کد خبر: ۲۲۹۱۵۴
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۴ 14 May 2016
شهردار اردبیل گفت: در پاسخ به مطالبه چندساله شهروندان دریاچه شورابیل در این شهر به برند گردشگری سلامت تبدیل می‌شود.

حمید لطف اللهیان بعد از ظهر پنج شنبه در حاشیه بازدید خبرنگاران از پروژه‌های عمرانی پیرامون دریاچه شورابیل، این منطقه را مهم‌ترین عنصر طبیعت اردبیل عنوان کرد و افزود: سالیان سال است که مردم اردبیل آرزو دارند شورابیل به برند تبدیل شود.

وی با بیان اینکه طی سال‌های اخیر اقدامات پیرامون این دریاچه شاخص نبوده و نتوانسته این دغدغه را پاسخ دهد، اضافه کرد: از جمله اینکه در وضعیتی که استان‌های دیگر اقدام به ساخت دریاچه مصنوعی می‌کنند، شهروندان معتقدند اگر این دریاچه در شهرهای دیگر بود به مراتب وضعیت توسعه‌یافتگی بیشتری داشت.

شهردار اردبیل با تأکید به اینکه شهرداری هرگونه فعالیت عمرانی و خدماتی خود را بر اساس منافع شهر، شهرداری و شهروند قرار داده است، اضافه کرد: تمامی پروژه‌های سطح شهر با شعار انسان‌محور و نه ماشین محور اجرا می‌شود.

لطف اللهیان به تعریف زیرساخت‌های متعدد با چنین نگاهی در پیرامون دریاچه اشاره و تأکید کرد: از جمله مسیر پیاده‌روی تعریف شده و به محض اتمام پروژه‌های زیرسازی ورود خودرو به حریم اطراف دریاچه ممنوع خواهد شد.

وی تأکید کرد: در ادامه برای سهولت تردد در پیرامون دریاچه مسیرهای دوچرخه، موتوربرقی و قطار لاستیکی تعریف شده است و در عین حال احداث پارکینگ برای پارک خودروها پیش‌بینی شده است.

تعریف چهار ورودی اصلی و پنج ورودی فرعی

شهردار اردبیل با بیان اینکه بر اساس برنامه زمان بندی شده پروژه‌های عمرانی پیرامون دریاچه تا پایان خردادماه و آغاز سفرهای تابستانی به اتمام می‌رسد، اضافه کرد: در تمامی پروژه‌ها نگاه محیط زیستی رعایت شده و استفاده حداکثری از ظرفیت‌های دریاچه مدنظر است.

لطف اللهیان با تأکید به اولویت پروژه‌های توسعه محور به ساخت هتل سلامت اشاره کرد و افزود: امکانات رفاهی دیگری از جمله جت اسکی، زیپ لاین، رستوران شناور با غذاهای دریایی، اسکله و کلوپ قایقرانی پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به محدودیت‌های مالی شهرداری اضافه کرد: تمامی پروژه‌ها با مشارکت بخش خصوصی اجرا می‌شود و به همین دلیل به غیر از دوچرخه‌سواری مابقی امکانات با دریافت هزینه ارائه خواهد شد.

شهردار اردبیل به تعریف سه ورودی جدید به غیر از ورودی اصلی و پنج ورودی فرعی دیگر اشاره کرد و افزود: دور دریاچه رینگ تردد خودرو اجرا می‌شود و علاوه بر این رینگ فرعی برای توزیع خدمات نیز اجرا خواهد شد تا مراجعه‌کننده بعد از پارک خودرو از رینگ فرعی خدمات مختلف دریافت کند.

به گفته لطف اللهیان تا یک ماه آینده رینگ پیاده‌روی متناسب با استانداردهای این ورزش آماده‌سازی شده و امکانات دیگری از جمله موزیک، درخت‌کاری، صندلی و زیباسازی محوطه اجرا می‌شود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
احمدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۸
با سلام .آقای شهردار و مسوءلین محترم استان آیا اگر دریاچه شورابیل در تبریزویا در استان دیگرواقع میشد اینگونه بود .اگر به سرمابه گذار خصوصی میدادیم با شرایطهای متفاوت بخدا بی نظیرترین منطقه گردشگری در شمالغرب میشد اما کو مسوول؟؟؟؟؟؟؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار