شهرداری خلخال 80 ساله شد ولی همچنان در این شهرستان در ناآبادی به سر می برد و در پی مطالبه‌گری و بیان مشکلات شهر خلخال از سوی خبرنگار، جواب سرپرست شهرداری خلخال چیزی جز توهین نبوده و نیست.
کد خبر: ۲۵۵۲۲۰
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۵ 03 July 2016

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، همواره خبرنگاران پل ارتباطی میان مردم و مسئولین به شمار می‌روند و به لحاظ حضور دائمی خبرنگاران در جامعه، مردم با توجه به این دسترسی و ارتباط به خبرنگاران معمولا در خصوص اعلام مشکلات جامعه برای رساندن فریاد خود به گوش مسؤولان به این قشر زحمت‌کش اعتماد داشته و مشکلات خود را با آنان در میان می‌گذارند.

در همین راستا خبرنگار فارس با تماس تلفنی شهروندان از محله روشن محله و خیابان شهید قدرتی واقع در ورودی بازار و نزدیکی مسجد جمعه خلخال در محله فوق حاضر شده و از نزدیک گله‌مندی اهالی از عدم نظافت بازار و وجود نخاله‌های ساختمانی و زباله‌ها را در ورودی بازار نظاره‌گر می‌شود.

اهالی بازار روشن محله خطاب به خبرنگار فارس اظهار کردند: فقط خیابان‌های در معرض دید مردم و مسؤولان روزانه تمیز می‌شود و ما باید داخل نخاله‌ها زندگی کنیم و ارزشی از سوی شهرداری برای ما وجود ندارد و بارها با مراجعه به شورای اسلامی و شهرداری جوابی نگرفته‌ایم.

بازاریان به وجود مسجد جمعه خلخال در ورودی بازار اشاره کردند و یادآور شدند: تا چند روز دیگر در عید سعید فطر با حضور مسافران و گردشگران در شهر خلخال مواجه خواهیم شد و این محل که در پیشانی بازار قدم خلخال در خیابان کارگر جنوبی قرار داشته آیا محدوده‌ای از شهر خلخال نیست و یا باید شهرداری دیگری از شهری دیگر این منطقه را رفت و روب کند.

هر سؤالی از شهرداری خلخال و شورای اسلامی بی‌جواب مانده و درخواست کتبی خبرنگار از شورای اسلامی برای ارائه عملکرد یکساله و چند ساله از شورای جدید در خصوص شهر خلخال کاملا بی‌جواب مانده است.

جلوه نامناسب نخاله و زباله‌ها در مقابل مسجد جمعه قابل کتمان نیست و اهالی محل حق دارند که اعتراض داشته باشند چون در داخل ملک تجاری خود خاک بی تدبیری مجموعه شهرداری و اعضای شورای شهر را می‌خورند و اجناسشان قابل فروش نیست.

البته حواشی شهر خلخال که از مناطق پرجمعیت بوده تعریف چندانی از نظافت ندارد و حال وقتی ازشهر سخن گفته می‌شود شورا و شهرداری فکر می‌کنند که فقط مرکز شهر خلخال و خیابان امام (ره) جزو شهر خلخال است در حالی که در جاده سنگیلی پوشش نخاله و زباله در مسیر استادیوم پوریای ولی، وجود نخاله در شهرک جانبازان در کنار دست کوچه‌ها و در کنار دست شهرک مسکن مهر شهید بهشتی، در بالادست مدرسه امام جعفر صادق (ع) شهر خلخال و عملی نشدن مصوبات شهرداری در خصوص سایت پسماند زباله اقدامات و کارهایی نیست که از منظر مسؤولان شهرستان و مردم به دور مانده باشد.

اما خبرنگار فارس به منظور پیگیری بخشی از این پروژ‌ه‌های بی‌عاقبت و با هدف پاسخ از سرپرست شهرداری خلخال با آقای (خ.ق) تماس تلفنی گرفت و با وی که در حال بازگشت از شهر تهران در مسیر خلخال بودند مشکل اهالی بازار خلخال را در میان گذاشت و از وی راه‌حلی در جهت رضایت اهالی بازار جویا شده و سرپرست شهرداری خلخال بدون هیچ پاسخ مثبتی در جهت حل مشکل این اهالی که اجناس مغازه‌هایشان در داخل زباله‌ها و نخاله‌ها قرار دارد با کلمه رکیک و توهین‌آمیز به خبرنگار جواب داد و اضافه کرد «دیگر با من تماس نگیر و ... و گوشی را قطع کرد و تماس‌های دیگر نیز سرانجامی نداشت.

به هر حال با تمام احترام به زحمات شهرداری برخود نامتعارف و توهین‌آمیز سرپرست شهرداری قابل گذشت نیست و هر بار با بیان مشکلات شهر خلخال این توهین از سوی شورای اسلامی و شهرداری به دفعات تکرار شده و هدف خبرنگار جز مطالبه خواسته مردمی و صلاح شهر نبوده است.

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، اهالی بازار از این برخورد سرپرست شهرداری ناراحت شده و از نبود ظرفیت انتقادپذیری مسؤولان گله کردند.

اما چرا هر وقت سخنی از نظافت و یا انتقاد صحیح و اصولی از سوی خبرنگاران درجهت رسیدگی به اوضاع مناطق مختلف شهر می‌شود پاسخ به آنها با حمله توهین‌آمیز شهرداری و شورای اسلامی روبه‌رو می‌شوند.

حال جناب سرپرست شهرداری خلخال خود قضاوت کند که آیا مشکلات شهر را چه کسی باید به سمع و نظرش برساند و یا باید منتظر باشد تا زباله و نخاله تمام شهر را بردارد و آن‌وقت آغاز به کار کند.

در حال حاضر فضای سبز خلخال در تمامی خیابان‌ها به علت عدم مدیریت صحیح در آبیاری با مشکل مواجه است و قطع شاخ و برگ درختان در فصل رویش کاری صحیح از سوی مدیران و کارگران فضای سبز شهرداری نبوده و شهردار نیز در جواب مشکل فضای سبز خلخال عوامل را به گردن شهردار قبلی و شوراها می‌اندازد و می‌گوید: شوراها و شهردار قبلی باید با بخش خصوص قرارداد می‌بستند تا فضای سبز وضعیت این چنینی نگیرد و همه مسئولیت‌ها به مانند توپی از زمین خود به زمین شهرداری قبلی و شورای اسلامی می‌افتند.

هر چند اعضای شورای اسلامی دوره جدید اظهار می‌‌دارند که بودجه شهرداری خلخال را چهار برابر کرده‌ایم ولی ای کاش تنها یک برابر عمل از یک چهارم بودجه در شهر مشاهده می‌شد.

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، یک عده از اهالی از شهرهای دیگر سخن گفته و اظهار کردند: در بیخ گوش ما در شهرهای مثل فومن، رضوانشهر و تالش چنین منظره‌هایی با این وضعیت نامناسب دیده نمی‌شود و حداقل با تلاش مسؤولان دراین شهرها تغییرات به چشم می‌خورد ولی در شهر خلخال در طول چندین سال هیچ تغییری به جز آسفالت خیابان‌ها دیده نشده است.

اما هم اکنون دیگر آسفالت کهنه معابر، سنگفرش پیاده‌روها، کامیون‌های پر زباله و گل و لای گرفته، شکاف آسفالت خیابان‌ها از کم توجهی شورای اسلامی به بحث رفاه شهروندان در مناطق مختلف شهر خلخال سخن می‌گوید.

این حرف مردم است که مسؤولان استانی و شهرستانی باید بدانند که جو شهرداری و شورای اسلامی طی ماه‌‌های اخیر در یک فضای کاملا تعطیل قرار گرفته و روزمرگی در شهرداری خلخال یکی از خصوصیات ویژه شهرداری و شورای اسلامی شهر خلخال است واقعیت را باید قبول کرد که یافتن شهردار از وظایف اصلی اعضای شورای اسلامی است و این وظیفه تاکنون ممکن نشده است.

در جلسات شورای اسلامی هم مصوباتی ناچیز و در حد رنگ کردن سطح زباله‌ها، گرفتن لباس برای کارگران شهرداری و ... مورد تصویب قرار می‌گیرد و البته انتظاری نباید بیشتر از این از شهرداری داشت چون شهردار موظف به اجرای مصوبات شورای اسلامی است و این دود از کنده شورای اسلامی بلند می‌شود و هر قدر شورا توانمند باشد شهرداری نیز قدرتمند و محبوب و دلسوز برای شهر خواهد بود.

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، خبرنگاران همیشه با رعایت قانون در کمال تعامل و صداقت در کلام و گفتار به کار خبرنگاری مشغول بوده و تنها چیزی که اینجا جای سوال دارد و باید ارتقا یابد ظرفیت مسؤولان در مقابل انتقاد صحیح خبرنگاران است.

حال آدرس‌هایی که موجب عدم نارضایتی اهالی شهر خلخال از شورای اسلامی و شهرداری شده در ذیل همین خبر آمده است.

1. عملی نشدن مصوباتی که هر چند منشا قانونی داشته ولی با بیش از 100 بار جلسه و قول‌هایی که به مردم در محلات مختلف شهر داده شده هنوز اجرایی نشده است.

2. تنها آسفالت کردن بیش از 100 کوچه مشکلی از دوش مردم در آبادانی شهری برنداشته و توسعه نامتوازن شهر خلخال با محوریت مرکز شهر خلخال و در حاشیه ماندن حاشیه‌‌های شهر خلخال مردم را گله‌مند کرده است و معلوم شده است که قول‌ها فقط برای اخذ رای در محلات بوده و هیچ یک عملی نشده است.

3. نه چیدمان زیبایی در میادین و نه چشم‌اندازی در شهر خلخال که نمادی از خلخال با فرهنگ باشد و شهری که شاید به اذعان همه زیباترین چهره شهری از در بین شهرهای استان داشته ولی با مصوبات ضعیف شورای اسلامی روز به روز به جای پیشرفت، راه پس رفت خلخال را در پیش گرفته است.

پس‌رفتی که این روزها موجب توهینی می‌شود از سوی شهردار تا خبرنگار را خاموش کنند ولی قلم خاموش نخواهد شد و بیان واقعیت را ادامه خواهد داد و صرفا جهت اطلاع مسؤولان شهرستان خلخال که شهرداری خلخال 80 ساله شد ولی آباد نشد و شاید در عمر هشت دهه‌ای خود این چنین پسرفتی را به خود ندیده است.

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، با این تفاسیر وظیفه خبرنگار نقد صحیح و بیان مشکلات جامعه است و مسؤولان شهرداری نیز خود در یک نظرسنجی از عملکرد خود ثابت کنند که توانسته‌اند رضایت مردم را جلب کنند و چه قول‌هایی بر زمین مانده است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار