مدیرکل آموزش‌وپرورش استان اردبیل از شناسایی افراد بی‌سواد در مناطق روستایی استان خبر داد.
کد خبر: ۲۲۹۱۶۶
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۲ 14 May 2016

احمد ناصری در حاشیه جلسه هم‌اندیشی انسداد بی‌سوادی تصریح کرد: آموزش‌وپرورش به دنبال پوشش صددرصدی آموزش در مقاطع مختلف است و به همین منظور افراد بی‌سواد شناسایی می‌شوند.

وی تأکید کرد: برای بازگشت به تحصیل گروهی از افراد بی‌سواد نیازبه مذاکره با والدین فرد است و برای تعدادی باید اقدامات تشویقی تدارک دید تا به سوادآموزی ترغیب شوند

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان پوشش تحصیلی دوره ابتدایی را ۱۰۰ درصد، دوره متوسطه اول ۹۲.۹۴ درصد و دوره متوسطه دوم ۷۶.۳۶ درصد عنوان کرد و افزود: در مجموع پوشش تحصیلی ۹۴.۳۱ درصد است.

ناصری متذکر شد: هیچ فردی به دلیل نبود امکانات تحصیلی در اردبیل بی‌سواد نمانده است و آموزش‌وپرورش در دورافتاده‌ترین روستاها زمینه تحصیل را فراهم می‌سازد.

وی با اشاره به تراکم پایین مدارس روستایی اضافه کرد: در مناطق محروم و روستایی ما مدارسی با یک دانش‌آموز داریم که تمامی امکانات تحصیل وی فراهم شده است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان با اشاره به اینکه از ۲۲۹ هزار و ۹۵۳ دانش‌آموز، ۲۴ درصد دانش‌آموزان روستایی و مابقی شهری است، متذکر شد: بااین‌وجود ۳۵ درصد کلاس‌ها به مناطق روستایی اختصاص دارد و نشان می‌دهد در مناطق محروم به اندازه مورد نیاز فضای آموزشی تدارک دیده شده است.

ناصری تأکید کرد: با هدف کاهش بی‌سوادی، افراد بی‌سواد شناسایی و موانع سوادآموزی آن ها رفع می‌شود و بااین‌وجود برای تحقق این مهم لازم است خود شهروندان نیز همکاری داشته باشند.


منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار