امام‌جمعه اردبیل به ضرورت معرفی توانمندی‌های جامعه عشایری استان تأکید کرد.
کد خبر: ۲۲۸۳۶۱
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۱ 11 May 2016

به گزارشخبرنگار مهر،آیت‌الله سید حسن عاملی بعدازظهر چهارشنبه در جشنواره کوچ عشایر با بیان اینکه جامعه عشایری تولیدات ممتاز و قابل‌توجهی دارند، به ضرورت بسترسازی جهت معرفی و فروش بهینه تولیدات تأکید کرد.

وی با بیان اینکه عشایر همواره از کیان ملت دفاع کرده‌اند و غیرتمندی آن ها قابل‌تقدیر است، اضافه کرد: در مقابل زحمات و تلاش عشایر باید امکانات و زیرساخت‌های معیشت راحت آن ها از جمله در زمان کوچ فراهم شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان خواستار حمایت همه‌جانبه مسئولان به ویژه منتخبان مجلس از جامعه عشایری و مطالبات آن ها شد و تأکید کرد: در وضعیتی که دشمن به دنبال تفرقه‌افکنی است، لازم است با حمایت از این قشر نقشه‌های دشمنان نقش بر آب شود.

عاملی با تأکید به ضرورت معرفی فرهنگ غنی عشایر ادامه داد: از جمله برگزاری سالانه جشنواره کوچ عشایر می‌تواند گوشه‌ای از غنای فرهنگی جامعه عشایری را به نمایش بگذارد.

وی همچنین خواستار توجه به استعدادهای طبیعی منطقه مغان شد و خطاب به مسئولان به ضرورت پیگیری تصویب منطقه آزاد تجاری تأکید کرد.

امام‌جمعه اردبیل تکمیل زیرساخت‌های موردنیاز در این منطقه را فرصتی برای شکوفایی توانمندی‌های آن توصیف کرد و افزود: علاوه بر این، چنین اقدامی خود زمینه‌ساز توسعه استان نیز خواهد بود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار