کد خبر: ۲۳۱۴۵۷
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۴ 17 May 2016

سلیم معزی

جایگاه روابط عمومی نوین28 اردی بهشت ماه مصادف با روز روابط عمومی و ارتباطات است . این مناسبت بهانه ای شد تا من باب گرامی داشت این روز مواردی را برای دوستان و همکاران روابط عمومی متذکر شوم .

روابط عمومی جایگاه خاصی در یک سیستم و سازمان دارد . ایجاد ارتباط، انتقال اخبار و اطلاعات سیستم ساز و بازنگری مجدد سیستم ، به روز کردن ساختار براساس گزارش بیرون سازمان و ...... از وظایف اساسی یک روابط عمومی می باشد .

امروزه براساس وجود ابزار فراوان برای جمع آوری و انتقال اطلاعات از قبیل رسانه ها و فضا های مجازی عملکرد زمانی آن بالا رفته و انتقال اطلاعات سازمان چه از داخل به بیرون وچه از بیرون به داخل سریع تر از زمان قبل شده و چه بسا کارهای روابط عمومی هم آسان شده و هم دچار مشکل جدیدی به نام سندیت واهلیت خبر و اطلاعات شده است .

دراین بازار نا عادلانه اخبار، یک روابط عمومی باید بسیار هوشیار باشد که بتواند پی به استناد و درستی هر نوع خبر و گزارشی را که در فضای مجازی به سرعت نور انتقال می یابد ، ببرد تا بتواند آن اخباری که در مورد سازمان و یا سیستم خود از طرف مقابل مقرضانه ارائه داده شده جواب قانع کننده ای انتشار دهد.

اخباری که ممکن است باعث از بین رفتن زحمات انجام یافته تمای ارکان در ساختار سیستم و منابع به کار رفته شود. سیستم اطلاع رسانی و ارتباطات در حقیقت چکیده زحمات ماه ها تمامی عناصر سازمان است که توسط روابط عمومی ارائه می شود و شکل تمام نمای آن سازمان یا سیستم را در اذهان عمومی ترسیم می کند .

در این ایام که کشور به طرف اقتصاد مقاومتی گام برم می دارد درج کوچکترین خبر غیر مستند باعث برهم خوردن اذهان عمومی و جامعه می شود چه بسا دشمنان قسم خورده درپی فرستی هستند تا ایران و ایرانی را از کانال رشد و توسعه باز دارند و به نوعی میدان داری را در اختیار بگیرند .

کانال های ماهواره ای ، تکس های خبری و فضاهای مجازی ابزار های سلطه گیری دنیای امروزه شده است. فضا را باید بر تاخت و تاز اغیار با ارائه اخبار درست و مستند تنگ کنیم و از ترفند خود آنها استفاده بهینه ای به کنیم ونگذاریم زحمات چندین ساله ایران و ایرانی را از دست برود.

رسالت شغل روابط عمومی نباید مختوم به برگزاری سمپوزیم اکتفا کند؛ بلکه مراسم و جلسات و جشنواره روابط عمومی ها باید براساس بیداری وآگاهی و بصیرت صورت گیرد تا همه بتوانیم از آرمانهای یک نظام ، یک سیستم و یک سازمان حفاظت کنیم .

همه این موارد که عنوان شد فقط برعهده روابط عمومی ها نیست. بلکه سمپزویم ها، مراسم و جشنواره های بیشتر و با کیفیت تری می خواهد تا نسل آگاه و مطلع کشور ( روابط عمومی ها ) بیشتر از گذشته آگاه تر به روز تر و باهوش تر پرورش یابد تا ما فرزندان ایران اسلامی بتوانیم حملات مرگ بار تبلغاتی دیگران را دفع نماییم و سنگر خبری واطلاع رسانی محکمی را در مقابل حملات کشنده ایجاد نماییم .


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار