخت کند از بین برود.

استاد حوزه‌های علمیه اردبیل افزود: خانواده‌هایی که قوت غالب سالیان آنها برنج است، باید 15 هزار تومان فطریه پرداخت کنند که ضرورت دارد در شب عید فطر و یا صبح عید فطر این فطریه کنار گذاشته شده و به فقرا داده شود.

بیدار تصریح کرد: اولویت پرداخت زکات فطریه با فقراست و اگر فردی از نزدیکان و بستگان فقیری را می‌شناسد بهتر است این فطریه را به او پرداخت کنند.

وی یادآور شد: سرپرست خانواده باید با در نظر گرفتن تمامی اعضای خانواده خود که نان‌خور او هستند فطریه را پرداخت کنند، البته این پرداختی باید در اولین وقت و به شکل مناسب اتفاق بیفتد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار