مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت: در حال حاضر در تمامی شهرستان‌های استان اردبیل تعاونی‌های فراگیر توسعه منابع طبیعی و آبخیزداری تشکیل شده و در حال عضوگیری از دامداران و مرتعداران استان است.
کد خبر: ۲۲۶۱۷۶
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۶ 08 May 2016

شهامت هدایت در جلسه بررسی چگونگی تشکیل تعاونی‌ها و اتحادیه منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل اظهار داشت: به منظور تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی در حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری اتحادیه تعاونی‌های منابع طبیعی و آبخیزداری در استان اردبیل راه‌اندازی می‌شود.

وی افزود: با هدف جلب مشارکت مردمی و واگذاری امورات مربوط به حفظ، احیاء، اصلاح و بهره‌برداری اصولی و پایدار منابع طبیعی در زمینه‌های جنگلکاری وجنگلداری، مرتعداری و توسعه فعالیت‌های آبخیزداری، اجرای طرح‌های زراعت چوب،گیاهان دارویی در تمامی شهرستان‌های استان تعاونی‌های فراگیر توسعه منابع طبیعی و آبخیزداری تشکیل شده و در حال عضوگیری از دامداران و مرتعداران استان است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل از تمامی مرتعداران استان که دارای پروانه چرا و مرتعداری هستند خواست تا برای عضویت در این تعاونی‌ها به ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مربوطه مراجعه و نسبت به عضویت در این تعاونی‌ها اقدام کنند.

هدایت بیان کرد: پس از عضوگیری تعاونی‌ها و تشکیل اتحادیه صندوق توسعه منابع طبیعی و آبخیزداری استان تاسیس شده و نسبت به تامین منابع مالی طرح‌های پیشنهادی تعاونی‌های منابع طبیعی و آبخیزداری استان بدون گذراندن تشریفات بانکی اقدام خواهد شد.

وی با اشاره به اهمیت تشکیل تعاونی‌های منابع طبیعی و صندوق توسعه گفت: در حال حاضر الگوی بهره‌برداری حاکم در منابع طبیعی استان رمه‌داری و گله‌داری است که این امر قادر به تامین معاش خانواده‌های گسترده بهره‌برداران منابع طبیعی نیست.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل تصریح کرد: باید با تغییر الگوی بهره‌برداران از عرصه‌های منابع طبیعی با مشارکت تعاونی‌ها و بهره‌برداران منابع طبیعی با ارائه طرح‌های اقتصادی، توسعه و برداشت محصولات فرعی جنگلی و مرتعی و کشت گیاهان دارویی در توانمندسازی جوامع محلی و نهادینه کردن اقتصاد مقاومتی در حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری گام‌های موثری برداریم که لازمه این فعالیت‌ها تشکیل تعاونی و عضویت مرتعداران در این تعاونی‌ها است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار