عضو فراکسیو ن رهروان ولایت مجلس گفت: عارف پیش از این نیز گفته‌ بودند که اگر در مرحله دوم لیست امید موفق به کسب 40 کرسی شود، برای ریاست مجلس نامزد خواهد شد و فکر می‌کنم فضای مجلس دهم به نفع دکتر عارف است.
کد خبر: ۲۲۹۱۵۸
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۸ 14 May 2016

کمال‌الدین پیرموذن اظهار کرد:‌ ملت ایران حرکت حق‌طلبانه مردم تهران و برخی کلان‌شهرها در مرحله نخست انتخابات مجلس را در نقاط مختلف کشور ادامه دادند و امروز علی‌رغم تلاش‌های برخی جریان‌های در خصوص برجام و تلاش نافرجام آن‌ها برای تحت‌تاثیر قرار دادن افکار عمومی، مردم به «لیست امید» رای دادند، چراکه افکار عمومی همراه با دولت و برجام بود.

وی گفت:‌ عارف پیش از این نیز گفته‌ بودند که اگر در مرحله دوم لیست امید موفق به کسب 40 کرسی شود، برای ریاست مجلس نامزد خواهد شد و فکر می‌کنم فضای مجلس دهم به نفع دکتر عارف است.

عضو فراکسیون رهروان ولایت مجلس بیان کرد: با توجه به این‌که کارنامه لاریجانی در بحث برجام، کارنامه‌ای ارزشمند و قابل‌احترام برای جریان اصلاح‌طلبی و اعتدال‌گرایی است، به نظر می‌رسد بهترین گزینه از طریق اجماع‌نظر میان این دو بزرگوار حاصل خواهد شد.

پیرموذن عنوان کرد: پیشنهاد ما این است که یا عارف، لاریجانی و دیگر افراد برگزیده مردم در این انتخابات همچون تاجگردون، پزشکیان، مطهری و محجوب با یکدیگر جلسه‌ای برگزار کنند و درخصوص رئیس مجلس دهم به اجماع برسند یا به‌صورت غیررسمی از نمایندگان برگزیده در مجلس دهم نظرسنجی به‌عمل بیاورند و نتیجه آن را در انتخاب رئیس مجلس دخیل کنند.

وی تصریح کرد: یقین دارم که این بزرگان در جلسه‌ای صمیمی و تفاهم‌آمیز این مسئله را به نتیجه خواهند رساند.

عضو فراکسیون رهروان ولایت مجلس با پیش‌بینی گزینه ریاست و نائب‌رئیس مجلس دهم اعلام کرد: درصورتی که عارف رئیس مجلس باشد، لاریجانی نائب‌رئیس نخست و تاجگردون نیز نائب‌رئیس دوم خواهند بود و درصورت ریاست لاریجانی نیز فکر می‌کنم به همین ترتیب عارف نائب‌رئیس اول و باز آقای تاجگردون با توجه به سابقه خوبی که در مجلس به‌عنوان رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات داشته، می‌تواند گزینه خوبی برای نائب‌رئیسی دوم مجلس دهم باشند.

پیرموذن در پیش‌بینی دیگر اعضای هیات‌رئیسه گفت: فکر می‌کنم افرادی همچون مسعود پزشکیان، علی مطهری، کاظم جلالی، محمدرضا تابش و علیرضا محجوب حتی بهروز نعمتی گزینه‌های خوبی هستند اما آن‌چه با یقین می‌توان گفت این است که اکثر اعضای هیات‌رئیسه را برگزیدگان «لیست امید» تشکیل خواهند داد ضمن این‌که خانم سهیلا جلودارزاده نیز گزینه مناسبی برای قرار گرفتن در هیات‌رئیسه است، چراکه حضور یک نماینده از میان بانوان مجلس در هیات‌رئیسه اتفاق بسیار ضروری و مثبتی است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار