مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: با وجود اهمیت ترویج برنامه‌های قرآنی، عملکرد شورای عالی قرآن در استان اردبیل مطلوب نیست.
کد خبر: ۲۲۳۸۳۴
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۳ 04 May 2016

به گزارشخبرنگار مهر،حجت‌الاسلام مهدی ستوده ظهر سه‌شنبه در همایش تکریم از چهره‌های برتر مسابقات قرآنی تصریح کرد: بارها در خصوص عملکرد شورای عالی قرآن از ما سؤال شده و متأسفانه ارزیابی‌ها نشان می‌دهد، اقدامات کافی نیست.

وی با اشاره به محدودیت‌های مالی برنامه‌های قرآنی و ضرورت ورود شورای عالی قرآن اضافه کرد: در توسعه فعالیت‌های قرآنی اعتبارات به اداره ارشاد پرداخت می‌شود و در این میان سهم مؤسسات قرآن ناچیز است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان با بیان اینکه سال گذشته طی دیدار با امام‌جمعه و استاندار اردبیل فقط ۱۰۰ میلیون ریال برای برنامه‌های قرآنی جذب شد، اضافه کرد: متأسفانه در این راستا شورای عالی قرآن هیچ اقدام درخوری نداشته است.

وی با بیان اینکه اعتبارات دریافت شده اما به مؤسسات اختصاص نیافته است، متذکر شد: به عنوان مثال یادواره شهدای قرآنی بدون اطلاع شورا برگزار می‌شود در حالی که ما شهید غیر قرآنی نداریم و چنین اقداماتی تفرقه‌افکنی است.

ستوده با اشاره به ضعف حمایت از مربیان قرآن اضافه کرد: در پوشش بیمه مربیان قرآن با مشکل مواجه هستیم و مشخص نیست این تبعیض‌ها تا به کی ادامه خواهد داشت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان با بیان اینکه این نهاد اجرایی در سال‌های اخیر تلاش کرده ظرفیت مراکز و خانه‌های قرآنی را فعال کند، اضافه کرد: سازمان تبلیغات همواره به دنبال این است که از تصدی‌گری بیرون بیاید.

وی با تأکید به اینکه منویات رهبری در سازمان تبلیغات اسلامی به موقع اجرا می‌شود، تصریح کرد: در سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» لازم است بیش از پیش در تحقق منویات رهبری گام برداریم.

ستوده در تشریح استفاده از ظرفیت‌های مراکز قرآنی استان به برگزاری مراسم اعتکاف با مشارکت خود مردم و خیرین اشاره کرد و گفت: امسال شش هزار نفر معتکف داشتیم که هزینه سه میلیارد ریالی برنامه اعتکاف توسط خود آن ها و خیرین تأمین شد.

وی با بیان اینکه ریالی برای مراسم اعتکاف از دستگاه‌های دولتی هزینه نگرفتیم، ادامه داد: نگاه سازمان بر این اصل استوار است که مسائل را به خود مردم واگذار کند و افرادی که دغدغه قرآن دارند پای کار بیایند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اضافه کرد: حتی در فضای مجازی، دبیرستان صدرا، هیئت‌های مذهبی، کانون مداحان و جمعیت بانوان فرهیخته نیز تصدی‌گری را کاهش دادیم و از ظرفیت خود مردم بهره گرفتیم.

وی با اشاره به نگاه جامع‌نگر در برنامه‌های تبلیغات اسلامی استان اضافه کرد: تبلیغات اسلامی متمرکز در مرکز استان نیست و در تمامی شهرستان‌ها برنامه‌های مختلف اجرا می‌شود.

به گفته ستوده سال گذشته در استان شش دوره تربیت‌معلم نهج‌البلاغه برگزار شد و از ظرفیت‌های شهرستانی نیز استفاده شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سیاست پیش روی این دستگاه اجرایی را تعمیق فرهنگ قرآنی دانست و تأکید کرد: دنیای امروز محتاج قرآن است و بدون قرآن بشریت به جایی نمی‌رسد.

وی همچنین از صداوسیمای استان خواست در آستانه ماه رمضان برنامه ترتیل خوانی قرآن کریم به مانند سال گذشته برگزار شود.

ستوده معتقد است در وضعیتی که استان اردبیل رتبه‌های یک تا پنج برگزاری برنامه‌های قرآنی را دارد، باید حضور مردم در برنامه‌ها افزایش یابد و در این راستا تمامی دستگاه‌های فرهنگی بسیج شوند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار