ائمه جمعه استان اردبیل با اشاره به غارت ۲ میلیارد ریالی آمریکا از حساب بلوکه شده ملت ایران تاکید کردند: غارت آمریکا از حساب بلوکه شده ایران نقض آشکار برجام است.
کد خبر: ۲۲۱۱۱۶
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۴ 29 April 2016

به گزارشخبرگزاری تسنیمازشهرستان‌های استان اردبیل، حجت الاسلام رضا باوقار در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مشگین‌شهر با گرامیداشت روز جهانی کارگر اظهار داشت: جامعه کارگر در کشور اسلامی قشر نجیبی است به طوری که در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل مجاهدان واقعی کارگرانی هستند که در عرصه‌ها و تولیدات اقتصاد مقاومتی در تلاش هستند تا گام‌های ارزشمند در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی برداشته شود.

وی با اشاره به مقام معلم در جامعه گفت: شغل معلمی یکی از شغل‌های مهم و مقدسی است که انبیاء الهی نیز برای تبلیغ دین اسلام نقش داشته‌اند و معلمان در ادامه راه آنها در راستای تربیت انسان‌ها تلاش می‌کنند.

امام جمعه مشگین‌شهر افزود: ارزش تعلیم و تربیت در جامعه فوق‌العاده بالا است به طوری که هر کس علم کسب کند و آن را در اختیار دیگران قرار دهند کار مهم و ارزشمندی انجام داده است و همواره مورد لطف قرار می‌گیرد. غارت آمریکا از حساب لوکه شده ایران مصداق بارز راهزنی بین‌المللی است

باوقار با اشاره به غارت 2 میلیارد دلاری آمریکا از حساب بلوکه شده جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: این اقدام آمریکا مصداق بارز راهزنی در سطح بین‌المللی توسط این کشور است و این اقدام خود نقض آشکار برجام است که این در حالی بود که مقام معظم رهبری بارها تاکید کرده بودند که آمریکا مورد اعتماد و اطمینان نیست.

خطیب جمعه مشگین‌شهر تصریح کرد: برابر اظهارات جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا بالغ بر 100 میلیارد دلار از پول ایران بلوکه شده است.

وی با اشاره به برگزاری پرشور انتخابات اظهار کرد: حضور پرشور و باشکوه ملت ایران در پای صندوق‌های رای تضمینی برای اقتدار بین‌المللی نظام بوده و صلابت هر چه بیشتر کشور را به جهانیان نشان می‌دهد.

امام جمعه خلخال: کارگران در تحقق اقتصاد مقاومتی نقش بسزایی دارند

حجت‌الاسلام امیر رشتبری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته خلخال با تبریک هفته کار و کارگر اظهار داشت: کارگری در انقلاب اسلامی یک ارزش به شمار می‌رود و هفته کار و کارگر زمینه‌ای را فراهم می‌کند تا از این قشر زحمتکش تقدیر شود و همواره کارگران با کسب رزق و روزی حلال در خط مقدم اقتصاد مقاومتی بوده و از خودگذشتگی و ایثار می‌کنند.

وی تصریح کرد: کارگران بازوان توانمند یک کشور به حساب می‌آیند و در تحقق شعار سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل توسط مقام معظم رهبری، این قشر زحمتکش با فراهم کردن زمینه‌های اقتصاد مقاومتی در پیشبرد اهداف این موضوع همواره نقش بسزایی را بر عهده دارند و از این رو باید ضمن حمایت از تولیدات داخلی بتوانیم مشکلات اقتصادی کشور را حل کنیم.

امام جمعه خلخال افزود: دیدار مقام معظم رهبری با کارگران و توصیه 8 محور اساسی می‌تواند مشکلات و معضلات فعلی اقتصاد کشور را حل کند و در این زمینه مسئولان و دولتمردان در کنار توجه به منویات مقام معظم رهبری، باید توجه داشته باشند که کلید حل مشکلات در داخل کشور است و می‌توانند این مشکلات را با حمایت از تولید داخلی حل کنند.

رشتبری بیان کرد: مذاکرات هسته‌ای هیچ سودی را برای ملت ایران در پی نداشته و مسئولان کشور باید با حمایت از کار و سرمایه، تولیدات داخلی را تقویت کنند و در این راه کارگران نقش اساسی را بر عهده دارند و حضور فعال و پویای این قشر می‌تواند زمینه ساز اقتصاد مقاومتی در کشور شود و به همین سبب جایگاه ویژه کار و کارگر در جامعه دیده می‌شود.

خطیب جمعه خلخال تصریح کرد: همواره باید تولیدات داخلی با فناوری اطلاعات در کشور همراه باشد و تولیدی که با علم انجام شود بی شک مورد توجه واقع شده و در بازارهای بین‌المللی می‌تواند برای صادرات خوب باشد و از این طریق می‌توانیم علاوه بر تولید داخلی به صادرات موفق نیز دست یابیم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خلخال گفت: غارت اموال 2 میلیارد دلاری ملت ایران توسط آمریکا، مصداق بارز راهزنی بین‌المللی و نقض برجام بوده و این کشور با بدعهدی خود در برابر ملت بزرگ ایران روز به روز منفورتر و غیرقابل اعتماد تبدیل می‌شود.

وی اظهار کرد: مسئولان دولت فعلی، برای توجیه بلوکه شدن اموال و دارایی‌های کشورمان توسط آمریکا، نباید دولت قبل را مورد حمله و انتقاد قرار دهند و دولت سعی در متهم کردن دولت سابق نکند و باید به جای اتهام به دولت گذشته، در مقابل دشمن صف‌آرایی کرده و اجازه ندهند با حرکت‌های نسنجیده سیاسی، دشمن بیش از این از حقوق ملت ایران سوء استفاده کند چرا که همواره آمریکا و شرکایش یک خائن بزرگ برای ملت ایران به حساب می آیند.

امام جمعه پارس‌آباد: انتخاب فرد کاربلد و متعهد زمینه‌ساز توسعه شهرستان پارس‌آباد می‌شود

حجت‌الاسلام ‌سید سعید رشادی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر پارس‌آباد با اشاره به برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اهمیت و حساسیت این دوره بیش از دوره‌های قبلی است و انتظار می‌رود مردم با حضور خود اقتدار و صلابت کشور را بار دیگر به جهانیان نشان دهند.

وی با تاکید بر انتخاب فرد متعهد، کاربلد، اصلح و شایسته برای نمایندگی مردم منطقه در مجلس بیان کرد: نماینده مردم وظیفه خطیر تحقق مطالبات مردم شهرستان را دارد که باید فردی انتخاب شود که این شایستگی را داشته باشد و مردم باید به این امر توجه کنند.

امام جمعه پارس‌آباد با اشاره به فرا رسیدن روز معلم افزود: معلمان و فرهنگیان نقش تعیین‌کننده‌ای در تعلیم و تربیت نسل آینده نظام بر عهده دارند و با توجه به این توانمندی همواره در عرصه سازندگی کشور نقش‌آفرینی می‌کنند که باید این تلاش‌های آنها ارج نهاده شود.

رشادی با تبریک روز کارگر گفت: تلاش و همت کارگران محوری‌ترین پایه تحقق شعار اقتصاد مقاومتی است و این قشر تلاشگر در عرصه‌های عمران و آبادانی کشور بدون ادعا نقش‌آفرینی می‌کنند که باید تلاش‌های آنها را قدردان بوده و از کارفرمایان انتظار می‌رود نسبت به تحقق حقوق و مطالبات کارگران اقدام جدی کنند.

وی با اشاره به برخی هزیان‌گویی‌های آمریکایی‌ها که سبب رسوایی و بی‌آبرویی آنها شده است، تصریح کرد: غرب و آمریکا به خوبی واقف هستند که ایران در تمامی عرصه‌های به توانمندی‌های لازم رسیده و شاخ آنها را شکسته است اما در ظاهر نمی‌خواهد به این امر اذعان کند.

امام جمعه نیر: مطالبات کارگران شهرستان نیر به‌موقع پرداخت شود

حجت‌الاسلام ‌میکائیل مقدسی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر نیر با اشاره به فرا رسیدن مبعثت پیامبر اکرم(ص) اظهار داشت: بعثت نبی مکرم اسلام انسان و جامعه بشری به نقطه تکامل عقل و اندیشه دینی رسیدند و این روز از اهمیت بسزایی برای مسلمانان برخوردار است.

وی با تسلیت ایام شهادت امام موسی کاظم(ع) گفت: آن حضرت با همه شرایط سخت و زورمداری‌های زمان در زمینه تبلیغ دین اسلام و ارزش‌های آن به معنای واقعی اقدامات شایسته‌ای را انجام داده و باید تلاش شود تا سبک و سیره آن حضرت در جامعه بسط و گسترش یابد.

امام جمعه نیر با گرامیداشت هفته معلم بیان کرد: با توجه به نقش شهید مطهری در تبلیغ دین اسلام و فرهنگ ناب اهل بیت و جانفشانی‌های وی در این مسیر روز شهادت استاد شهید مطهری به روز معلم نامگذاری شده و باید معلمان شهید مطهری را به عنوان الگوی خود در نظر بگیرند.

مقدسی کارگران و معلمان را نقش‌آفرین در امر سازندگی و پیشرفت کشور معرفی کرد و افزود: کارگران بازوان توانمند تحقق اقتصاد مقاومتی بوده و در این زمینه نقش‌آفرینی شایسته‌ای دارند و باید برای تحقق اقتصاد مقاومتی به توانمندی های این قشر اهمیت دهیم.

وی با تاکید بر توجه کارفرمایان به پرداخت به‌موقع حق و حقوق کارکنان تصریح کرد: باید زمینه‌ای فراهم شود تا با تحقق مطالبات آنها زمینه برای تلاش همه‌جانبه آنها برای تحقق اقتصاد توانمند و پویا فراهم شده و پیشرفت و سازندگی در کشور مهیا شود.

امام جمعه نمین: حل مشکلات اشتغال در شهرستان نمین نیازمند توجه مسئولان است

حجت‌الاسلام صفر یوسف‌زاده در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر نمین با اشاره به هفته کار و کارگر اظهار داشت: کارخانجات شهرستان نمین با وجود دستگاه‌ها و امکانات تعطیل بوده و این امر مانع از اشتغالزایی و رونق اقتصادی این شهرستان شده است.

امام جمعه نمین گفت: در حالی که شرکت‌ها، تولیدی‌ها و کارخانجات در شهرستان نمین احداث و راه‌اندازی شده‌اند اما گرد خاک آن برای این مردم و منافع آن برای دیگری است که باید این وضعیت دگرگون شود.

وی با تاکید بر حل مشکلات در این زمینه افزود: استاندار اردبیل و فرماندار نمین باید اقدامات و پیگیری‌های لازم در زمینه کارخانجات شهرستان نمین انجام دهند و از احجاف در حق مردم نمین جلوگیری کنند.

یوسف زاده بیان کرد: کارگران زحمت‌کشان نظام بوده و مدیرعامل کارخانه‌ای که 70 میلیارد ریال از حق و حقوق کارگران را پرداخت نمی‌کند، در حق کارگران اجحاف می‌کند و این امر اجحاف در حق نظام و کشور است و قوه قضائیه و مسئولان استانی و شهرستانی باید نسبت به مرتفع کردن این امر اقدام کنند.

خطیب جمعه نمین تصریح کرد: منطقه گردشگری نمین که خود یک ظرفیت عظیم برای این شهرستان محسوب می‌شود و می‌تواند برای صدها نفر اشتغالزایی ایجاد کرد متاسفانه مورد بی‌توجهی قرار گرفته است.

وی با اشاره به وجود برخی نابسامانی های به دلیل قاچاق کالا اظهار کرد: مسئولان با خرده فروشان کالاهای قاچاق برخورد می‌کنند اما منشأ و سرچشمه کلان قاچاق کالا همچنان به کار خود ادامه می‌دهد.

یوسف‌زاده با تبریک هفته عقیدتی سیاسی بیان کرد: همه باید به وجود بسیج و سپاه افتخار کنند که لرزه بر اندام دشمنان انداخته است که به یقین مردم قدردان بوده و پایدار اسلام، کشور و ولایت هستند.

امام جمعه سرعین: شرکت در انتخابات به رخ کشیدن مردم‌سالاری دینی ایران به جهانیان است

حجت الاسلام محمود اصغری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سرعین اظهار داشت: شرکت مردم در انتخابات و حضور در پای صندوق‌های رای یک وظیفه شرعی و دینی است که انتظار می‌رود مردم به طور حداکثری نسبت به این وظیفه خود عمل کنند.

وی با بیان اینکه شرکت در انتخابات به رخ کشیدن مردم‌سالاری دینی در جمهوری اسلامی ایران به جهانیان است، گفت:‌ همه مردم وظیفه دارند با حضور در اپای صندوق‌های رای به جهانیان نشان دهند که پشتیبان این نظام هستند.

امام جمعه سرعین با گرامیداشت هفته کارگر و تاکید بر تحقق مطالبات این قشر تلاشگر تصریح کرد: باید وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعیدر مورد افزایش حقوق کارگران تلاش و اهتمام جدی داشته باشد تا ایی امر سبب بهبود معیشت این قشر شود.

اصغری با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در بین کارگران بیا کرد: کارگران تاثیرگذارترین قشر اقتصاد جامعه هستند که در رونق اقتصاد کشور نقش تعیین‌کننده‌ای دارند.

وی با بیان اینکه تحقق اقتصاد مقاومتی در گرو حمایت از تولیدات بومی و داخلی است، افزود: حمایت از تولید داخلی و توجه به افزایش کیفیت محصولات داخلی از راهکارهای تحقق اقتصاد مقاومتی بوده و باید مورد توجه باشد.

امام جمعه بیله‌سوار: شرکت در دور دوم انتخابات تکمیل حماسه حضور در دور نخست است

حجت‌الاسلام ‌کریم قیاسی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر بیله‌سوار اظهار داشت: انتخابات در دور دوم از حساسیت بیشتری برخوردار است و مردم باید حضور پرصلابت و گسترده در این دور نیز حماسه حضور خود را به کمال برسانند و فردی شایسته را انتخاب کنند.

امام جمعه بیله‌سوار با تاکید بر تمکین نامزدها به نتایج انتخابات بیان کرد: باید پیروز این دوره از انتخابات همسو با نامزدهای منتخب در دور نخست با واقف بودن به وظیفه خطیر خود در راستای تحقق خواسته‌های مردم حرکت کند و برای عمران و آبادانی کشور تلاش کنند.

وی با اشاره به شعار سال مبنی بر اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل گفت: از اصلی‌ترین محورهای تحقق اقتصاد مقاومتی کارگران و تلاش این قشر است که برای رسیدن به این مهم باید نسبت به معیشت کارگران توجه جدی از سوی مسئولان و کارفرمایان انجام شود که در این زمینه تاکیدات فراوانی نیز در تعالیم اسلامی شده است.

قیاسی با تبریک هفته معلم تصریح کرد: تلاش و جدیت برای تبلیغ راستین دین اسلام و مبارزه با هرگونه جریان انحرافی و غلط در مسیر اهداف اسلامی از مهمترین شاخصه‌های بارز شهید مطهری بوده که باید معلمان آن را به عنوان الگو برگزینند.

امام جمعه بیله‌سوار با اشاره به تلاش‌های معلمان در راستای تربیت نسلی متفکر، اندیشمند و خلاق افزود: معلمان نقش بسزایی در توسعه و آبادانی کشور دارند و با خدمت در سنگر تعلیم و تربیت زمینه‌ساز توسعه و تعالی فکری و علمی جامعه می‌شوند.

امام جمعه کوثر: غارت اموال ملت ایران توسط آمریکا دزدی علنی بین‌المللی است

حجت‌الاسلام عسگر بیگی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر کوثر با اشاره به فرا رسیدن سالروز آغاز عملیات بیت‌المقدس اظهار کرد: امروز بزرگ‌ترین دانشگاه‌های جهان پس از گذشت 37 سال از پیروزی انقلاب اسلامی عملیات‌های بیت‌المقدس، نحوه پیروزی و چگونگی رد شدن رزمندگان را از اروند رود در بحث‌های علمی و فیزیکی تدریس می‌کنند، در حالی که حسن باقری یک جوان انقلابی با مغز متفکر خود این عملیات‌ها را مدیریت می‌کرد و این نشان دهنده مدیریت کارآمد رزمندگان حتی در شرایط خاص است.

وی در مورد بحث برجام و قابل اعتماد نبودن استکبار جهانی گفت: امروزه ایران اسلامی در پیچ تاریخی و لبه پرتگاه قرار گرفته است که اگر با توجه به سیاست‌ها و راهبردهای زمان انقلاب و جنگ تحمیلی این پیچ را بگذریم به طور قطع بدون اشتباه به تعالی خواهیم رسید اما اگر منفعلانه حرکت کنیم دچار شکست و در ادامه نفوذ همه جانبه دشمن را منجر خواهیم شد.

امام جمعه کوثر غارت اموال ایران توسط آمریکا را دزدی علنی و بین‌المللی برشمرد و افزود: برجام 1 و برجام 2 به هیچ عنوان از سوی آمریکا عملی نخواهد شد چرا که خاصیت آنها بد عهدی است و هیچگاه تغییر نخواهند کرد و عوض اینکه در برابر تشدید تحریم‌های خود علیه ایران عذرخواهی کنند، به اموال بلوکه شده ملت دست درازی می‌کنند و این بایستی از سوی مسئولان وزارت خارجه کشورمان پیگیری شود.

وی آغاز عملیات اجرایی پایاب سد گیوی را از مسئولان شهرستانی و استانی خواستار شد و تصریح کرد: نماینده مردم شهرستان‌های کوثر و خلخال و دیگر مسئولان استانی و شهرستانی بایستی پیگیر بحث اصلی و اساسی منطقه یعنی پایاب سد گیوی باشند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار